תחום הביטוח לכל סוגיו הינו תחום קשה שלרוב ניחן ברמת תחרותיות מאוד גבוהה. למעשה, חברות הביטוח "רבות" על תשומת הלב של הציבור ומנסות בכל כוחן לגייס לקוחות חדשים ונוספים, לשווק את מוצריהן השונים בהצלחה, להוציא מוצרים חדשים אל השוק ובעיקר לדרבן את "שריר המכירות" של סוכני הביטוח – ערוץ המכירה המרכזי בעולם הביטוחים. מטבעו של זה, ייצור לידים לביטוח היא משימה קשה לביצוע ונחשבת ל"אומנות בפניי עצמה" – לכן, סוכני ביטוח, בעלי חברות או עצמאיים, הכנו לכם מדריך לידים לביטוחים מקוצר ופרקטי המכיל את 14 התשובות הפרקטיות ביותר לשאלות הנפוצות ביותר בנוגע לייצור לידים לביטוח – אחד התחומים המאתגרים, תחרותיים ומתגמלים בעולם ייצור הלידים בישראל.
אילו פרטים מקבלים סוכני הביטוח בטופס ליד?
איך חברת בלו ג'ירף מייצרת לידים לביטוח? אנו מייצרים כתבות בנושאים חמים וברפורמות הקשורות לביטוחים בשילוב של כלים טכנולוגיים ושאלונים ארוכים כדי לייצר ליד איכותי עבור הסוכן ביטוח.
שאלות שהלקוח עונה בשאלון חכם לייצור לידים לביטוח
- מה שמך ? – שאלה ראשונה שנשאלת את הלקוח היא מה השם המלא שלך?.
- האם אתה מעשן או עישנת בשנתיים האחרונות? – הלקוח בוחר האם הוא מעשן או לא מעשן.
- מהו גילך? – הגיל הוא מרכיב מרכזי בהצעה להוזלה בביטוח.
- מהו איזור מגוריך? – הלקוח בוחר בין כל איזורי הארץ שמציע לו השאלון: המרכז והשרון, חיפה והקריות, ירושלים והסביבה, הגליל והגולן, אריאל והשומרון, באר שבע והסביבה ועוד איזורי מגורים.
- אילו סוגי ביטוחים יש ברשותך? – בשאלה זו אנחנו מעוניינים לדעת אילו ביטוחים ישלו כדי לשהסוכן ביטוח ידע איזה ביטוח להציע לו הוזלה ואיזה ביטוח הוא יוכל להוזיל, ובוחר בין האפשרויות הבאות:
1. ביטוח בריאות
2. ביטוח חיים
3. ביטוח תאונות אישיות
4. ביטוח מחלות קשות
5. לא ידוע לי, אשמח שתבדקו - כמה אתם מוציאים בחודש על ביטוחים? – שלב זה הוא החשוב ביותר בטופס ליד, הלקוח בוחר את התשלום שהוא משלם ובוחר מבין כל האפשריות : עד 100, מעל ל500 ש"ח, "אשמח תבדקו לי".
- מה מספר הנייד שלך? – בסוף הבדיקה אנו שולחים SMS ללקוח שמשאיר את הליד ובודקים שהלקוח אינו רובוט ויש בנאדם מאחורי השאלון. ובכך סוכן הביטוח מקבל ליד מסונן, מאומת ואיכותי.
הסוכן ביטוח מקבל את כל הפרטים שהוא צריך כדי למכור ללקוח ביטוח או להוזיל לו את הביטוח.
אילו אפשריות אנחנו נותנים ללקוח לאחר סיום השאלון?
- שלח הודעה לסוכן ביטוח
- קבל מדריך להוזלת ביטוחים למייל
- הכנס מספר תעודת זהות למציאת ביטוחים
- מלא את תאריך הנפקה של תעודת הזהות שלך
פרטים אלו הם פרטים לחבילת VIP בביטוחים – סוכני הביטוח יוכלו לבדוק את פרטי הלקוח ב"הר הביטוח" ולקבל עוד פרטים מדוייקים בנוגע ללקוח.
כמה עולה לידים לביטוח? לפי סוג ליד ופלטפורמה לפרסום
מחיר הליד | פלטפורמה | סוג ליד | סוג הביטוח | פירוט |
החל מ- 80 ש"ח – 120 ש"ח | טאבולה אוטבריין גוגל פייסבוק | ליד אונליין קידום ממומן | ביטוח חיים ביטוח בריאות ביטוח חיים למשכנתא | ליד שמוייצר בעזרת פלטפורמות לקידום ממומן על ידי פרסום באנרים: בתוך אתרי חדשות כמו MAKO, CALCLIST או באמצעות קמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק. הלידים נשאלים שאלון ביטוח ארוך: בדרך כלל הדף שמופנה ללקוחות הוא על רפרומה סודית בביטוח או הוזלת ביטוחים. כל הלידים נשלחים בבלעדיות דרך מערכת CRM ייחודית. איזה פרטים תקבלו? שם מלא, טלפון, איזור מגורים, כמה הלקוח משלם על הביטוח?, איזה ביטוחים ישלו על פי מה שהוא מסמן. |
45 ש"ח – 65 ש"ח | גוגל | ליד אורגני | בדיקת הר הביטוח | ליד שמיוצר בעזרת אתרים אורגניים שאנחנו מקדמים בנושאי בדיקת הר הביטוח וקידום SEO למילות מפתח רלוונטיות כמו "הוזלת ביטוחים" "כפל ביטוחים" "איתור ביטוח" הלקוח מחפש את השירות שלו בגוגל והוא רואה את האתרים שלנו במקומות ראשונים ומשאיר ליד. איזה פרטים אתם מקבלים בטופס ליד? שם מלא, סוג ביטוח , תאריך לידה, תעודת זהות, תאריך הנפקה וטלפון. הליד הוא מופנה לסוכנים בעלי רישיון ממשרד האוצר שמוצאים דו"ח הר הביטוח מלא הכולל מספר פוליסה, כפל ביטוחים , גובה הפרמייה ועוד.. |
החל מ7 ש"ח – 40 ש"ח | גוגל | ליד אורגני | ביטוח רכב | הלקוח מחפש בגוגל את השירות המבוקש לדוגמא: "ביטוח רכב לטיוטה" והאתרים האורגנים שלנו יקפצו בתוצאות הראשונות ושם יהיה לו אפשרות להשאיר ליד בטופס מהיר וחכם רב שלבי הליד כולל אימות מספר פלאפון, סינון לפי גיל איזור מגורים, הליד נשלח בבלעדיות, כולל תז, ותאריך הנפקה כדי לקבל את כל הפרטים שלו בעזרת המערכות של סוכני הביטוח בקלות |
450 שקלים אחוז התיאום פגישה הוא 18.5% | גוגל, פייסבוק | פגישות – ליד אורגני , ממומן, רשימות | ביטוח חיים ביטוח בריאות ביטוח חיים למשכנתא | אנחנו מייצרים ליד איכותי ומסונן לפי – גיל, גובה תשלום על הביטוח, סוגי הביטוחים, תאריך הנפקה ותעודת זהות (במידה והליד מגיע מגוגל), במידה והליד לא מגיע מגוגל אלא מכתבות תוכן – הוא עובר שאלון ללא תעודת זהות ותאריך הנפקה. מיד לאחר מכן – הליד מקבל שיחה מסוכנות לביטוח אשר מבצעת תיאום פגישה ובירור זכאות להוזלה בביטוח, נכנסים איתו לבדיקה בהר הביטוח ומשם מתאמים פגישה עם סוכן. ניתן להשתמש גם ברשימות של לידים שכבר התקשרתם אליהם בעבר לחזרה של FLLOW UP |
למה תחום הביטוח נחשב לכל כך קשה בעולם ייצור לידים?
- אנשים כבר שבעים מכל השיחות שהם מקבלים ממוקדי מכירות באופן יומי/שבועי ואין להם כוח לשמוע הצעות ואנשי מכירות שמנסים למכור להם(בטח אם זו דאטה קרה)
- הרבה אנשים כבר ביצעו את השינויים וניצלו את הרפורמות ואין מה לעשות בתיק שלהם
- אנשים נכוו בעבר מסוכני מכירות ששיקרו או ניצלו אותם בדרך כלשהי ומדד האמון שלהם מאוד נמוך
- בואו נהיה כנים, זה ממש לא הענף הכי סקסי שיש…
אז נכון, מדובר בתחום לא פשוט בכלל שרווי בתחרות רבה, אך עדיין הוא יכול להיות מאוד רווחי(לא סתם יש עליו תחרות עזה כל כך) במידה ומנהלים את האופרציה שלו בצורה נכונה תוך שימוש בכלים הנכונים.
ולראיה, חברות הביטוח משלמות 7.8 מיליארד שקל בשנה לסוכנים – ואתם יכולים להיות טיפה במים ולהרוויח ה-מ-ו-ן כסף!
אילו סוגי לידים לביטוחים קיימים בשוק כיום?
באופן רחב ישנם 3 סוגים של לידים:
- דרך ייצור אונליין (קידום ממומן PPC או קידום אורגני SEO)
- לידים לביטוח מטויבים טלפונית.
- ביטוח אופליין (קנייה של דאטה לרוב קרה).
לכל אחד מהם עלויות ייצור שונות, איכות ליד שונה ואופן ייצור שונה לחלוטין.
במאמר הקרוב ניגע בכל אחד מסוג הלידים ונפרט כיצד מייצרים אותם בשוק, מה העלויות שלהם ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד ואחד.
לידים לביטוח אונליין
מדובר בליד המיוצר בתהליך אינטרנטי המיוצר דרך כתבת תוכן או כתבה שיווקית שנוגעת בנושאים שונים הקשורים לתחום הביטוח. המטרה של הכתבה ליצור בידול, הצפת צורך ופתרון לבעיה.
בד"כ מייצרים תנועה דרך אתרי חדשות, נכסים דיגיטליים, מנועי חיפוש, וידאו, רשתות חברתיות ועוד..
הגולש נחשף לתוכן הכתבה ובוחר האם להשאיר פרטים, כמובן שחברות ייצור לידים מתאימות את התוכן כדי להגיע לתוצאות מקסימליות לאחר מחקר שוק מעמיק ולמידת התחום ומתחרים.
לרוב לידים אונליין לביטוח מיוצרים כך
- הזרמת תנועה לכתבת תוכן ארוכה בנושאים השונים (ביטוח חיים, ביטוח בריאות, רפורמות שונות, כפל ביטוחים, ראיון אישי, דמות ציבורית)
- הליד עונה על שאלון של מספר שלבים באופן מותאם לצרכי הלקוח
- הליד מאשר הרשמה באמצעות קוד אימות טלפוני, לכן מכחישי פנייה כמעט לא קיימים
- שיווק רימרקטינג – כל מי שנחשף לכתבה וקרא אותה נחשף שוב במקומות שונים במדיה עד להמרה.
- כתבות SEO שמכניסות תנועה לאתר וממירות דרך האתר
- באמצעות ניוזלטר ורשימות תפוצה
יתרונות לידים אונליין לביטוח
- כמות גבוהה יותר גם לאורך טווח ארוך(ניתן להתחייב לכמות גבוהה)
- ניתן לסווג לפי סוג הליד(לפי רמת מעורבות, הצעת ערך, תמונה, סוג כתבה) מגוון מאוד רחב של סוגי ליד
- מקור התנועה – אפשר לשחק עם הפלטפורמה המייצרת ולייצר סוגים שונים של לידים
- שילוב מנצח בין הפלטפורמות – ניתן לייצר חליפה מותאמת אישית ללקוח
חסרונות לידים אונליין לביטוח
- דרוש נוהל עבודה בכדי להשיג תוצאות איכותיות ולהשיג ROI גבוה
- נדרש צוות מכירות מיומן שיודע לקשר את סוג הליד ואופן המכירה הטוב ביותר
- יכול להתקרר במידה ולא חוזרים אליו בזמן ומשאירים אותו באוויר
מהם לידים מטויבים לביטוח?
לידים אלו עברו תהליך דיגיטלי (לידים אונליין) אך הבידול הוא שהם עוברים שיחה טלפונית מאיש מכירות ולאחר ביצוע השיחה ואספקת כל הפרטים הרלוונטיים מקבל הלקוח את פרטיי סוכן הביטוח שאליו מיועדת השיחה הבאה ומתואמת לו שיחה לשעה ספציפית.
אלו הדברים שלרוב אנשי המכירות מוודאים בשיחה
1. האם הליד מעוניין בהמשך תהליך.
2. האם הליד פנוי לשיחת המשך בתאריך שנקבע.
3. מוודאים את ביצוע הפגישה בפועל.
יתרונות לידים לביטוח מטויבים
– מאוד איכותי, שנייה לפני סגירה
– התהליך יוצר תחושת ארגון ומקצועיות (כאילו מתנהלים מול תאגיד ולא מול סוכן עצמאי)
– סינון מעמיק של הלידים, רמת הוודאות באיכות הליד היא מאוד גבוהה
– חיסכון בזמן, הליד מגיע מיודע לתהליך ועבר חימום של אנשי מכירות לפני זה
חסרונות לידים לביטוח מטויבים
-כמות מוגבלת בעקבות האיכות הגבוהה
-יקר בצורה משמעותית מהאחרים
-תהליך הייצור לוקח יותר זמן
מחירים ממוצעים ללידים לביטוח
המחיר משתנה בין גודל תיק הביטוח ופוטנציאל הלקוח, איכות הליד והאם נקבעה שיחה עתידית או פגישה.
טווח המחירים בעבור לידים לביטוח ולידים לסוכני ביטוח המיוצרים בתהליך אונליין – 60-110 ש"ח בתוספת מע"מ.
טווח המחירים בעבור לידים לביטוח או לידים לסוכני ביטוח המיוצרים דרך טיוב טלפוני – 175-750 ש"ח בתוספת מע"מ לליד.
לידים לביטוח אופליין
לידים שמוקד טלמרקטינג מתקשר לדאטה קרה שהשאירה פרטים יותר משבועיים אחורה ומכל סיבה שהיא לא הייתה התקדמות בתהליך. מכיוון שהשאירו פרטים ניתן להבין שהם רלוונטיים והאתגר הוא לנסות "להחיות" אותם להפוך מליד קר לליד חם.
במידה ואיש המכירות מצליח לחמם אותם הוא מטייב אותם וקובע פגישה וכך הופך את הליד אופליין מקר לחם. בשונה מלידים קרים שמוקדי טלמרקטינג מתקשרים אליהם ישירות ומנסים למכור להם, כאן הליד עבר תהליך חימום מסוים והתחמם משמעותית.
יתרונות לידים לביטוח אופליין
- מחירים נוחים
- כמות בלתי מוגבלת
- עבר אינטראקציה בין אישית עם איש מכירות המשפרת את איכות הליד
- שיחות מוקלטות
חסרונות לידים לביטוח אופליין
- איכות הליד אינה טובה כמו לידים מטויבים
- הליד עשוי להיות לאחר הרבה שיחות וחסר סבלנות
סיכום:
סקרנו במאמר את שלושת סוגי הלידים בענף הביטוח והצגנו את התהליך שהם עוברים, היתרונות והחסרונות של כל אחד וכמובן המחיר הממוצע בשוק.
לידים לביטוח מתאימים לחברות ביטוח, סוכנויות ביטוח, סוכני ביטוח וגופים פיננסים נוספים.
בלו ג'ירף מדיה היא יצרנית לידים מהמובילות בישראל, אנו עובדים עם ספקים ומשפכים אינטרנטיים עמוקים ומורכבים שמייצרים את איכות הליד הטובה ביותר – ואתם מוזמנים לבדוק אותנו.
נשמח לעמוד לשירותכם ולספק עבורכם חבילת לידים מותאמת אישית העונה על הצרכים שלכם!