אם אתה בעלי עסק או אנשיי מכירות שמשתמשים בערוץ מכירות טלפוניות כערוץ ליצירת מכירות והכנסה, קבלו מאיתנו טיפים לשיפור אחוז ההמרה במכירות טלפוניות.
מהן מכירות טלפוניות? מה היתרונות והחסרונות שלהן? בכתבה הבאה.

מכירות טלפונית הן למעשה היכולות שלך לשכנע אדם אחר בטלפון, לרכוש מוצר או שירות שאתה מציע. בחלק מהמקרים מדובר בלידים חמים, ולרוב מדובר בלידים קרים ודאטא קרה.
למכירות טלפוניות יש יתרונות עצומים, וגם חסרונות ידועים, אז בואו ונכיר אותם:
יתרונות מכירות טלפוניות:
1. בטלפון ניתן להתקשר לאנשים בכל העולם, ללא תלות במיקום\זמן.
2. מכירה משולבת – ניתן לשלב בתהליך המכירה הצגה של מצגת או צפייה בתוכן מסוים באתר, דבר שיגרום לליד להבין טוב יותר את הנושא המדובר.
3. הופעה – בשיחה טלפונית ניתן ליצור "הופעה", "Show", הצד השני שומע רק קול, וניתן לבנות סיפור ולשלוט בצורה שבה הצד השני תופס את ההצעה שלנו או החברה שלנוץ
4. תפוקה – איש מכירות טלפוני יכול לבצע 500 שיחות ביום ולדבר בפועל עם מאות לקוחות פוטנציאליים, כוח עצום בעבור אנשי מכירות שרעבים לטרוף את המטרות שלהם.
5. שימוש בטונציה ותסריט מכירה שיעזרו לך לסגור יותר עסקאות.
הרי במכירה מדלת לדלת, לא סביר שאיש המכירות יקריא מדף, נכון?
במכירה טלפונית הצד השני לא רואה האם אתה קורא מדף, ולכן ניתן לשכפל את ההצלחה של איש המכירות המוביל במוקד באמצעות העתקה של תסריט המכירה.
6. קול שני – כמה פעמים יצא לכם שמי שאמר לכם לא בטלפון, אמר כן לאיש מכירות אחר מהחברה כמה ימים אחרי? הכוח של קול שני הוא עצום, ובמיוחד בשיחות מכירה טלפוניות ניתן לשלב אלמנט נוסף של איש מכירות נוסף באותה שיחת טלפון, תיאום שיחה עם "הבוס", ייעוץ עם מנהל המחלקה, ועוד.
חסרונות מכירות טלפוניות:
- לא קיימת היכרות אישית בין הלקוח לעסק.
- סקפטיות בצד של הלקוח.
- חוסר קשב בהרבה מהמקרים.
- אחוזי ההמרה בשיחות טלפוניות נמוכה חד משמעית לעומת מכירות פרונטליות.
- צריך לעבוד קשה יותר, ולדבר עם הרבה יותר אנשים כדי לייצר מכירה.
- מנטלית, זה מאוד קשה לשמור על קשב ואופטימיות בימים שפשוט לא מצליחים למכור.
טיפים למכירות טלפוניות
חשיבות הרושם הראשוני – בתחילת השיחה חשיבות האנרגיה והרושם הראשוני הינה קריטית להצלחת המכירה בפועל. בתחילת השיחה מומלץ להתחיל עם אנרגיות גבוהות, רמת אושר וודאות גבוהה, טונציה נכונה ומאומנת המדגישה את המילים החשובות בתחילת השיחה.
תקשר את הליד לתהליך הרשמתו – תזכיר לליד איך הוא נרשם, מה הוא קרא ואיך הוא נוצר דרך הדיגיטל. תהליך זה יזכיר לו את הסיבה שהוא מקבל שיחה חוזרת ואת הצורך שהיה לו כשהשאיר פרטים.
תהיה מודע למטרת השיחה בכל אחד מהשלבים שלה – האם מטרת השיחה לקבל פרטים אישיים כמו ת.ז או כרטיס אשראי? האם המטרה לקבוע פגישת המשך? האם המטרה לסגור את העסקה בטלפון בשיחה הראשונה?
שיטה שבאמת עובדת – במהלך הכשרתך כאיש מכירות תחדד את "חרב המכירות" שלך. כל הזמן תחפש איך לשפר את פתיחת השיחה, את המשך השיחה, את סגירת העסקה, את המענה להתנגדויות – המשך ללמוד מאנשיי מכירות נוספים, מהמנהל או מטעויות שלך עצמך.
נשמה – תחום המכירות קשה, תחרותי ומאתגר והצלחה אינה דבר שבאה בקלות. על מנת להצליח להשיג את מטרותיכם ולטפס בסולם התוצאות עליכם לפעול עם המון נשמה, התמדה ורצון – ללמוד ולהשתפר.
הפקתם ערך מהמאמר טיפים למכירות טלפוניות? שתפו עם חברים ותפיצו את הבשורה!
לפני שאתם מסיימים, אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא על טיפים למכירות במאמר הבא >