יש כמה שלבים לבניית קמפיין לידים בפייסבוק שאחריהם כדאי לעקוב. בשלב הראשון, צריך להגדיר תקציב פרסום לידים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע. כאן נכנסת לתמונה חברה מיומנת כמו Bluegiraffe למשל, כי זו בדיוק ההתמחות שלה. לאחר מכן, מחליטים על לוח הזמנים של קמפיין בפייסבוק ולוקחים בחשבון גם את התנועה לאתר.
הטעות הנפוצה היא למשל להתחיל את הקמפיין בלי גיבוי של כוח אדם או בלי מוצרים ושירותים רלוונטיים במלאי. אם לא בטוחים מתי להתחיל את הקמפיין, ניתן לנסות להפעיל צ'אט עם נציג פייסבוק ולשאוב השראה ורעיונות מקמפיינים אחרים. בכל מקרה, חייבים לשלוט בכל ההיבטים של מדיניות פרסום בפייסבוק כדי לא לעבור על חוקי החברה ולא לקבל עונשים.
התאמת סוג הקמפיין למטרות
עוד משהו שכדאי לדעת לגבי קמפיין לידים מכל סוג הוא שאפשר וצריך להתאים אותו למטרות. אפשרות אחת לדוגמא היא לנהל את הקמפיין כדי להשיג מטרות מסחריות ושיווקיות, בעוד אפשרות אחרת היא לעשות את זה על מנת לנהל קמפיינים פוליטיים. מטבע הדברים, ניהול קמפיינים פוליטיים מתבצע אחרת לגמרי בגלל השיקולים הבאים:
- רגולציה שקובעת מה מותר ואסור לפרסם בשם מפלגה פוליטית
- הבדלים בין פרסום לפני לעומת במהלך תקופת בחירות
- מקורות המימון של הקמפיין
- המטרות שאותן מנסים להשיג
- אמינות המסרים ומי שעומד מאחוריהם
החדשות הטובות הן שחברה מקצועית יכולה לנהל בצורה מוצלחת גם קמפיין פוליטי רגיש. בשביל לעשות את זה, כל שנדרש הוא לפנות אליה מוקדם ואחרי שמחליטים כמה כסף מוכנים להשקיע. בשלבים הבאים, החברה כבר תיקח על עצמה את מערכת היחסים עם הלקוחות ואת הפעלת הקמפיין כאשר הוא באוויר. את התוצאות של קמפיין שמנוהל ככה רואים מהר, גם בסקטור המסחרי והשיווקי וגם בתחום הפוליטי.
כך תבנו את הקמפיין האידיאלי בפיייסבוק
התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של קמפיין לידים בפייסבוק הוא לבנות אותו נכון. כדי לבנות נכון את הקמפיין, כדאי מאוד להיצמד להנחיות של הרשת החברתית עצמה. המטרה של פייסבוק היא שהמפרסמים שלה יהיו מרוצים, לכן היא מנדבת את המידע הזה לגמרי בחינם. כפועל יוצא מכך, אפשר לקבל את כל המידע והפרטים לגבי האופן שבו הקמפיין צריך להיות בנוי עוד לפני שיוצאים לדרך ולפני שמשלמים אפילו שקל אחד.
המידע הנמסר על ידי הרשת החברתית מאפשר לנו לדעת למשל מה צריך להיות גודל מודעה בפייסבוק ומה לכתוב בתוכה. בנוסף, הוא כולל דוגמאות לתמונות שכדאי או לא כדאי לנו להשתמש בהן ואינפורמציה מבוססת לגבי פוסטים שיעבדו טוב יותר מאשר אחרים. עם הזמן, כל שנותר הוא לעקוב אחר ביצוע הקמפיין ולבצע את ההתאמות הנדרשות על פי מסגרת התקציב.
עוד טיפ חשוב הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע. על פניו, כל הטיפים הניתנים על ידי פייסבוק יכולים להיות מיושמים בצורה עצמאית: הם כתובים בעברית בדף של החברה, אפשר לעקוב אחריהם בצורה מסודרת כדי להעלות את הקמפיין לאוויר ולאחר מכן הם נשארים זמינים ונגישים גם תוך כדי הניהול של הקמפיין עצמו. עם זאת, מה שזול עלול לעלות ביוקר ואם לא מנהלים מקצועית את הקמפיין עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים למוניטין או לסיכוי לגייס לקוחות פוטנציאליים.
סרטון הסבר
היתרונות של קמפיין לידים בפייסבוק
שווה להשקיע מאמץ בביצוע צ אט עם נציג פייסבוק לכל מקרה של דילמה או התלבטות. אם מתייעצים מוקדם עם חברות לידים ומשתמשים בידע ובניסיון שלהם, מרוויחים כמה יתרונות מאוד משמעותיים של קמפיין המרות בפייסבוק גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך:
- היכרות עם הלקוחות הפוטנציאליים – פייסבוק מתפקדת כרשת חברתית וכך היא מעודדת את הגולשים להשאיר פרטים אישיים. הגולשים שנמצאים בפייסבוק חולקים תובנות מהחיים האישיים שלהם, מה שמשפר את הביצועים של האלגוריתם. כאשר פייסבוק אוספת את הנתונים על הגולשים, היא יודעת טוב יותר מכל חברה אחרת מה הם אוהבים, מה ההעדפות שלהם, מתי הם מתכננים לרכוש מוצרים מסוימים וכן הלאה. את כל זה בעלי עסקים יכולים לנצל מיידית ולהשיג את היתרון של היכרות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם בלחיצת כפתור בודדה.
- איסוף מידע אמין ואיכותי – ההבדל העיקרי בין סוגים שונים של לידים בא לידי ביטוי באיכות שלהם. בשביל שהליד יהיה איכותי, הוא חייב להיות גם מעודכן וגם אמין. העדכניות בודקת לדוגמא מתי בפעם האחרונה הלקוח החליט שהוא רוצה לקנות את המוצר או השירות, האם זה בכלל עדיין רלוונטי עבורו, מה התקציב שיש לו עכשיו לעומת הפעמים הקודמות שבהן הוא התעניין בבית העסק וכן הלאה. לעומת זאת, האיכות כוללת וידוא של אמינות הנתונים: האם הם מדויקים והאם אפשר לסמוך עליהם כאשר יוצרים קשר עם לקוחות פוטנציאליים.
- שיפור יחסי המרה – יחס המרה יכול להגדיר את הפער בין נתונים שונים. אפשר להשתמש בו כדי לבדוק למשל כמה אנשים נכנסו לאתר לעומת כמה אנשים השאירו פרטים, או כמה אתרים הגיעו לעמוד נחיתה מסוים לעומת כמה אנשים מתוכם יצרו קשר טלפוני עם בית העסק. ברוב המקרים, דף נחיתה בפייסבוק ישפר יחסי המרה גם לעומת פלטפורמות לא פחות מתוחכמות ובהן מנוע החיפוש של גוגל או המלצות התוכן של אאוטבריין.
היתרונות של פרסום בפייסבוק
כלי הפרסום של פייסבוק זמינים לכל בעל עסק או חברה שמתמחה בשיווק דיגיטלי. פתיחת הפרופיל בפייסבוק היא אמנם בחינם, אך חשוב לזכור שמדובר על אחת מחברות ההייטק הרווחיות והמצליחות ביותר בהיסטוריה. אם בודקים את הסיבה לכך, מגלים שלא מדובר רק על זה שהיא הרשת החברתית הכי פופולרית בעולם. בפועל, פייסבוק היא חברת פרסום שבה משתמשים גם כדי להביא לידים.
כל סוג של קמפיין ממומן על גבי הפלטפורמה של פייסבוק יכול לענות על הצרכים של קהל יעד מגוון. ראשית, הוא מתאים גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים כי אפשר להגדיר את התקציב עוד לפני שיוצאים לדרך. שנית, זהו קמפיין ממוקד שפונה ישירות אך ורק אל קהל היעד הרלוונטי. יתרה על כך, ניתן להשתמש בפייסבוק גם בשביל מטרות פוליטיות.
פייסבוק בקצרה
פייסבוק היא לא רק הרשת החברתית הכי פופולרית בעולם, אלא גם פלטפורמה שיווקית מושלמת שמאפשרת לכל בעל עסק להכיר טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלו ולאסוף לידים איכותיים. תודות ליתרונות האלה, הקמפיין הוא כלי אפקטיבי לשיפור המרות ולרוב הוא גם זול ומשתלם יותר מהאלטרנטיבות