ליד = לקוח פוטנציאלי.
בהרחבה, ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהביע התעניינות בשירות או המוצר שלכם בצורה ישירה או עקיפה.
לדוגמא – אדם שראה פרסומת שלכם בפייסבוק והשאיר פרטים בטופס ליד, נקרא בשפה המקצועית "ליד".
דוגמא נוספת -לקוח שהגיע אליכם לעסק בן אדם שקיבל המלצה מאחד הלקוחות שלכם, אותו אדם הוא "ליד".
למעשה, לידים מהווים כמנוע הצמיחה של עסקים במיוחד כשמדובר על עסקים המתבססים על צמיחה בעזרת מכירת שירותים\מוצרים וצריכים לקוחות חדשים על בסיס קבוע.
למעבר מהיר לנושא המבוקש:
- מהם הדרכים לייצר לידים?
- מה ההבדלים בין לידים קרים ללידים חמים?
- מה זה לידים חמים?
- מה זה לידים קרים?
- איך נכון לטפל בלידים?
- איך יודעים אם ליד נחשב יקר או זול?
איך לייצר לידים?
ייצור לידים לרוב יתמקד בקמפיינים שיווקיים או בפרסום בנכסים הדיגיטליים של העסק המספרים על המוצר או השירות שלכם ונותנים לגולש אופציה להשאיר פרטים לצורך קבלת מידע נוסף או ביצוע עסקה.
ניתן לייצר לידים במספר דרכים הכנו עבורכם את 8 הדרכים הפופולריות לייצור לידים:
1. שלח מיילים ללקוחות שלך
דוא"ל הוא ללא ספק הערוץ הפופולרי ביותר ליצירת לידים, ומסיבה טובה. זוהי שיטת התקשורת המועדפת על הצרכנים עם עסקים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור היכרות
הנה כמה טכניקות שנבדקו ויעזרו לך ליצור מייל מכירות טוב יותר:
2. צור כותרת מעניינת למייל שלך
משוך את תשומת ליבו של הקורא שלך – אתה מעוניין שהגולש ייכנס למיילים שאתה שולח? תכתוב כותרת מעניינת משכנעת שתמשוך את צומת ליבו של הקורא, כותרת מעניינת במייל מעלה את הסיכוי שהקורא יפתח את המייל בהרבה . מאשר כותרת לא מושכת ולא מעניינת.
3. עקוב אחר המבקרים באתר שלך בעזרת גוגל אנליטיקס
אחת הדרכים לבדוק למה הלקוחות שלך נטשו את האתר היא בדיקה יומית ומעקב אחרי הפעילות שלהם באתר שלך.
אחד האתרים שנותנים מענה חינמי למעקב אחרי הגולשים הוא – google analytics
כלי זה מאפשר לך לדעת בדיוק כמה זמן הגולש היה באתר, איפה הוא יצא מהאתר, לאיזה דפים הוא נכנס, מאיפה הגולש הגיע מאיזה פלטפורמה הגולש נכנס לאתר ? לדוגמא : גוגל , פייסבוק, אינסטגרם .
4. הגדל הפניות ללקוחות – שלח כרטיסי מתנה או הנחות
אנשים סומכים על ביקורות משתמשים מפה לאוזן הרבה יותר מאשר טקטיקות שיווק סטנדרטיות כמו שיווק מומן פרסומות ועוד. איך לייצר לידים בחינם? שליחת המוצר עם כרטיס מתנה או כרטיס גירוד הנותן הנחה מסויימת (15% או 10%) לדוגמא – זו דרך לייצר קהילה וקניה חוזרת של הלקוח בעתיד. על ידי נתינת מתנה קטנה ללקוח – אותו לקוח ימליץ עלייך כנותן שירות ובכך אתה יכול לייצר לידים בחינם.
5. לפתוח גישה לתכונות פרימיום או לתוכן בלעדי
תיתן גישה ללקוחות שקנו את המוצר שלך לתוכן בלעדי בחינם, יצירת דף PDF עם פרטים ותוכן חינמי שיעזור ללקוח למקסם את המוצר או השירות. בדרך זו הוא ימליץ עלייך כנותן שירות לאנשים נוספים ובכך תוכל לייצר לידים בחינם . בקש מהלקוחות והמנויים שלך להפנות את חבריהם לרשימת הדוא"ל שלך במקום זאת.
6. בקש עוד ביקורות מקוונות
איך לייצר לידים בחינם? ייתכן שתוכל למנף זאת כדי לייצר לידים בחינם עבור החברה שלך. פעולה זו תדרוש ממך לשכנע לקוחות קודמים להשאיר ביקורת על הניסיון שלהם עם המוצרים או השירותים שלך.
שקול כמה מהשיטות הבאות:
- תציע תמריץ
- בקש מהלקוחות לכתוב ביקורות
- הפוך את השאלון לאוטומטי, כך שלא תצטרך לעשות זאת בעצמך
- ספק תבנית לביקורות
אם אתה יכול ליצור ביקורות נוספות, גורמים מעוניינים ישימו לב. ואם אתה יכול לגרום ללקוחות הפוטנציאליים האלה להתחיל לבקר באתר האינטרנט שלך, אתה יכול להתחיל למקד כמו כל ליד אחר.
7. תיצור קידום לוקאלי עם Google My Business
אחת הדרכים החינמיות היום ליצירת לידים בחינם הוא פתיחת Google My Business לעסק שלך בדרך זו תקבל פניה לקוחות רבים שיכירו את העסק שלך . בדרך זו תוכל להיחשף למאות לקוחות שיגיעו אלייך דרך קידום אורגני (SEO) לעסק שלך.
אז איך לייצר לידים מגוגל מיי ביזנס? הכנו לכם את כל הפרטים שאתם צריכים להטמיע בתוך ה Google My Business שלכם כדי לשקף בצורה הטובה ביותר את העסק שלכם ובנוסף שהלקוחות שלכם יוכלו לתקשר אתכם בצורה המהירה והנוחה ביותר.
הפרטים שתוכל לתת ללקוח דרך Google My Business
- אתר אינטרנט – (ניתן לקשר לאתר הרשמי שלכם כמו גם לבנות אתר בסיסי בחמש דקות).
- ביקורות – ביקורות חיוביות לעסק שלך על ידי לקוחות שביקרו בו יכולות לעזור לך להיות מדורג גבוה בחיפוש בגוגל.
- פוסטים – תיצור פוסטים יומיים ותתעד את הפעילות של העסק שלך.
- תמונות ו- ווידאו – תמונות של העסק שלך וודיאו שממחיש את הפעילות של העסק.
- דרכי התקשרות – מספר טלפון של העסק, אתר, מייל.
- פרטי בסיסים על העסק – במה העסק עוסק.
- פרטים חשובים על העסק – למשל נגישות לנכים, עטיפת מתנות, שעות מיוחדות ועוד.
- תפריט – במידה וזה עסק שהוא מסעדה או אוכל מהיר תפריט בהחלט יכול לעזור למקד את הלקוח בבחירה של מאכל.
- שעות פתיחה – לעזור ללקוח להבין מתי העסק פתוח
8. כתוב תוכן איכותי ברשתות החברתיות
- כתוב תוכן באתר אינטרנט שלך – אנו ממליצים להרחיב ולתת טיפים מקצועים אודות המקצוע שלכם על ידי כתיבת בלוג באתר שלכם. ביקורים אורגניים באתר אינם עולים כסף ולכן פניות אלו יכולות להגדיל משמעותית את ההכנסות החודשיות שלכם ובקביל לייצר לכם לידים בחינם. – קרא עוד על SEO במדריך שכתבנו
- דף פייסבוק – בעלי עסקים? אנו ממליצים לכם לפתוח דף פייסבוק עסקי שבו תוכלו לעדכן את הלקוחות שלכם בעסק שלכם ולעניין אותם אודות השירותים שלכם. גידול הלייקים והעוקבים יגדיל לך משמעותית את כמות הלידים ותוכלו לייצר לעסק שלך.
- עמוד אינסטגרם – אינסטגרם הפכה בזמן האחרון לפלטפורמה שעוזרת לבעלי עסקים לייצר לידים דרך פתיחת עמוד עסקי ושיתוף של פוסטים וטיפים אודות העסק שלהם. כדי לייצר לידים דרך האינסטגרם אנו ממליצים לכם להעלות 2 פוסטים בשבוע ולעניין את קהל הלקוחות שלכם על ידי נתינת טיפים בחינם אודות השירותים שאתם מציעים ובכך להגדיל את קהל הלקוחות שלכם ובסופו של דבר לייצר לידים על ידי פנייה של לקוחות לתיבת ההודעות הפרטית שלכם. מעוניינים לדעת איך להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם ולהגדיל את כמות הלידים שלך ? קראו על טיפים להגדלת עוקבים באינסטגרם בחינם.
9. שיווק משפיענים – נתינת מוצר בחינם לכוכב רשת
שיווק משפיעים הוא רעיון שצרכנים יאמצו דעות או פעולות של אנשים שהם סומכים עליהם. זהו גם ערוץ לייצר לידים בחינם הצומח במהירות .
אתה יכול להשתמש בקולו של מוביל מחשבה, מומחה או משפיע כדי להעביר את המסר של המותג שלך לקהל שלך, לעתים קרובות בתמורה לאזכורים במדיה החברתית או לדוגמאות או שירותים בחינם.
נתינת פריטים בחינם למשפיענים שינסו את המוצר בעמוד האינסטגרם שלהם יעזרו לך לייצר אמינות אצל לקוח הקצה שלך.
10. הוסף או עדכן דף שאלות נפוצות לאתר שלך
הוספת דף שאלות נפוצות (FAQ) לאתר שלך היא עוד דרך לא שגרתית ליצר לידים בחינם. כאשר יש לך רשימה של תשובות לשאלות נפוצות רבות, זה עוזר לך לשמור לידים באתר שלך למשך זמן רב יותר. זה מקטין את שיעור היציאה מדף הכניסה שלך, מה שיכול לגרום לכך לגוגל לדרג אותך גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
בנוסף, אם אתה בונה דף שאלות נפוצות חזק, הוא יכול להתחיל להיות מדורג גבוה בדף החיפוש ולקדם אורגנית את האתר שלך עבור מגוון רחב של שאלות חיפוש סטנדרטיות. אז נסו לענות על שאלות שרלוונטיות לא רק לחברה שלכם אלא גם לקהל כללי יותר.
איך לייצר לידים?
אחת הדרכים הפופולריות היום היא – סטורי באינסטגרם – משפיען הרשת באינסטגרם עם כמות עוקבים גבוהה ובעל יכולת השפעה יעלה את המוצר שלך לסטורי שלו ויתעד את השימוש במוצר, ובכך ימליץ עלייך כנותן שירות ברמה גבוהה. בדרך זו תיצור כניסות מרובות לעמוד האינסטגרם שלך דרך לינק שיוטמע בסטורי של המשפיען רשת וככה תוכל לקבל תנועה ולבסוף יצירת ליד בחינם על ידי המשפך השיווקי הזה.
אחת הטעות שעסקים עושים היא שליטה בקולו או ביצירתיות של המשפיע, ופוגעת באלמנט היקר ביותר – האותנטיות. שתף קווים מנחים ברורים עבור המותג והיעדים שלך, ואז תן להם להמציא תוכן שמתאים לקול ולסגנון שלהם.
הימצאות על מפת גוגל מסייעת ללקוח לנווט לבית העסק שלך בקלות וישירות מהפלאפון שלו מבלי שיצטרך לפתוח תוכנות או אפליקציות נוספות לחיצה על הכפתור יוביל את הלקוח לגוגל מפות או לWaze, מה שכמובן מקל על כל התהליך ומסייע להגדלת זרימת הלקוחות לבית העסק.
יתרונות וחסרונות לייצור לידים באופן עצמאי
יתרונות לייצור לידים באופן עצמאי:
- שליטה על אספקת הלידים שלכם.
- אופציה לשנות ולשפר את הקמפיין בהתאם לסוג הליד שאתם מחפשים
- הליד "מכיר" את העסק שלכם בזכות הפרסומת שבה הוא השאיר פרטים וכאשר תיצרו איתו קשר הוא לרוב ידע בדיוק מי אתם ולשם מה התקשרתם.
- גדילה אורגנית של הנכס הדיגיטלי שלכם (דף פייסבוק, אתר, דף אינסטגרם, Google My Business) ייצור יציבות לאורך זמן ויגדיל את ההכנסות וכמות הלידים שלכם בצורה יציבה יותר וקצת יותר איטית.
חסרונות לייצור לידים באופן עצמאי:
- רמת הסיכון גבוהה יותר שכן יכול להיות שבעל העסק ישקיע בתקציב פרסום אלפי\עשרות אלפי שקלים שכמות הלידים ואיכותם לא יהיו מספיק טובים ובהתאם לכך בעל העסק לא יצליח לכסות את עלויות השיווק שלו (לרוב יקרה אם בעל העסק ינהל בעצמו את הקמפיין ולא ישכור את שירותיו של איש שיווק).
- מדובר בהתעסקות שעלולה לגזול זמן ומשאבים רבים, לפעמים לוקח שבועות\חודשים רבים עד שמפענחים את הקמפיין המנצח שיודע לייצר ליד טוב בעלות טובה.
- יכולת מוגבלת על שליטה בכמות הלידים, לטוב ולרע.
ייצור לידים על ידי קניית לידים
האופציה השנייה דרכה ניתן לייצר לידים לעסק היא פשוט לקנות אותם.
ישנם מספר חברות לא מובטל שכל תפקידם הוא ייצור לידים בכמות גדולה ומכירה שלהם לעסקים רלוונטיים.
כשאנחנו אומרים "קניית ליד" אנחנו מתכוונים למעשה להעברה של הפרטים האישיים של אותו לקוח מתעניין מהחברה המייצרת לבעל העסק.
יתרונות וחסרונות של קניית לידים
יתרונות:
1. לרוב יהיה מדובר בלידים איכותיים בזכות יכולות השיווק הגבוהות של החברה המייצרת.
2. מאוד נוח לבעלי עסקים וחוסך מהם את ההתעסקות בשיווק.
3. אין מגבלה של לידים וכל עסק יכול לרכוש לעצמו בדיוק את כמות הלידים הרלוונטית בהתאם יכולת שלו לטפל בהם.
חסרונות:
- הליד לא השאיר פרטים ספציפית בפרסומת שלכם אלא מעוניין לקבל שירות כמו שאתם מציעים.
לדוגמא שמישהו מעוניין להוזיל את עלויות התיק הביטוחי שלו השאיר פרטים בפורטל פיננסי
שמקשר בין הלקוחות לנותני השירות. - בתחומים מסוימים עלות קניית ליד תהיה יקרה משמעותית מייצור עצמי.
- אין לכם מנגנון משלכם שעובד ומייצר לידים ואתם תלויים בחברות וספקים שונים
אז אחרי שדיברנו קצת על מה זה ליד והיא ניתן להשיג אותו, בואו נדבר על סוגי הלידים.
נחלק את סוגי הלידים לשתי קבוצות מרכזיות "חמים" ו "קרים".
לידים חמים
לידים חמים הם – השארת פרטים בטופס יצירת קשר של לקוח שנרשם לקבלת שירות או מוצר בזמן האחרון (דק אחרונות) באתר אינטרנט או דף נחיתה מה שהופך את הליד הזה לליד מאוד רלוונטי (ליד חם) עבור בעל העסק , ברגע שבעל העסק מקבל את הליד (טופס יצירת קשר) של הלקוח שהשאיר בדף נחיתה – בעל העסק הוא מתקשר אליו ישירות – מהירות התגובה וההתקשרות ללקוח הופכות את הלקוחות לפוטנציאלים יותר לסגירת העסקה עבור בעל העסק והסיכוי להפוך אותם ללקוחות גבוהים יותר בזכות הליד החם.
ככל שהזמן עובר מהשארת הפרטים של הלקוח עד שבעל העסק מתקשר הופך את הליד לליד קר הליד "מתקרר" מה שהופך את השארת הפרטים לפחות רלוונטית עבור בעל העסק .
ברוב המקרים יהיה מדובר על אנשים שיצרו אינטראקציה לאחרונה וביקשו לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר המדובר.
אלמנטים נוספים המצביעים על "ליד חם" היא כמות האינטראקציה שהוא יצר.
לדוגמא – אדם שנתקל בפרסומת והשאיר שם ומספר טלפון בתגובות של המודעה מראה שהוא מתעניין בשירות. אפשרות נוספת יכולה להיות מישהו ששולח הודעה פרטית לעסק ומראה על התעניינות מצידו.
בחברת בלו ג'ירף הלידים נשלחים מיד ללקוח מה שעוזר והופך את העסקה לקלה יותר עבור הלקוח שרוכש את הליד, ברגע שהליד מתקבל אצלנו במערכת הוא נשלח ישירות באמצעות אוטומציה .
דוגמא לליד חם
אדם אשר התעניין בתחום קבלת החזרי מס מהמדינה ששולם כמס יתר
- מבצע פעולה של חיפוש בגוגל כמו החזר מס או איך מקבלים החזר מס או קבלת החזר מס לפי תעודת זהות וביטויים נוספים שקשורים לתחום השירות.
- כאשר אותו אדם מחפש את הביטוי הוא פוגש תוצאות חיפוש שמתחלקות למומנות ואורגניות.
- בשלב הבא לוחץ המתעניין על תוצאות חיפוש שמשכו אותו לקבלת פיתרון
- לאחר מכן מקבל את הפרטים באמצעות כלי פרסום שעונה על הצרכים והשאלות בתחום
- בשלב הסופי המתעניין מבצע בדיקת זכאות לשירות הנ"ל באמצעות שאלון אינטרקטיבי שמסתיים בקוד אימות.
אתם מקבלים פניות חמות ואיכותיות בזמן אמת והליד נשלח אליכם באוטומציה מלאה דרך מערכת לניהול לידים עם כל פרטי הרשמת הלקוח.
לידים קרים
לקוחות פוטנציאלים שהסיכוי להפוך אותם ללקוחות נמוכה ותדרוש ככל הנראה מכירה אגרסיבית יותר או אפילו מכירה בשלבים (פולואפ).
בד"כ לידים קרים לא מכירים את המותג/עסק שלכם, לא השאירו פרטים במודעה שלכם ובאופן רחב לא מודעים למוצרים/שירותים שלכם. הדרך הנפוצה ביותר לגישה ללידים קרים היא קנייה מדטאות.
קניית לידים מדאטה היא קנייה של פרטים מאנשים שהשאירו פרטים לפני זמן לא מוגדר, לרוב לפחות שבועיים(במקרה הטוב). אלו לידים שמתקשרים אליהם ללא הרף ממוקדי מכירות ולרוב הם מאוד קשים ואין להם יותר מדי כוח לשיחות מכירה. אם זאת, ניתן לחמם דאטה קרה ע"י שירותי טיוב והשירות הזה ניתן ע"י קומץ חברות נבחר בישראל (ובלו ג'ירף ביניהם).
דוגמא ללידים קרים
אדם אשר התעניין בתחום ייעוץ משכנתאות
- מבצע פעולה של חיפוש במנוע החיפוש של גוגל ורשם "ייעוץ משכנתאות" המתעניין נתקל במודעות ממומנות ואורגניות ולבסוף בוחר המודעה ממומנת
- אותו אדם נכנס לדף נחיתה ומשאיר פרטים בטופס "ליד"
- לאחר השארת הפרטים או מילוי שאלון אותו אדם מקבל תשובה בתחתית הטופס "פרטייך התקבלו בהצלחה במערכת"
- היועץ משכנתאות מקבל את הליד במערכת לאחר יומיים.
- ובסוף לאחר השארת הפרטים במוקד המכירות של הייעוץ משכנתאות מתקשרים לאותו אדם שהשאיר פרטים באיחור של שלושה ימים
אותו אדם כבר אינו זוכר שהוא התעניין בייעוץ משכנתאות ומתעסק באותו הזמן בענייניו האישיים. לכן הקשב והריכוז של אותו אדם פחתה ויותר קשה למכור לאותו לקוח. איש המכירות צריך להיות מאוד יצירתי ולייצור קרבה ללקוח והתלהבות כדי שלבסוף הוא יוכל למכור לו את השירות של ייעוץ משכנתאות.
דוגמא נוספת לשימוש בלידים קרים: לקוחות שהשאירו פרטים ולא ענו לאיש מכירות בזמן אמת מתאפסים לדאטה גדולה שלקוחות שלא ענו כל החודש. אותה דאטה נמכרת לחברות שמתעניינות באותו התחום בעלות מוזלת לנסיון התקשרות של אנשי המכירות לחמם את הלקוחות על ידי מבצעים חדשים או תזכורת להתעניינות.
מה ההבדלים בין לידים קרים ללידים חמים?
ההבדל בין לידים חמים ללידים קרים הוא זמן התגובה של נותן השירות וההתקשרות עם הלקוח הפוטנציאלי.
ככל שהזמן קרוב יותר להשארת הפרטים הליד הוא חם וככל שהזמן תגובה רחוק יותר הליד הוא קר.
בדרך כלל לידים חמים מתקבלים במערכת לידים ויצירת ההתקשרות איתם היא עד כמה שעות מרגע השארת פרטים.
ולידים קרים זמן ההתקשרות איתם היא מעל ליום עסקים.
מה ההבדל במחיר בין ליד קר לליד חם? המחיר של ליד חם הוא גבוה יותר מאשר ליד קר בשל אחוזי ההצלחה הגבוהים יותר בכמות הסגירת עסקאות שניתן למכור ללקוח שהתעניין באותו הרגע.
מהם ההבדלים משמעותיים בין אסטרטגיות ללידים קרים ולידים חמים
ובכן, אפשר לומר שכן וזה תלוי באסטרטגיית שיווק שלכם, וכמובן במוצר/שירות.
אסטרטגיה לליד חם
ישנם עסקים שאסטרטגיית PULL(הלקוח מחפש ביטוי מסוים שקשור לעסק שלכם ואז מופיע לו פרסומת שלכם – פרסום במנועי חיפוש כמו גוגל, בינג וכו..) תתאים יותר לאופי העסק ולכן הוא מתאים לעסקים שמחפשים לידים חמים יותר.
לדוגמא: לידים ליועצי משכנתאות או לידים להחזרי מס שאלו שירותים שהגולש זקוק להם באותו רגע ולכן יחפש אותם.
אסטרטגיה לליד קר
אך מנגד ישנם עסקים שאסטרטגיית PUSH תתאים יותר(עסקים שמטרגטים קהלים וחושפים בפניהם את הפרסומים שלהם) לדוגמא, עסקים מתחום הביוטי, אופנה, שוק ההון וכו..
עם התובנה הזו אנו צריכים בשלב האסטרטגיה לנתח את העסק והקהל יעד שלו ולחשוב – איפה יהיה נכון יותר לפגוש את הגולש? לאחר שבחרנו אסטרטגיה ויכול להיות שנבחר לעלות עם שני סוגי הפרסומים, ננתח:
- היכן הלידים היו חמים יותר?
- היכן היו בשלים יותר?
- היכן שיחת המכירה זרמה טוב יותר?
- היכן אחוזי ההמרה גבוהים יותר?
על בסיס הממצאים האלו נוכל לדעת באיזה פלטפורמות להתמקד לכן אסטרטגיה זו מתאימה לעסקים שמעוניינים לייצר לידים קרים.
איך נכון לטפל בלידים?
העולם שלנו רווי בפרסומות ומתחרים, ואם גולש בחר דווקא בנו והשאיר לנו פרטים – אנחנו חייבים לטפל בליד באופן המהיר והמקצועי ביותר!תחילה חשוב להבין מה מקור הליד, האם הגיע מגוגל? פייסבוק? כתבת תוכן?ידיעת מקור הליד תעזור לכם להתאים תסריט מכירה מדויק ולהיראות כמו מקצוענים.
שנית, עניין הזמן קריטי כאן.
ככל שעובר הזמן הליד מתקרר ונהיה פחות ופחות רלוונטי. במידה ותחכו עם החזרה לליד הוא יכול לשכוח מי אתם, למה הוא השאיר פרטים ומה אתם רוצים ממנו בזמן שהוא אוכל צהריים.
שלישית, תידרשו לנהל את הליד בצורת אפסיילים.
רוב העסקאות לא נסגרות בשיחה הראשונה ולכן אתם נדרשים לנהל את הלידים ב-CRM ולנהל מעקב צמוד ומדויק על ההתקשרות איתם בכל רגע.
איך יודעים אם ליד נחשב יקר או זול?
שאלה מעולה, שאין עליה תשובה חד משמעית.
נסביר – כל תחום מאופיין בעלות ליד שונה. יש תחומים שעלות ליד של 150 ש"ח היא סבירה ואף זולה ויש תחומים שליד ב-150 ש"ח איש השיווק צריך לקחת את עצמו הביתה ולנעול אחריו את הדלת.
הדבר שמשפיע בצורה הישירה ביותר על עלות הליד הוא שווי העסקה. הרי אם שווי העסקה מעל 5000 ש"ח, ליד ב-150 לא נראה כל כך גבוה (במידה והוא איכותי כמובן).
הדבר שני הוא איכות הליד, הרי אם מגיע ליד זול (20 ש"ח לצורך הדוגמא) ושיחת המכירה איתו קשה עד בלתי אפשרית – מה זה שווה? ומנגד אם הליד עולה 80 ש"ח אך הצלחתם לסגור איתו עסקה – הרי זה מבורך!
חשוב להבין שלידים הם בסוף בני-אדם, זה לא מספרים ופרטים ברחבי הרשת, וכל בן-אדם שונה אחד מהשני. חשבו יותר על איכות הליד מאשר על עלות הליד ותביאו את העסק שלכם כמה צעדים קדימה.
עכשיו שאתם כבר מבינים לגמרי בלידים, קראו את הכתבה שהכנו על 3 הסוגים ללידים לפיננסים והשקעות