קמפיין לידים מאפשר לגולש להשאיר פרטים בטופס ייעודי ישירות בקמפיין הממומן. לרוב הפרטים כוללים שם , טלפון וכתובת מייל. ניתן בנוסף לעשות טופס ליד עם יותר פרטים שנחשב יותר איכותי ולשאול את הגולש שאלות שיסננו בסופו של דבר את הלידים המתקבלים וכך תוכלו להגדיל את אחוז ההמרה בקמפיין.
איך לייצר קמפיין לידים?
בשלב הראשון לוחצים על מנהל המודעות
בשלב השני לוחצים על הכפתור "יצירה" בצד ימין למעלה
לאחר מכן נפתח לכם חלון עם 6 אפשרויות בחירה אתם לוחצים על האפשרות "לידים" ולאחר מכן "המשך"
כעת אתם יכולים לשנות את השם של הקמפיין חוץ מזה לא צריך לגעת בכלום לאחר מכן לוחצים "הבא"
המרה – אתם בוחרים את מיקום ההמרה – זה אומר איפה תרצו לפרסם את הקמפיין לידים בעצם. אנו בדוגמא הזאת נבחר בטפסים מיידים שהקהל שלנו יוכל להשאיר ישירות פרטים בטופס.
יעד הביצועים – לאחר מכן ניתן לבחור ביעד הביצועים – מה אתם מצפים מהמערכת של META לפי ההגדרה של הקמפיין שלכם. האם אתם רוצים להציג לאנשים עם סבירות גבוה ליצירת קשר , או לאנשים עם סבירה ספציפית להמרה.
תקציב – עכשיו אנחנו נבחר על תקציב, כל עסק זה אינדיבידואלי , בחרו את התקציב לפי היכולת שלכם. התקציב משפיע על כמות האנשים שיצפו המודעה שלכם. בנוסף בחרו את תאריך ההתחלה של הקמפיין ואת הסוף שלו
קהל – כעת תבחרו את המיקום של המועדה לפי המיקום שרלוונטי אליכם במידה ואתם עובדים רק במרכז ובעל העסק הוא נמצא במרכז והלקוחות שהוא מחפש במרכז אז תבחרו את הערים הרלוונטיות לאותו בעל עסק כמו: "תל אביב" , "חולון" , ראשון לציון. בלחיצה על חיפוש מיקומים אתם מחפשים בעצם את העיר שאתם מעוניינים לרכז את המועדה שלכם.
במידה ובחרתם עיר ספציפית אנו ממליצים להסיר את הרדיוס ולסמן "עיר נוכחית בלבד" וכך הוא יפרסם רק לאותה עיר שבחרתם ללא ערים נוספות מסביב.
גיל – בחרו את הגיל הרצוי בהתאם לקהל יעד שלכם, במידה ואתם פונים לגילאים מבוגרים יותר הציבו מקסימום ומנימום לגיל ובכך תמקדו את הקהל ויחס ההמרה שלכם יגדל.
**חשוב בעקבות עדכון חדש בפייסבוק כדי לבחור בגילאים מקסימום ומינימום תצטרכו ללחוץ על "שימוש בקהל מקורי" וכך תגיעו לפאנל הניהול של הגיל
מין – בחרו האם הקהל שלכם הם גברים או נשים או גם וגם..
מיקוד הקהל – כעת במיקוד הקהל תוכלו לבחור את ההתנהגות של הלקוחות , דמוגרפיה ותחומי עניין. גם כאן תלוי בסוג העסק במידה ובחרתם תחומי עניין ולדוגמא אתם יועצי משכנתאות. אתם מחפשים תחום עניין של "הלוואות" לדוגמא ולאחר שבחרתם את תחום העניין תלחצו על "הצעות" ואז פייסבוק בעצם יציעו לכם תחומי עניין דומים למה שבחרתם ובכך תוכלו למקד את הקהל שלכם לכל תחומי העניין הדומים ובכך למקד את הקהל. בצד ימין יהיה רשום לכם כמות הקהל .
מיקומים – אתם יכולים להשאיר את המיקומים על Advantage+ ואז שMETA יבחרו בעצמם את המיקום עבורכם או לעשות מיקומים ידניים.
⚠️ אנחנו ממליצים לרוב לעבוד עם – פידים ,סטוריז, ו- REELS . כי משם מגיעים רוב ההמרות , רוב האנשים נמצאים בפידים ובסטוריז ברוב הזמן שהם גולשים ברשתות החברתיות.
בנוסף ניתן לבחור את הפלטפורמה – פייסבוק או אינסטגרם תלוי בצרכים של בעל העסק.
יתרונות הקמפיין לידים
- ניתן לסנן את תחומי העניין בקמפיין – ובכך לעשות אופטימיזציה לאורך זמן. לבדוק אילו תחומים הלקוחות שלכם מתעניינים ובכך למקד את הגיל וקהל היעד הרלוונטי עבורכם.
- הקמפיין ממוקד יותר – הלקוח יכול להשאיר פרטים ישירות בקמפיין הממומן ללא צורך בלעבור לדף נוסף מה שיכול להוביל לבסוף נטישה ואי השארת פרטים.
- ניתן לסנן את הלידים – על ידי שאילת שאלות מרובות בטופס ליד כדי לסנן באופן מיידי את קהל הלקוחות כדי להתקשר רק ללידים רלוונטים עבורכם. האיש מכירות מתקשר רק ללידים הרלוונטיים ביותר וכך אחוז ההמרה של הקמפיין יעלה משמעותית ובכך החזר השקעה על הקמפיין יגדל.
- ניתן לבנות קהלים מותאמים אישית – לאחר צבירת המרות בפיקסל של האתר שלך, תוכל להרחיב את הקהל שנצבע באמצעות פעולת "לוקאלייק" ובכך להגדיל את החשיפה לקהל רלוונטי ודומה לקהל שכבר המיר לליד בעסק שלך. תוכל לבנות קהל לוקאלייק לפיו כל אחוז שדומה לקהל, מייצג גודל קהל של 70,000 אנשים חדשים ודומים להם. מומלץ להפריד את אחוזי הלוקאלייק בקהלי אדגרופ נפרדים כאשר משתמשים בהם בקמפיין ממומן על מנת לבחון את איכות התוצאה של כל קהל וקהל.
- השתמשו בקהלי רימרקטינג – באמצעות קמפיין לידים בפייסבוק תוכלו לפרסם לקהל שכבר יצר אינטרקציה עם העסק שלכם – ביקר באתר, בעמוד פייסבוק או אפילו עשה לייק לפוסט. לרוב, קהל רימרקטינג נחשב לקהל החם והממיר ביותר בשל המעורבות וההיכרות שלו עם העסק שלכם. תוכלו לצבור את הקהל באמצעות גוגל אנליטיקס או חשבונות המודעות של פייסבוק, לשייך את הקהל לאדגרופ נפרד בקמפיין ממומן ולבחון בצורה נפרדת את התוצאות של הקהל.
- שולטים בתדירות – במערכת הפרסום של פייסבוק קיים פרמטר חשוב בשם תדירות הפרסום, בשונה מאאוטברין או טאבולה שם אינו קיים פרמטר זה ולמעשה לא תוכלו לשלוט על כמות הפעמים שהקהל צופה בפרסומת שלכם. במערכת הפרסום של פייסבוק תוכלו להבין מהי תדירות התצוגה של הפרסומת לקהל היעד ולפיה להחליט על תקציב הקהל. למשל, תדירות של 2 מייצגת את זה שגולש ממוצע צפה פעמיים בפרסומת שלכם.
- בדיקת תוכן רב בפרסום – יש שאומרים שAB טסטינג הוא הפלא התשיעי בתבל. בזכות בדיקת מודעות תוכלו למעשה להתעלות בכל פעם על התוצאה שהצלחתם להשיג עד כה. תוכלו לבדוק כותרות, תוכן, תמונות או וידאו, הנעות לפעולה, סוגי קהלים ועוד באמצעות בדיקת AB פשוטה ולאחריה תוכלו למצוא את ההצמדות שעובדות לכם הכי טוב מבחינת עלות ליד, איכות הליד ומחיר גיוס הלקוח.
איך לייצר קמפיין לידים איכותי?
- מיקום – מיקוד קהל היעד לפי סוג העסק שלכם הוא קריטי כדי למקסם את תקציב הקמפיין. במידה ואתם מוכרים שירות ללקוחות בסביבה שלכם ואתם בעלי עסק עם חנות פיזית שרוב הלקוחות שלכם הם מאותה הסביבה כמו לדוגמא ספר: מיקוד הקהל יכול לעזור לכם לקבל לידים איכותיים יותר ולנצל את התקציב באופן טוב יותר. במידה ואתם מנהלים עסק שהוא לכלל הארץ דרך שירות דיגיטלי או שירות כללי דווקא חשיפה רחבה יותר יכולה להניב לכם תוצאות טובות יותר.
- תחומי עניין – תחומי עניין זה פילטור בעל ערך גבוה מאוד שאתם יוצרים קמפיין לידים תמיד תבדקו מה הלקוחות שלכם מתעיינים. למערכת של פייסבוק ואינסטגרם מידע רב על הלקוחות שלכם ומה הם מחפשים ברשת בזמן נתון. במידה ואתם יועצי משכנתאות והלקוחות שלכם מחפשים דירה להשקעה בגוגל למשל. המערכת תדע לפרסם להם באופן מדוייק את השירות שלכם בזמן הנכון ביותר ולהציע תחומי עניין דומים כמו: הלוואות כנגד נכס, מתן אשראי, שעבוד נכס, מחזור משכנתא ועוד..
- גיל – עשו מחקר שוק אילו גילאים עשויים להתעניין במוצר שלכם ובכך תסננו את האנשים הרלוונטים ביותר. לדוגמא: קמפיין לידים לתיקון 190 שמיועד לגילאי 65+ , במקפיין הזה ההטבה היא לפנסיונרים בלבד ולכן לא משתלם לפרסם לקהל יעד מתחת לגיל 65 מה שיוביל לבזבוז תקציב מיותר.
- מין – במידה ויש לכם עסק שפונה למין ספציפי וודאו שאתם מסננים ובחורים נשים או גברים בלבד כדי לנצל את תקציב הקמפיין באופן מיטבי. לדוגמא מספרת נשים: המספרה עוסקת בפן לנשים והחלקות. קהל היעד הרלוונטי הוא נשים בלבד לכן כדאי לפרסם רק לנשים כדי לנצל את התקציב.
- התנהגות הגולש – במידה והגולש גלש אצלכם באתר, התעניין במוצר או בשירות שלכם, גולש שנטש את עגלת הקניות, קרא פוסט או בלוג שהעלתם תוכלו למקד לפרסם לקהל הזה קמפיין. ובעצם לעשות פלאו אפ ולהציע לו הנחה מסוימת או שירות דומה למה שחיפש.
- תמונה – בחרו תמונה איכותית שתמחיש את המוצר או השירות שלכם בצורה מיטבית. בדקו את הפיקסלים של התמונה שהיא לא תהא מפוקסלת במחשב או במובייל ותחפשו להכניס לתמונה גם יתרונות על המוצר המלל.
- חיבור לCRM – חיבור ל- CRM הוא קריטי כדי לחזור ללקוחות שהשאירו פרטים בטופס ליד. חזרה מהירה של הלקוח תגדיל את יחס ההמרה בטופס ליד ובכך גם תגדיל מכירות לעסק או למוצר
- A/B Testing – תמיד חשוב לבצע A/B Testing לניהול של הקמפיין כדי לקבל אינדיקציה איזה קמפיין עובד ואיזה לא. תקציב הפרסום שלכם מתחלק במקום למודעה אחת לכמה מודעות וכך אתם בוחנים איזה מודעה ואיזה מסר עובד הכי טוב. בדר"כ A/B עושים על אותו טופס ליד פשוט מסרים שונים, תמונה שונה, סרטון שונה בכדי לבחון לאיזה מודעה הקהל מקליק וממיר הכי הרבה.