קניית לידים
תהפוך למנוע צמיחה בעסק שלך,
במודל CPL – עם מינימום סיכון ומקסימום תשואה.
לרכישת לידים בחרו תחום:
יתרונות מודל הלידים CPL
מודל CPL הוא אחד המודלים הקיימים לתמחור עסקאות בעולמות השיווק, במודל זה העסקה תתומחר במחיר "לפי ליד" – Cost per lead. מודל CPL הינו מודל מבוסס תוצאות וכדאי ביותר עבור צד הלקוח (רוכש הליד), הנה 3 הסיבות המרכזיות:
- מודל CPL מאפשר לקבל לידים איכותיים בלבד – אשר עומדים בקריטריונים שהוסכמו מראש.
- הסיכונים הכרוכים ביצירת לידים אינם חלים על רוכש הליד, אלא על החברה, (לדוגמא: עלייה בתחרותיות, התייקרות קליקים, המרה נמוכה בקמפיין ועוד).
- מודל CPL הוא מודל WIN-WIN עבור שני הצדדים, רוכש הלידים מקבל מכך ביטחון ויציבות, וחברת הפרסום מקבלת לקוחות איכותיים ויציבים לאורך זמן.
מה ההבדל בין לידים זולים ללידים יקרים?
ההבדל בין קניית לידים זולים, ללידים יקרים בא לידי ביטוי ב-5 פרמטרים מרכזיים –
אימות: לידים אשר מאמתים עם קוד אימות SMS את מספר הנייד שלהם.
בלעדיות: לידים הנשלחים באופן בלעדי ללקוח אחד ואינם מתחלקים בין מספר לקוחות.
סינונים: לידים העוברים סינונים דיגיטליים אשר מגדילים את פוטנציאל הלקוח (לדוגמא: יותר חיסכון, שכר גבוה, אשראי טוב יותר, בעלות על נכס ועוד).
פלטפורמה: לידים הנוצרים דרך תנועת גולשים איכותית יותר, לדוגמא: לידים הנוצרים דרך תנועה מאאוטברין או טאבולה איכותיים יותר מתנועה ממומנת בגוגל.
קושי ייצור הליד: ככל שהתחום שרציתם לקנות ממנו לידים פופולרי יותר וכמות המפרסמים מעלים תקציבים במדיה כך מחיר ייצור הליד יתייקר ומחיר לקליק מתייקר וכך הליד יהיה יקר יותר.
איכות: ככל שהליד עובר יותר שלבים בשאלון לאחר שהוא קרא כתבה איכותית בנושא של התחום שלכם הליד נחשב איכותי יותר ולכן הוא יקר יותר. בדר"כ שאלונים אלו הם שאלונים של בדיקת זכאות לדוגמא: "בדיקת זכאות להלוואה".
מחיר הליד תלוי בפרמטרים אלו וככל שהליד איכותי יותר ויותר קשה לייצור ועובר מסע לקוח ארוך יותר כך הליד יקר יותר.
770 מוקדי מכירות כבר צומחים איתנו. הצטרפו להצלחה עם לידים מסוננים ומאומתים – השאירו פרטים!
מחשבון קניית לידים
המחשבון נבנה לצרכיי חישוב וסימולציה בלבד, לא ניתן להסתמך על התוצאה לקבלת הצעה מחייבת. לקבלת הצעה משתלמת פנו לנציג המכירות
איך אנחנו מייצרים לידים איכותיים למכירה?
בשלב הראשון אנו מקדמים מודעות שיווקיות במיקומים אסטרטגיים ובתזמון מקסימלי דרך מגוון פלטפורמות הפרסום – לדוגמא: גוגל אדס, טאבולה ואאוטברין, גוגל GDN, פייסבוק ובאינסטגרם, יוטיוב, שטחי פרסום פריים, מעברונים, פורטלים ועוד.
בשלב השני אנו מייצרים תנועת גולשים רלוונטית באמצעות קליק על מודעות בפריסה רחבה, או כניסות אורגניות מחיפושים בגוגל אל כלי פרסום מתקדם (כתבה, עמוד נחיתה, מחשבון, מערכת השוואה) דרכם מגדילים את התעניינות הליד.
בשלב השלישי נוצרת תנועת גולשים נוספת מכלי הפרסום אל שאלון בדיקת זכאות דיגיטלי לנושא הכתבה, לדוגמא: הוזלה בביטוחים, חיסכון במשכנתא, הטבות מס, קבלת החזר מס ועוד.
בשלב הרביעי ממלאים הגולשים פרטים בשאלון של 5-16 שלבים המכיל 6-50 שדות (נתונים אישיים ופיננסיים המודדים את זכאותו לאותו שירות שהוא מחפש, לדוגמא - גיל, איזור מגורים, חסכונות נזילים, הוצאה על ביטוחים, מייל, טלפון ועוד).
בשלב החמישי בגמר מילוי הפרטים מקבלים הגולשים קוד אימות SMS לאימות הנייד, ומשם עוברים אל דף תודה המסכם את פנייתם ומספק תוצאת זכאות מיידית, תיאום שיחת המשך עם גוף מוסמך, טיפים, מדריך חינמי, וידאו, שליחת הודעה אישית ועוד.
בשלב השישי אתם מקבלים לידים איכותיים, בבלעדיות ובזמן אמת מרגע הרשמתם על ידי אינטגרציה למערכת CRM עם בקרת כפילויות וקבלת התראה למייל בעת כניסת הלידים, באופן יציב ומתוכנן מראש.
בשלב השביעי נספק לכם גישה למערכת ניהול ובקרה אחר הזמנות וניתוח אחוזי המרה על הזמנת הלידים שלכם ונסייע לכם באמצעות ליווי והכשרת מכירות.
פלטפורמות ליצירת לידים
טכנולוגיות ליצירת לידים
לקוחות ממליצים ומספרים
מְעוּלֶה מבוסס על 101 ביקורות Shir Peretz22025-01-15Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. ממליצה מאוד על בלו גירף!! לידים איכותיים ברמה גבוהה מאוד, אחוזי המרה גבוהים. ומקסימום שירותיות ואכפתיות,אביב מספר 1. משה עמר2024-12-15Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. שמי משה מנכ׳׳ל מכללה ידועה בארץ לשוק ההון מרגע שהכרנו את עדן ואביב קבלנו תחושת ביטחון גבוה מאוד והבנו שהם מתאימים לנו כמו כפפה.הסיבה הראשית היא שהם פשוט עושים כל מה שצריך למעננו והולכים איתנו יד ביד. בן כהן2024-12-11Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. שמי בן בעלים של חברה לפיננסים עוסקים בעיקר בתחום החזרי מס, פרישה וביטוחי פרט. הגעתי לבלו גירף לפני כ 4 שנים לאחר שעבדתי עם למעלה מ10 חברות פרסום שונות. מאז ועד היום אני עובד ברציפות עם בלו גירף ויכול לציין לטובה את איכות הלידים שמתקבלים, לידים מסוננים, חמים עם % המרה גבוהים משמעותית מהלידים של המתחרים. מעבר לכך בכל בעיה או שאלה יש מענה מידי מצוות התמיכה ושירות הלקוחות. ממליץ בחום Snir Aharon2024-12-11Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. אלופים מספר אחד בתחום בפער 👏🏻 תמשיכו להיות הכי טובים אילן ביטון2024-12-10Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. עובד עם חברת בלו גירף כבר כמה שנים, יש יציבות, אחריות , איכות ותמיד יש עם מי לדבר פרסום ולידים בכל תחום כמעט ובאיכות הכי גבוה שיש. אביב וידנפלד2023-08-28Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. איזה שירות ואו הגעתי אליהם כדי לקבל לידים בתחום הפיננסים כל ליד אש וכמה שרק תרצו בקיצור אל תתבלבלו רק בלו ג’ירף זיו אליהו2023-08-23Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. מירב סרור2023-08-23Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. שירות מצויין, אדיב ומקצועי. אין ספק שאמשיך לפנות אליכם. Ofir Scop2023-08-23Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google. שרית אדרי2023-08-23Trustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Google.
מְעוּלֶה מבוסס על 31 ביקורות Dekel Ashur2022-04-04ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. מאוד אמינים לידים טובים וכיף לעבוד איתם יצחק אלבז פש2021-06-27ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. התיקון השלם זה להיות משוגע לנצח נצחים לנצח רבי נחמן מברסלב אמר במקום שאין אמת תהיה משוגע והמשיח יודיע ויכיר לעולם את רבי נחמן מברסלב משוגע אין בו רחמנות / אהבה(ספר המידות) דרושה שותפה שתעזור לי להיות חילוני 0534955989 0533117989 רבי נחמן מברסלב ציוה והזהיר לעשות כרוז שכל מי שמאמין בה׳ יתברך יהיה אצלי על ראש השנה איש בל יעדר ליקוטי מהור״ן תורה רפב דַּע כִּי צָרִיך לָדוּן אֶת כָּל אָדָם לְכַף זְכוּת וַאֲפִילּוּ מִי שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר צָרִיך לְחַפֵּשׂ וְלִמְצא בּוֹ אֵיזֶה מְעַט טוֹב, שֶׁבְּאוֹתוֹ הַמְּעַט אֵינוֹ רָשָׁע וְכֵן צָרִיך הָאָדָם לִמְצא גַּם בְּעַצְמוֹ לא התפקיד שלי לאהוב אותך זה של רבי נחמן מברסלב ואמר במקום שאין אמת תהיה משוגע היי מתעניין בהורות משותפת תרומת זרע Lee Adar2021-03-12ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. חייבת לשתף , אני בעלת חברת אסתטיקה ואחד הדברים החשובים ביותר זה השיווק !! לאחר שעברתי כמה חברות של שיווק דיגיטלי מצאתי את האחד . בלו ג’ירף זה החברה שמספקת את כל הסחורה במקביל. לידים חמים ואיכותיים ישר מהתנור!! זמינות 24/7 שזה לא מובן מאליו. עיצוב גרפי ברמה גבוה במיוחד! רעיונות מטורפים והכי חשוב קולטים את הלקוח. היה לי חשוב מאוד שיבינו אותי ואת הרעיונות שלי ואני מרגישה שאנחנו כמו כפפה ליד. שמחה שמצאתי אותכם ושאתם מלווים אותי יד ביד לעבר ההצלחה ומגדילים לי את קהל הלקוחות. צוות תותח ומקצועי ברמות על. תודה רבה ❤️ Chen Vaknin2020-12-20ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. יחס אישי בתוספת צוות אלוף ומקצועי! Shay Tamam2020-12-09ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. מדהימים ומקצוענים, סופר סופר מומלץ Osher Osi2020-10-26ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. הח'ברה מבלו ג'ירף מקצועניים יצירתיים ומחוייבים מאוד לתהליך. השירות מעולה וניתן מענה בכל שעה ביום. עשיתי בחירה מצויינת. מתן זיסמן2020-10-18ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. תותחים! מכירות נטו בלי קשקושים Itay Hadad2020-10-12ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. חברה של מקצוענים. יחסי אנוש מדהימים, הקשבה והבנת צרכי הלקוח ותוצאות מדהימות. כייף לעבוד עם אנשים כמוכם. עמוס יעקב2020-10-01ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. שיקום האחד שחושב שיש עליהם??? אימפריה של אגדיים בניצוחו של האחד והיחיד, תמיד נותנים הרגשה שאנחנו הלקוח היחיד בחברה, ואנחנו לא, זה ברור😆 צוות של אלופים, נלחמים כמו אריות בקרב, מספר אחת Kaniel Turjeman2020-09-17ממליץTrustindex מוודא שהמקור המקורי של הסקירה הוא Facebook. שירות מטורף עם עבודה 24 שעות מסביב לשעון. מרגיש כמו לעבוד עם משפחה אין התחשבנות לגבי שעות עבודה או כמות העבודה ( מדבר בתור אחד שקיבל איזה 5 סקיצות שונות וגם הם הן לא ישבו לי בדיוק איך שרק אמרתי שאני לא בטוח לגבי הקופי או הגרפיקה חזרו לעבוד ותוך שעה שעתיים קיבלתי עוד סקיצה) בקיצור חיות של עבודה עם תוצאות!!
6 טיפים להגדלת מכירות עם לידים שקיבלתם למערכת:
היכרות איש המכירות עם המשפך השיווקי
חשוב לדעת נתונים כמו דרך איזו פלטפורמה נוצרו הלידים, איזה תוכן הם קראו, מה היו שלבי הפרסום ועוד.
שימוש בפרטיי הליד בעת המכירה
מומלץ להשתמש בפרטי הליד בעת ביצוע המכירה על מנת למנף את המידע שיש לכם עליו ליצירת כימיה וסגירת עסקה, למשל - גיל, מצב תעסוקתי..
תכנון תהליך המכירה
בכדי להצליח בביצוע המכירה, מומלץ לתכנן את תהליך המכירה מראש - פנייה אל הלידים, מענה להתנגדויות, שלביי מכירה, הצעת ערך...
תירגול יכולות מכירה
בכדי להשיג ביצועיי שיא במכירות, מומלץ לתרגל באופן יומיומי את יכולתכם למכור, לשכנע אנשים ולהניע לפעולה.
ספקו שירות איכותי
ספקו שירות מקצועי ואדיב ללא פשרות שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להבין שאתם הפתרון האידיאלי עבורם.
עיבדו בצוות
השתמשו בעבודה צוות כדי להשיג תוצאות פורצות דרך עם הלידים - קול שני, סימולציות, תיאום פגישות ועוד.
צוות
הכירו את בלו ג'ירף מדיה בע"מ
היי, אנחנו בלו ג'ירף, חברת לידים מובילה המתמחה באפיון, בנייה ותפעול מהלכי שיווק ממומנים ואורגניים לצורך קניית לידים בתחומים התחרותיים ביותר. אם העסק שלך מתבסס על לידים ומכירות ואתה פשוט חייב לעמוד ביעדי המכירה – אנחנו מבינים אותך ויש לנו בדיוק את הפתרון עבורך.
ב-5 השנים האחרונות דאגנו לבנות ולפתח טכנולוגיה ומערכות מהפכניות , לבנות צוות משובח וללמוד את התחומים בהם אנו מייצרים לידים – לאורכם וגם לרוחבם, על מנת להבטיח את יציבות אספקת הלידים עבור לקוחותינו.
מספקים לידים איכותיים ומאומתים שיגדילו את המכירות שלכם כבר מחר – השאירו פרטים לקבלת הצעה!
שאלות ותשובות נפוצות
כדי להשיג לידים איכותיים, על בעלי העסקים להשקיע במגוון אסטרטגיות שיווקיות שמבוססות על פילוח מדויק של קהל היעד ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. ככל שהליד יהיה ממוקד ורלוונטי יותר, כך הזמן והמאמץ של אנשי המכירות יושקעו בצורה יעילה יותר, מה שמוביל להורדת עלות הליד והעלאת אחוזי ההמרה.
אסטרטגיות לאיסוף לידים איכותיים
הגדרת קהל יעד מדויק
הגדרה נכונה של קהל היעד היא קריטית להצלחת קמפיינים שיווקיים. באמצעות כלי אנליטיקה ומחקר שוק, ניתן למקד את המסרים השיווקיים בצורה שמדברת ישירות לצרכים ולרצונות של הקהל המתאים. פילוח דמוגרפי, גיאוגרפי והתנהגותי מאפשר ליצור מודעות ממומנות שמגיעות רק לאנשים הרלוונטיים.
תוכן שיווקי איכותי
תוכן מדויק, ברור וממוקד הוא שמניע את הלקוח לפעולה. יצירת תוכן שמדבר בשפת הקהל ומציג את היתרונות של המוצר או השירות בצורה אותנטית, תוך שימוש בקריאות לפעולה (CTA) ברורות, תורמת להצלחה. תוספת של המלצות מלקוחות, סיפורי הצלחה ומחשות מקרה אמיתיות מגבירות את האמון ויוצרות המרה גבוהה יותר.
אופטימיזציה של דפי נחיתה
דף נחיתה הוא המקום שבו מתבצע ההמרה, ולכן חשוב לוודא שהוא מותאם אישית, בעל עיצוב רספונסיבי, וטעינתו מהירה. המטרה היא להפוך את חוויית הגלישה ליעילה ונעימה, כך שהלקוח יתמקד במילוי טופס הליד מבלי להתפזר.
שימוש בטכנולוגיות AI ולמידת מכונה
טכנולוגיות אלו מאפשרות לבצע אופטימיזציה בזמן אמת של הקמפיינים, לזהות את המשתמשים הפוטנציאליים שמגיעים לאתר ולבצע התאמות אישיות, כך שתהליך יצירת הליד יהיה ממוקד יותר ויביא ליותר המרות.
כיצד להבטיח לידים איכותיים
בלעדיות הליד
אחד הגורמים המשפיעים על איכות הליד הוא האם הוא בלעדי או לא. כאשר בעל העסק מקבל ליד בבלעדיות, הוא יכול להיות בטוח שהלקוח לא מקבל הצעות ממספר גורמים. בלעדיות הליד מעלה את סיכוייו להמיר את הליד ללקוח, משום שהלקוח לא יוכל להשוות הצעות בין כמה נותני שירותים.
אימות הליד
אימות הליד, לדוגמה באמצעות שליחת הודעת SMS לאישור מספר הטלפון, מבטיח שהפניות הן אמיתיות ולא שגויות. בכך, בעל העסק חוסך זמן ומאמץ על לידים לא רלוונטיים, ומקבל אך ורק לידים שניתן לעבוד איתם.
מיקוד בקהל היעד
על בעל העסק לבחור את קהל היעד בצורה מדויקת, תוך פילוח לפי גיל, מיקום גיאוגרפי ותחומי עניין. לדוגמה, אם מדובר בקמפיין שיווקי לפנסיונרים, בעל העסק יכול למקד את הקהל לקבוצת גיל 65+ בלבד, וכך לוודא שכל הלידים יהיו רלוונטיים ויכולים להמיר ללקוחות.
כותרת ממוקדת ומדויקת
הכותרת במודעות שיווקיות היא רכיב חשוב בהגדרת איכות הליד. כותרת רלוונטית מדברת ישירות אל הלקוח ומבהירה את מהות המודעות בצורה ברורה וממוקדת. לדוגמה, אם מדובר בהלוואות לכרטיסי אשראי, הוספת הכיתוב "רק לבעלי כרטיס אשראי" במודעות תגדיל את הסיכוי שהלידים יהיו איכותיים יותר.
הגדרת שאלות בטופס הליד
ככל שהטופס ארוך ומקיף יותר, כך הליד יהיה איכותי יותר. טופס שדורש מהלקוח להשיב על שאלות יותר ממוקדות ומספק מידע רחב על הצרכים שלו מאפשר לבעל העסק לדעת יותר על הלקוח לפני שיחת המכירה, כך הוא יוכל להיערך בצורה טובה יותר.
בחירת פלטפורמת השיווק המתאימה
בעל העסק צריך לבחור את פלטפורמת השיווק המתאימה ביותר לקהל היעד. אם הקהל נמצא בעיקר בגוגל, כדאי להשקיע שם את רוב התקציב השיווקי. לעומת זאת, אם קהל היעד נמצא בטיקטוק, יש למקד את הקמפיינים בפלטפורמה זו.
תגובה מהירה ללידים
מהירות התגובה לאחר שמישהו משאיר פרטים בטופס הליד היא קריטית. ככל שמהירות התגובה גבוהה יותר, הליד הופך ל"חם" יותר. תקשורת מידית עם הלקוח תוך מספר דקות מהשארת הפרטים מגבירה את הסיכוי להצלחה בשיחת המכירה.
באמצעות שילוב של אסטרטגיות ממוקדות, טכנולוגיות מתקדמות ותגובה מהירה, ניתן להבטיח יצירת לידים איכותיים שמסייעים להצלחה ארוכת טווח בעסק.
בחירת חברת לידים איכותית – איך לבחור את השותף הנכון?
בזמן חיפוש ספק לידים, יש לוודא שהוא עומד בכמה קריטריונים חשובים, על מנת להבטיח שתקבלו לידים איכותיים ורלוונטיים שיגדילו את הסיכוי להצלחה עסקית:
אמינות וזמינות: מומלץ לבדוק שלחברת הלידים יש משרדים פיזיים, כתובת, טלפון זמין וכתובת מייל ברורה. כמו כן, חשוב לוודא שהספק זמין לתמוך בבקשות שוטפות, כולל עצירת קמפיינים או שינוי בתקציבים בעת הצורך. הזמינות של ספק הלידים היא קריטית לניהול שוטף ותגובה מהירה.
ניסיון והצלחות בנישה שלכם: בדקו אם לספק הלידים יש ניסיון בנישה שלכם ולקוחות דומים שהשיגו הצלחות. זה יכול לשדר לכם את סגנון הפרסום, עלויות ואחוזי המרה. במידה והספק מציג הצלחות בתחום שלכם עם הוכחות בלעדיות, זה יכול להיות יתרון משמעותי עבורכם.
מערכת CRM לניהול הלידים: ספקי לידים איכותיים מציעים גישה למערכת CRM ייעודית המאפשרת קבלת לידים בזמן אמת ומעקב אחרי סטטוס הלידים. מערכת כזו תסייע לכם לעקוב אחר כל ליד, לראות אם היו בעיות בהתקשרות, ולוודא שהלידים תקינים וממוקדים.
תקופת ניסיון: כדאי לבקש תקופת ניסיון כדי לבחון את איכות הלידים. התקופה הזו מאפשרת לכם לבדוק את ההתאמה של הלידים לצרכים שלכם מבלי להסתכן בהשקעה גבוהה.
זיכויים על לידים לא איכותיים: ודאו שיש אפשרות לזכות אתכם על לידים לא תקינים, כמו מספרי טלפון שגויים או טפסים לא שלמים. הסכם התקשרות ברור כולל תנאים לזיכוי ולהפסקת אספקת הלידים במידה ונדרש.
הסמכות ורישיונות: בדקו שהספק עבר הסמכות בתעשייה, כמו אישורים מגוגל Ads, META או Outbrain, שמעידים על יכולתו לנהל קמפיינים בצורה מקצועית ומסודרת.
פלטפורמות פרסום: ספק הלידים שלכם צריך לעבוד עם פלטפורמות פופולריות כמו פייסבוק, גוגל, טיקטוק ו-Outbrain. עבודה עם מגוון פלטפורמות מאפשרת למדוד איפה הלידים האיכותיים ביותר מגיעים לעסק שלכם.
יחס המרה: אחד הדברים החשובים ביותר הוא אחוז ההמרה. בדקו שהקמפיינים מניבים ROI חיובי ושהלידים המתקבלים הופכים לעסקאות. כך תוכלו להבטיח שהעסק שלכם צומח באופן עקבי.
מודל CPL: ספקי לידים טובים מציעים מודל CPL (עלות לכל ליד), מה שמאפשר לכם לשלם רק עבור הלידים שמתקבלים. מודל זה מספק שקט נפשי, שכן הספק אחראי על אספקת הלידים ובמידת הצורך יכול להפסיק את ההזמנה ולזכות את יתרת הלידים.
תמיכה טכנית ושיווקית: שותפות אמינה תספק לכם לא רק לידים, אלא גם ליווי מקצועי, ייעוץ שיווקי ועדכונים שוטפים. כל אלו חשובים להצלחת הקמפיינים ויעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל של הלידים שמתקבלים.
בחירה נכונה של ספק לידים איכותי תעזור לכם למקד את המשאבים בצורה אופטימלית, להבטיח לידים ממוקדים ורלוונטיים, ולהגביר את אחוזי ההמרה וההצלחה.
המרת לידים ללקוחות משלמים דורשת שילוב של אסטרטגיות ממוקדות וטכניקות חכמות. זהו תהליך הכולל מספר שלבים קריטיים שיביאו את הליד להחלטה הסופית לרכישה.
1. מעקב מהיר ואפקטיבי:
אחד הגורמים הקריטיים בהמרת לידים הוא זמן התגובה. ככל שהתגובה מהירה יותר, כך גדלים הסיכויים לסגירה מוצלחת. יש להטמיע תהליכים אוטומטיים שמאפשרים זיהוי מהיר ופנייה מיידית ללידים חמים, באופן שיביא לשיפור אחוזי ההמרה.
2. טיפוח לידים (Lead Nurturing):
טיפוח לידים הוא תהליך שמחזק את הקשר עם הליד ומביא אותו צעד צעד לקנייה. המטרה היא לא רק להמיר את הליד ללקוח, אלא גם לשמר אותו כלקוח נאמן:
- תקשורת עקבית: שלחו ללקוחות ניוזלטרים עם מידע רלוונטי, עדכונים על מוצרים חדשים, מבצעים והטבות.
- בניית מערכת יחסים: הראו התעניינות אמיתית בלקוח, תנו מענה לצרכים ולשאלות, והציעו ליווי מקצועי גם לאחר המכירה.
תהליך טיפוח הלידים, או חימום הלידים, מסייע בשיפור איכות הלידים ומכין אותם לתהליך מכירה אפקטיבי.
3. תהליך "אפטר ליד" – תהליך טיפוח הליד לאחר יצירת קשר:
המטרה בטיפוח הלידים היא:
- יצירת היכרות עם העסק ועם השירותים שאתם מספקים.
- שיפור ההבנה והידע של הלקוח הפוטנציאלי בתחום והשירות.
- הצעת מידע מקצועי בעל ערך שמעמיק את האמון במותג שלכם.
- בניית סמכות בתחום, כך שהלקוח יראה אתכם כאיש המקצוע הנכון לפתרון הבעיה.
4. שיטות יישום לטיפוח הלידים:
כחלק מהדרכים לשפר את איכות הלידים ולהביא לסגירה מהירה, ניתן להשתמש בשיטות שונות:
- שימוש בכלי דיוור: שלחו תכני ערך דרך וידאו, טקסט ומדריכים, כדי לשמור על קשר עם הלידים ולספק להם מידע בעל ערך.
- יצירת עמודים ייעודיים באתר: בניית עמודים ייחודיים המיועדים ללידים ספציפיים, בהם תספקו תוכן ממוקד שיעזור להם להתקדם בתהליך הקנייה.
5. בדיקות A/B ואופטימיזציה מתמדת:
בצעו ניסויים על מסרים שונים, קריאות לפעולה ועיצוב דפי נחיתה, כדי לזהות את הגישה האפקטיבית ביותר. כל שינוי קטן יכול להוביל לשיפור משמעותי בהמרה.
6. הדרכות צוות מכירות:
הכשרה והדרכה מקצועית של צוות המכירות חשובים מאוד. הקניית כלים מקצועיים וטכניקות שיווק מתקדמות תסייע לשפר את המפגש עם הלידים ולהגביר את הסיכוי להצלחה.
7. שילוב טכנולוגיות מתקדמות:
שימוש במערכות CRM וכלי אנליטיקה מתקדמים מאפשר זיהוי מגמות והזדמנויות בשטח. כלים אלה מאפשרים לעקוב אחרי הלידים בצורה חכמה ולהתאים את האסטרטגיות למצב הנוכחי בשוק.
המטרה הסופית:
העבודה המשותפת עם הלידים צריכה להוביל אותם למצב של "חום" – מוכנים לשיחה וסגירה מהירה. ככל שתצליחו לשמור על קשר עקבי וממוקד, תקבלו לידים חמים ומוכנים להפוך ללקוחות משלמים.
שימוש בבינה מלאכותית ליצירת לידים: השילוב האנושי והטכנולוגי בעולם השיווק
הבינה המלאכותית (AI) שינתה את כללי המשחק בעולם השיווק, ובמיוחד בתחום יצירת הלידים. בעידן שבו המידע זורם במהירות והצרכן מצפה לתקשורת מותאמת אישית, AI מאפשרת לעסקים לנתח נתונים בזמן אמת, לייעל תהליכים ולהציע לידים איכותיים שמסוגלים להפוך ללקוחות משלמים. אך מעבר לטכנולוגיה, השימוש בבינה מלאכותית מחבר גם את הפן האנושי – הוא מאפשר ליצור חוויות אישיות שמבוססות על הבנה עמוקה של ההתנהגות והצרכים של כל לקוח.
למה לבחור בבינה מלאכותית ליצירת לידים?
ניתוח נתונים בזמן אמת:
מערכות AI מסוגלות לעבד כמויות עצומות של מידע ולזהות דפוסים בהתנהגות הגולשים. כך, ניתן להבין במהירות מה מושך את תשומת הלב של הלקוח, איזה מסר מעורר בו עניין ואילו פעולות יובילו להמרה. יכולת זו מאפשרת למקד את המסרים בצורה אישית ומדויקת – מה שתורם להעלאת אחוזי ההמרה.אוטומציה של תהליכים:
הטמעת מערכות אוטומטיות בתהליכי השיווק מפחיתה את הצורך בהתערבות ידנית, מה שמפנה את המשאבים לצוות השיווק להתמקד באסטרטגיות יצירתיות וחדשניות. האוטומציה מאפשרת לזהות במהירות לידים חמים ולפעול באופן מיידי, כך שכל ליד מקבל את התגובה הנדרשת בזמן הנכון.שיפור איכות הלידים:
אחד היתרונות המרכזיים של AI הוא היכולת לסנן ולמיין את הלידים – להבחין בין לידים בעלי פוטנציאל אמיתי לבין אלו שפחות איכותיים. כך, אתם מקבלים רק את הלידים שמביעים עניין אמיתי במוצר או בשירות שלכם, מה שמעלה את סיכויי הסגירה ומפחית את עלויות השיווק.
יישומים מעשיים של AI בעולם הלידים
השילוב של AI בעולם השיווק לא מסתכם רק בניתוח נתונים – הוא נוגע בכל שלבי תהליך יצירת הלידים:
ניתוח התנהגותי:
מערכות AI עוקבות אחרי התנהגות המשתמשים באתר ובמדיות החברתיות, מזהות את התנהגויותיהם והעדפותיהם, ומציעות להם הצעות מותאמות אישית. כך, אם לקוח מתעניין במוצר מסוים אך מתלבט, ניתן לשלוח לו תוכן נוסף או הצעה שממוקדת לצרכיו, ובכך להניע אותו לקבל החלטה.אופטימיזציה של קמפיינים:
ניתוח ביצועי קמפיינים בזמן אמת מאפשר לבצע התאמות מהירות – החל מהחלפת מסרים ועד לשינוי תקציבים. התוצאה היא קמפיינים אופטימליים שמניבים תשואה גבוהה יותר וממוקדים בלידים שמציגים עניין אמיתי.התאמה אישית של חוויית המשתמש:
במקום גישה "אחת לכולם", AI מאפשרת ליצור מסעות פרסום מותאמים אישית לכל לקוח. ההתאמה האישית הזו מגבירה את האמון במותג ומסייעת לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח.
שילוב AI עם תהליכי שיווק קיימים
הטמעת AI בשיווק אינה מחליפה את הגישה האנושית אלא מעשירה ומעצימה אותה:
אינטגרציה עם מערכות CRM:
שילוב טכנולוגיות AI במערכות ניהול קשרי לקוחות מאפשר לקבל מידע עדכני ומפורט על הלידים. כך, כל ליד שמגיע זוכה למעקב רציף ומדויק, והצוות יכול לזהות במהירות את הלידים החמים ולהגיב בהתאם.למידת מכונה לשיפור מתמיד:
האלגוריתמים של AI לומדים באופן רציף מנתוני הלידים והקמפיינים. עם הזמן, הם משתפרים, מזהים מגמות חדשות ומשפרים את איכות הסינון וההתאמה האישית – מה שמביא לשיפור מתמיד בביצועי השיווק.שיתוף פעולה בין צוותי השיווק והמכירות:
הודות לטכנולוגיות AI, המידע זורם בצורה חלקה בין צוותי השיווק והמכירות. שיתוף פעולה זה מאפשר גישור על הפערים ולעדכן כל צוות במידע חיוני שמסייע לו לייעל את תהליך ההמרה.
איך AI משדרגת את תהליך יצירת הלידים?
השימוש בבינה מלאכותית אינו רק אמצעי לייעול, אלא הוא גם כלי שמוסיף ערך מוסף לכל ליד:
- יצירת חוויות מותאמות אישית:
במקום לקבל רק הודעות שיווקיות גנריות, הלקוח מקבל תקשורת שמתייחסת אליו באופן אישי – מה שמעלה את תחושת הערך והאמינות כלפי המותג. - תגובה מהירה ואפקטיבית:
היכולת לזהות ולפעול בזמן אמת מסייעת לצוות המכירות ליצור קשר עם הליד בשיא העניין – בדיוק כאשר ההסתברות לסגירה היא הגבוהה ביותר. - הפיכת נתונים לכלי עבודה:
הנתונים שנאספים באמצעות AI מאפשרים להבין לעומק את קהל היעד, לזהות נקודות תורפה ולשפר את התהליכים השיווקיים בצורה מבוססת נתונים.
החשיבות של זיהוי לידים מזויפים
העידן הדיגיטלי מביא עמו גם אתגרים בתחום אבטחת המידע והשיווק. לידים מזויפים עלולים להשפיע לרעה על ביצועי הקמפיינים ולגרום לבזבוז תקציבים. זיהוי מוקדם של לידים לא איכותיים הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת הקמפיין.
שיטות מתקדמות לזיהוי הונאה
- כלי סינון מתקדמים: שימוש באלגוריתמים לזיהוי דפוסים חשודים ובהתאמה אוטומטית של קריטריונים ללידים.
- ניתוח התנהגותי: מעקב אחרי פעילות הליד באתר ובמערכת CRM לזיהוי סימנים המעידים על פעילות לא רגילה.
- בקרה מתמדת ואימות: ביצוע בדיקות ואימות ידניות במקביל למערכות האוטומטיות, במטרה לוודא את אמינות הליד.
- שליחת SMS לאחר מילוי טופס הליד – ברגע שאנחנו מבצעים ניתור ובקרה ולאחר שהלקוח משאיר את הפרטים אנו שולחים לו קוד אימות זה עוזר לנו לקבל לידים איכותיים יותר עם מספר ליד תקין ולמנוע הונאות בהשארת הפרטים.
פתרונות להתמודדות עם הונאה
- שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים: שילוב מערכות AI וניטור בזמן אמת מאפשר תגובה מהירה לכל חריגה.
- עדכון מתמיד של קריטריונים: התאמת קריטריונים לזיהוי לידים מזויפים בהתבסס על נתונים עדכניים ומחקרי שוק.
- שיתוף פעולה עם ספקי לידים אמינים: בחירת שותפים עסקיים בעלי רקורד אמין ומעקב אחר איכות הלידים.
הבנת מושג הליד – הלקוח הפוטנציאלי כמנוע הצמיחה
ליד, או בשפה המקצועית "לקוח פוטנציאלי", הוא אדם שהביע עניין במוצר או בשירות שלכם – בין אם בצורה ישירה או עקיפה. ליד יכול לנבוע ממספר מקורות, כגון צפייה בפרסומת בפייסבוק והזנת פרטים בטופס ליד, או המלצה שמגיעה מלקוח קיים. למעשה, הליד מהווה את הזרע שממנו צומחת ההצלחה העסקית, והוא קריטי לבניית בסיס לקוחות מתחדש וצמיחה עקבית במכירות.
סוגי לידים:
- לידים חמים: אלו לקוחות שהראו עניין ברור וממוקד, ונמצאים קרובים יותר להחלטת הרכישה. הם נחשבים לאיכותיים במיוחד, כיוון שהם מגיבים להצעות ממוקדות.
- לידים קרים: לקוחות שהביעו עניין מסוים אך טרם הגיעו למצב של מוכנות לרכוש.
- לידים בזמן אמת: פניות שמגיעות מייד עם יצירת המגע, מה שמאפשר תגובה מהירה ומקצועית ומעלה את סיכויי ההמרה.
חשיבות ניתוח הלידים:
ניתוח נתונים של הלידים – כגון גיל, מיקום, תחומי עניין והתנהגות – מאפשר לעסק להתאים את המסרים השיווקיים ולהציע הצעות מותאמות אישית. כך, תוכלו למקד את מאמצי השיווק ולייעל את תהליך ההמרה, מה שמוביל להגדלת המכירות ולהצלחת העסק בטווח הארוך.
לידים כמנוע צמיחה לעסקים:
בעולם שבו ההצלחה תלויה ביכולת להביא לקוחות חדשים על בסיס קבוע, הלידים מהווים את המנוע שמניע את הצמיחה העסקית. זיהוי נכון וטיפול יעיל בלידים מאפשר לעסק לנצל הזדמנויות ולהרחיב את מעגל הלקוחות – מה שמוביל להצלחה מתמשכת ולהגדלת הרווחים.
על ידי הבנת מושג הליד, ניתוחו והתמקדות בסוגי הלידים השונים, תוכלו לבנות מערכת שיווקית אפקטיבית שמביאה לתוצאות ולצמיחה עסקית משמעותית.
המדריך המקיף והמלא: כל השאלות הנפוצות על קניית לידים
קניית לידים היא אחד הכלים החזקים ביותר בעולמות השיווק והמכירות. אבל איך עושים את זה נכון? איך מבדילים בין ליד טוב לגרוע? ומהם כל הדברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך? הנה מדריך מקיף שיענה על כל השאלות שלכם וייתן לכם כלים פרקטיים.
קניית לידים זו דרך מעולה עבור בעלי עסקים ומוקדי מכירות – להתעסק יותר בעסק שלהם, בתפעול, במכירות ובניהול, ולשים בצד את כל "דאגות השיווק". באמצעות קניית לידים אשר עומדים בתנאי סינון ומדדי איכות גבוהים, יכולים אותם בעלי עסקים לקבל בטווח הזמן המיידי לידים באיכות גבוהה, בכמות יציבה ובסינונים מקפידים – במחירים של לאחר אופטימיזציה ותהליכי למידה שלוקחים זמן רב לקמפיינים ממומנים. למעשה, הם מקבלים כאן תוצאת מדיה קשה להשגה, באיכות גבוהה ובמהירות מקסימאלית לטובת צמיחת העסק שלהם.
איכות הלידים - המפתח להצלחה
כשמדברים על איכות ליד, צריך ראשית להבין מה המשמעות של הגדרת האיכות. איכות ליד עבור בעלי עסקים זה ליד אשר עונה על כמה פרמטרים – ליד שעונה לשיחת הטלפון, שזוכר את השארת הפרטים, שזוכר את הפרטים שקרא, ליד אשר מעוניין בשירות המוצע ומעוניין לאפשר לאיש המכירות להציג לו את הפרטים למשך מספר דקות, ליד אשר עומד בתנאי הסינון אשר נדרשו על ידי צוות המכירות, למשל בתחום החזרי מס, הלידים צריכים לעמוד בתנאי סינון של שכר מעל 7 אלף שקלים, מתחת לשכר זה הליד מאבד מהפוטנציאל שלו, פרמטר נוסף המודד איכות הוא כמובן – אחוז תיאום הפגישה על הלידים, ואחוז הסגירה על הלידים.
מה הופך ליד לאיכותי?
- בלעדיות הליד – חברת לידים יוצרת קמפיינים שיווקיים ומספקת לידים לבעלי עסקים, כאשר בעלי העסקים יכולים לבחור אם לקבל את הלידים בבלעדיות או לא. כאשר הם בוחרים בבלעדיות, הם מקבלים לידים איכותיים יותר, והלקוחות פונים לבעל עסק אחד בלבד, מה שמעלה את אחוזי ההמרה.
- אימות הליד – הלקוח שמשאיר פרטים בטופס יקבל SMS בסיום לאימות מספר הפלאפון שלו מה שיוביל לליד איכותי יותר.
- מיקוד הקהל – חברת הלידים תמקד את קהל היעד בעזרת מערכת השיווק (גוגל, פייסבוק) לפי תחומי עניין, גיל ומיקום מגורים. כך רוכש הלידים יקבל ליד רלוונטי ואיכותי יותר.
- בחירת כותרת מתאימה – למודעות שיווקיות היא קריטית לקבלת פניות איכותיות וממוקדות יותר. דוגמת בעל עסק להלוואות שמוסיף "רק לבעלי כרטיס אשראי" בכותרת, מדגימה כיצד ניתן למשוך לקוחות רלוונטיים בלבד.
- כמות שאלות בטופס – כמות השאלות בטופס הליד משפיעה באופן ישיר על איכות הליד, כאשר טופס קצר שמכיל רק שני שדות יוביל לפניות לא רלוונטיות. מומלץ להשתמש בטופס עם יותר שאלות שמותאם לשירות המוצע, כדי לקבל מידע חיוני שיסייע בשיחת המכירה.
- בחירת פלטפורמה – בחירת הפלטפורמה השיווקית המתאימה לקהל היעד היא קריטית לבעלי עסקים, כאשר יצירת קמפיינים בכמה פלטפורמות מאפשרת להבין היכן מתקבלות הפניות האיכותיות ביותר. למשל, בעל עסק המכוון לחיסכון פנסיוני עבור קהל מבוגר יעדיף לפרסם בפייסבוק, שם יש לו גישה לקהל המתאים, במקום בטיקטוק שבו טווח הגילאים צעיר יותר.
- לידים חמים – מהירות שליחת הליד לאחר השארת פרטים היא גורם מפתח ליצירת ליד איכותי, כאשר תגובה מהירה הופכת את הליד ל"חם" ומגבירה את הסיכוי להמרה במהלך שיחת המכירה. מומלץ להשתמש במערכת CRM ואוטומציה כדי לשפר את מהירות ההתקשרות עם הלקוח, שכן עיכוב עלול לגרום ללקוח לשכוח על מה הוא השאיר פרטים.
דוגמאות ללידים לא איכותיים:
- מספרי טלפון מנותקים.
- לידים שלא עונים לשיחות.
- לידים שמכחישים השארת פרטים.
- לידים שלא עומדים בתנאי סינון שנקבעו.
שיטות ליצירת לידים
לידים איכותיים נוצרים כתוצאה מהשקעה חכמה בתהליך הייצור שלהם אשר שם דגש על כמה פרמטרים חשובים – תוכן איכותי ונוכחות דיגיטלית משמעותית.
תוכן איכותי – ייצור לידים דרך צריכת תוכן מקצועי באמצעות וידאו וטקסט איכותי באמצעות בלוג\מאמרים\מדריכים\וובינארים מקצועיים ומוכוונים לקהלי היעד שלכם ומציעים ערך מוסף אמיתי.
נוכחות דיגיטלית – באמצעות כלי פרסום סמכותיים ואמינים, עמודים עסקיים במגוון הרשתות החברתיות והעלאת תכנים איכותיים – ניתן לבנות אמון ונוכחות דיגיטלית משמעותית אשר תורמת ליצירת לידים איכותיים.
תהליך ייצור לידים איכותי כפי שמתבצע אצלנו בחברת בלו ג'ירף בא לידי ביטוי ב-5 שלבים:
שלב ראשון: פלטפורמות מובילות ליצירת לידים
גוגל – קמפיינים ממומנים (Google Ads): בעזרת מערכת הפרסום של גוגל אדס ניתן להקים קמפיינים ממומנים במגוון סוגים, אשר באמצעותם ניתן לייצר תנועה ראשונית ורלוונטית של לקוחות פוטנציאליים אל כלי הפרסום של העסק שלכם. גוגל, בתור אחד התאגידים הטכנולוגיים הגדול ביותר בעולם, מחזיק במגוון סוגי פלטפורמות לפרסום, למשל – גוגל חיפוש, רשת המדיה GDN, ג'ימייל, רשת שותפים ועוד. הפלטפורמה מציעה מגוון סוגי מצב לקמפיינים, למשל – PMAX, TCPA, TROAS ועוד.
בכמה מילים על כל מצב – קמפיין PMAX הוא מוד יחסית חדש בגוגל, אפשר להגיד שהוא מעודד ניהול אקטיבי של הקמפיין על ידי גוגל עבור המפרסם, ובא להקל על ניהול הקמפיינים והאופטיזציות הקבועות. נאריך עוד הרבה במדריכים ספציפיים על הנושא. TCPA וTROAS הם מצבי קמפיין יותר שמרניים אשר ממוקדים בשמירה על יעדי הקמפיין שהוגדרו, גם כאן, זה בכמה מילים אנחנו עוד נאריך.
SEO: דרך נוספת לייצור תנועת גולשים פוטנציאלית מגוגל היא באמצעות קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש. באמצעות בניית אסטרטגיה נכונה ומחקר מעמיק של הנישה, בניית אתר סמכותי ומקיף אשר נותן מענה מקיף ללקוחות, בעל ביצועים טכניים גבוהים ועוד, ניתן להגיע למצב של דירוגים גבוהים במגוון מילות מפתח מהנישה שלכם, ובכך לייצר תנועת גולשים חמה ורלוונטית שעשויה להפוך לליד, ואז ללקוח משלם.
פייסבוק – קמפיינים ממומנים: את פייסבוק כולנו מכירים וגם כן את הפרסומות, אותם פוסטים עם התווית ממומן בקטן, שבאמצעותם ניתן לייצר מגוון סוגי קמפיינים מסוגי וידאו, תמונה או קרוסלה אשר מוצגים לקהל יעד לבחירתכם על פי אפיון קהל היעד האידיאלי שערכתם. פייסבוק מציעה מגוון מיקומי וסוגי תצוגת מודעות ומספקת ממשק נוח לניהול וניתוח הקמפיינים. דרך פייסבוק, ניתן לפרסם גם כן באינסטגרם, ובמסנג'ר של פייסבוק.
טאבולה ואאוטבריין – פרסום תוכן ממומן: אלו פלטפורמות פרסום נייטיב המאפשרות למפרסמים לפרסם מודעות וידאו, תמונה או קרוסלה בפיד החדשות של אתרי התוכן המובילים בעולם. בפלטפורמות ניתן לבצע מגוון התאמות לקמפיינים שלכם, לבחור קהלי יעד ותחומי עניין, לבנות קהלים דומים ולצבור קהלים ממש כמו בגוגל ובפייסבוק. לרוב, בפלטפורמות אלו נעלה קמפיינים נפרדים למובייל ולדסקטופ, ונשתמש בתכנים ויזואליים טבעיים, על מנת להשתלב בנוף פיד החדשות. באמצעות הפלטפורמות הללו ניתן לייצר תנועת גולשים איכותית מאתרי תוכן מובילים אל האתר שלכם לקבלת שירות.
מידע נוסף:
- ערכו מחקר מעמיק כדי לזהות את הפלטפורמות המתאימות לעסק שלכם.
- הקימו קמפיינים ממומנים בפורמטים שונים (וידאו, קרוסלה, גיף או תמונות).
- מיקוד קהלים לפי סוג מכשירים ותחומי עניין יסייע למשוך לידים איכותיים ורלוונטיים.
שלב שני: תוכן מקצועי
- מומלץ לאפיין לעומק את סגנון הכתיבה והמסרים בתחום שלכם על מנת להשיג לידים איכותיים.
- נצלו באופן מיטבי את שטחי הטקסט בפלטפורמות השונות והכווינו באמצעות כותרות את קהל היעד.
- העבירו ממודעות ממומנות אל כלי פרסום עם תוכן מקצועי ואיכותי – דרך כתבות, דפי נחיתה, מאמרים, מדריכים ועוד.
- הקפידו שהתוכן יהיה מעמיק, ייחודי ובעל ערך רב.
- זכרו: תוכן מעמיק מסנן קהלים שאינם מתאימים ומגביר המרות.
שלב שלישי: סינון לפי אפיון מעמיק
- העבירו את הגולשים הרשמה באמצעות שאלון ייעודי אשר שואל שאלות ענייניות לתחום שלכם.
- בצעו סינון והתאמה ללידים לפי קריטריונים שמילאו בשאלון.
- שאלות ממוקדות יכולות לסייע בזיהוי והעלאת איכות הלידים.
שלב רביעי: חימום ומתן ערך
- בסיום תהליך ההרשמה – הוסיפו ערך ותוכן איכותי בדף התודה, למשל: מדריכים, טיפים על התהליך, הסברים על הבידול והיתרונות שלכם, קישורים לכתבות סרטונים והסברים נוספים ועוד.
- שלב זה משמעותי ומשפר את איכות הליד ואיננו משפיע על מחירי הייצור מכיוון שהליד כבר נוצר וכעת התוכן שהוא מקבל רק מסייע בחימום ובשיפור שלו.
שלב חמישי: תזכורות וחימום לקראת הפגישה/שיחה
- שלחו תזכורות באמצעות SMS ודוא"ל לקביעת הפגישה.
- צרפו טיפים ותכנים מקצועיים במיילים עם קישורים לאתר שלכם.
- חיזוק הקשר עם הליד באמצעות תכנים אלו מסייע לבסס אתכם כאוטוריטה מקצועית.
טיפ חשוב:
התהליך כולו בנוי על שילוב בין תוכן, טכנולוגיה ומעקב יעיל כדי להבטיח הצלחה ביצירת לידים איכותיים.
אופטימיזציה בתהליך קבלת הליד
אופטימיזציה בתהליך לכידת לידים היא חשובה מאוד להבטחת הצלחה בשיווק וגדילה עסקית. ישנם מספר שלבים ואסטרטגיות שבהן ניתן להשתמש כדי לייעל את תהליך הכידוד ולהפוך אותו ליעיל יותר. להלן כמה מהעקרונות המרכזיים:
1. הגדרת קהל היעד
אפיון מדויק: הגדרת הקהל המדויק שאליו אתם רוצים להגיע תסייע למקד את המאמצים וליצור שיחות שמיועדות לאנשים הנכונים.
שימוש באישיות: יצירת דמויות (personas) של לקוחות אידיאליים, כדי להבין את הצרכים, הרצונות והכאב שלהם.
2. שיפור דפי הנחיתה
עיצוב ממוקד ומושך: דף נחיתה צריך להיות נקי, מושך וכולל קריאה לפעולה ברורה.
תוכן איכותי: הציעו תוכן בעל ערך, שמניע את הגולש להשאיר את פרטיו.
פשטות: טפסים קצרים ופשוטים לעיבוד יגרמו ליותר אנשים למלא את הפרטים.
3. שימוש בכלים אוטומטיים
אופטימיזציה של קמפיינים: השתמשו בכלים אוטומטיים לניהול קמפיינים, כך שתוכלו לייעל את ההוצאות על פרסום ולהתמקד במודעות שמביאות את התוצאות הטובות ביותר.
ניטור ומדידה: השתמשו בכלים לניתוח נתונים כדי לבדוק אילו מקורות מביאים לידים איכותיים ואילו פחות.
4. תוכן ממומן ואורגני
שיווק באמצעות תוכן: השקיעו בכתיבת תוכן איכותי שמניע לפעולה, כמו מאמרים, בלוגים ווידאוים שיכולים לעניין את הקהל.
פרסום ממומן: השתמשו בפרסום ממומן בפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק כדי להביא יותר תנועה רלוונטית לדפי הנחיתה שלכם.
5. שיפור הקשר עם הלידים
אוטומציה של דוא"ל: שלחו סדרת דוא"ל שמחממת את הלידים לאחר שהם השאירו את פרטיהם. ניתן לשלוח תוכן נוסף, מדריכים או הצעות מיוחדות.
שיחות עם הלידים: פנו ללידים באמצעות שיחות טלפון או הודעות כדי לברר אם יש להם שאלות או אם הם מעוניינים בשירותים שלכם.
6. בדיקות A/B
ניסוי עם משתנים שונים: בצעו בדיקות A/B על טפסים, דפי נחיתה, מודעות ועוד, כדי לבדוק אילו גרסאות מביאות יותר המרות.
אופטימיזציה מתמדת: מיקוד בשיפוט מתמיד על בסיס מה שעובד ומה שלא, כדי לשפר את התהליכים באופן תמידי.
7. הצעות ערך
מתן תמריצים: הציעו הנחות, חינם או תוכן בלעדי בתמורה למילוי הטופס, כדי להניע יותר אנשים למלא את פרטיהם.
שירותים חינמיים: לדוגמה, אבחון חינם, דגימות או תקופת ניסיון המציעים ערך מוסף.
8. שימוש במדיה חברתית
קמפיינים ממומנים: פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין מציעות אפשרויות ממומנות למיקוד קהל, שמביאות לידים איכותיים.
שיח קהילתי: השתתפות בשיחים רלוונטיים, מתן ערך לקהילה ושיתוף תוכן איכותי יכולים להניע לידים.
המרת לידים - מתיאוריה למעשה
המרת לידים היא רגע האמת – השלב שבו הליד הופך ללקוח משלם. זה תהליך שדורש גישה מקצועית, אסטרטגיה נכונה והמון סבלנות – לפניכם כמה אסטרטגיות המרת לידים מוכחות לשיפור אחוזי הסגירה.
1. תגובה מהירה ומקצועית
- חלון ההזדמנויות קטן – אל תחכו יום, תגיבו תוך דקות
- תשדרו מקצועיות ומומחיות
- תדאגו להיות זמינים – כי מתחרים יש בכל מקום
2. בניית אמון הדרגתית
- שקיפות מלאה במחירים ובתנאים
- הוכחות חברתיות – ביקורות, סיפורי הצלחה
- שירות לקוחות סבלני ואמפתי
המרת לידים בשפה פשוטה זה ביצוע מכירה, הפיכת הליד ממצב של "לקוח פוטנציאלי או מתעניין פוטנציאלי" למצב של לקוח משלם בפועל. על מנת להגיע ליעילות מקסימאלית במעבר הלקוחות ממצב זה למצב זה, צריך להבין שהפעולה מתבססת על מגוון פרמטרים, לדוגמא – אמון, יכולות מכירה, תנאי יצירת הקשר, הצעת הערך במכירה ועוד ועוד.
נקודות מרכזיות למניעת טעויות
כרגע אגע בכמה נקודות שמסייעות להגדיל את הסיכויים לבצע מכירות, ולהימנע מטעויות קריטיות שגורמות לקירור וירידת רלוונטיות של הלידים:
זמן ליצירת קשר
ליד הוא לקוח פוטנציאלי שנרשם ברגעים אלו לקבלת שירות או התעניינות במוצר. לפי היגיון זה, ככל שיצרו איתו קשר מהר יותר לבירור התקדמות ומידע נוסף, כך קטן הסיכוי שהוא יספיק לדבר עם איש מקצוע אחר ולהתקדם, או לשכוח שהשאיר פרטים ולהתקרר בפוטנציאל שלו.
במיוחד כאשר מדובר בלידים שמגיעים מגוגל, גוגל זו פלטפורמת חיפוש ולכן הלידים שמגיעים משם הם לרוב מאוד מוכווני רכישה, אך גם כן עשויים להשאיר פרטים בכמה מקומות, עשויים למצוא פתרון לבעיה שלהם ולכן מומלץ ליצור קשר בהקדם האפשרי והמיידי.
מקצועיות ומומחיות
ככל שההתמקצעות שלכם גבוהה יותר כך גדל הסיכוי לסגור עסקה, זה גם הגיוני וגם מתבקש. אם ניקח לדוגמא תחום של "ייעוץ פנסיוני", "תכנון פרישה" או ייעוץ לרכישת רכב, ניתן להבין שבתחומים הללו כמובן שהמקצועיות של הסוכן בטלפון יכולה להשפיע לחלוטין על קבלת ההחלטות של הלקוח בטלפון.
לכן חשוב:
- לעבוד על תסריטי מכירה מקצועיים
- לשלוט בחומר המקצועי הן מבחינה מקצועית כללית
- להכיר לעומק את המידע הספציפי על ההצעה שלכם בעסק
בניית אמון
בניית אמון היא פרמטר קריטי בביצוע מכירה. בלי אמון אף מתעניין לא יהפוך ללקוח. בעידן הנוכחי לאנשים רבים יש חששות מפני הונאות, או מפני זה שיוכלו לקבל תנאים טובים יותר לאותה עסקה ולכן הרבה אוהבים לבדוק במקומות נוספים.
בניית אמון באה לידי ביטוי:
- בתהליך המכירה הטלפוני
- בעת הפגישה הפרונטלית עם הלקוחות
- בתכנים שאתם "העסק" שולחים ללקוחות פוטנציאליים – על מנת לחמם אותם, להעמיק את הבנתם, לבנות אמון מולם.
זאת לפני השיחה, אחרי השיחה או הפגישה, וגם בטווח רחוק יותר מהפגישה במידה והם לא סגרו עסקה (למשל, האם אתם שולחים אימיילים עם ערך ללקוחות פוטנציאליים שגם לא סגרו עסקה?)
הנחיות משפטיות וזכויות פרטיות
עולם הלידים מוסדר בהרבה חוקים ותקנות, והעבודה בו דורשת זהירות רבה.
נקודות משפטיות שחשוב להכיר:
- חוקי הגנת הפרטיות – שמירה על פרטיות המידע של הלקוחות.
- תקנות שיווק ישיר – מוודאים שאתם עובדים לפי הכללים.
- חובת גילוי נאות – תמיד להציג מידע ברור ומדויק.
- זכות המחיקה – לא לוחצים על לקוחות להישאר ברשימה.
- אבטחת מידע – שימוש במערכות בטוחות בלבד.
ייצור לידים מכיל גם סכנות, אחת הסכנות הן סכנות משפטיות. למעשה, ברגע שתתחילו לפרסם את עצמכם בגוגל, פייסבוק או אתרי תוכן, תוכלו לפתע לפגוש בתקלות הקשורות להגנת פרטיות, הנגשה, ואי עמידה בתנאים המשפטיים הנדרשים מהפלטפורמות.
על מנת לשמור על העסק שלכם בטוח ועל המידע שלכם בטוח – שימו לב לנושא הנגשת האתר לנכים, חוקי הגנת הפרטיות, אבטחת מידע ומאגר מידע, ועוד.
טיפוח לידים - בניית הקשר עם הלקוח שהשאיר פרטים
טיפוח לידים הוא תהליך שמחזק את הקשר עם הליד ומביא אותו צעד צעד לקנייה.
שלבים חשובים בתהליך
- תקשורת עקבית – שלחו ניוזלטר עם מידע רלוונטי, עדכונים על מוצרים חדשים, מבצעים והטבות.
- בניית מערכת יחסים – תראו התעניינות אמיתית בלקוח, תנו מענה לצרכים ולשאלות, תציעו ליווי מקצועי גם אחרי המכירה.
טיפוח לידים, או במילים אחרות – חימום לידים או שיפור איכות הלידים, מתקשר לתהליך "אפטר ליד" – התהליך שקורה לאחר הפיכת הגולש לליד פוטנציאלי.
מטרות תהליך טיפוח הלידים
המטרה בטיפוח הלידים היא:
- יצירת היכרות של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק
- שיפור ההבנה והידע שלו לגבי התחום והשירות
- הספקת מידע מקצועי בעל ערך
- בניית סמכות כאיש המקצוע הנכון והמקצועי ביותר לתחום ולפתרון הבעיה
שיטות יישום
כחלק מהדרכים לעשות זאת, ניתן:
- להשתמש בכלי דיוור שונים
- לשלוח תכני ערך דרך וידאו, טקסט, מדריכים
- ליצור עמודים ייעודיים באתר
המלצות מרכזיות
- לספק ערך מקסימלי לכלל הלידים הפוטנציאליים
- לבנות מערך אוטומטי המאופיין בחוכמה
- לעבוד ללא מאמץ ידני מיותר
המטרה הסופית: לגרום ללידים להיות חמים יותר, מוכנים לשיחה וסגירה מהירה.
תהליך לניהול ומעקב אחר לידים
ניהול ומעקב יעיל של הלידים יסייע לכם להפיק את מיטב התוצאות והחזר ההשקעה.
מה כולל ניהול ומעקב חכם אחר הלידים?
- מערכת CRM מקצועית – תיעוד כל שיחה, מייל או פגישה עם הליד, תזכורות אוטומטיות לפעולות הבאות, ניתוח ביצועים לשיפור תמידי.
- תהליכי עבודה מוגדרים – מענה מהיר ואיכותי, פרוטוקולים ברורים למעקב, מדדים למדידת הצלחה.
לסיכום
יצירת לידים היא מיומנות מורכבת שנדרשת זמן והשקעה על מנת להגיע למיצוי הפוטנציאל העסקי שלכם. כחלק מהתהליך, תכללו מחקרי שוק עדכניים ואופטימיזציה בתהליך ייצור הלידים על מנת לשפר את עלויות הליד, עלות רכישת הלקוח ואיכויות הלידים תוך התאמה לעסק שלכם.
זכרו: מאחורי כל ליד יש אדם. ככל שתתייחסו אליו בכבוד ובמקצועיות, כך תגדלו את הסיכויים שלכם לסגור עסקה, בהצלחה!