איך תשפרו חווית משתמש באתר שלכם – 6 שיטות שישנו לכם את כללי המשחק

תוכן עניינים

חווית משתמש

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

בשנים האחרונות נושא חווית משתמש – UX מקבל מעמד גבוה וחשוב כפרמטר קריטי להצלחה של אתר או אפליקציה. אנשי המקצוע האמונים על יצירת חווית משתמש באתר מכונים "מאפיינים", והם אלו שמתווים את הדרך בהקמת האתר וממשיכים כל הזמן לשפר ולאפטם את חווית השימוש לאורך זמן.

במאמר הקרוב נדבר למה כל כך חשוב להשקיע בחווית משתמש באתר שלכם להצלחת העסק:

למה כל כך חשוב לייצר חווית משתמש איכותית?

יש יותר מ-5 הסיבות שנמנה כאן, אך לדעתנו אלו הסיבות המרכזיות שבגללן כדאי להשקיע בחווית משתמש:

  1. הגדלת כמות ההמרות – אנחנו חברת פרפורמנס, וכיאה לחברה כזו חשוב לנו לדאוג שבכל מקום שאנו מביאים אליו גולשים, לייצר להם את חווית המשתמש הטובה ביותר כדי להגדיל את יחס ההמרה, ולייצר הרבה יותר המרות מתוך התנועה. כדי לעשות זאת, נדרש לבצע תהליך אפיון מעמיק לגבי האווטאר שלכם ומהן הפעולות הרצויות שאתם רוצים שיעשה – השארת פרטים בטופס ליד, רכישה באתר, הוספת פריטים לעגלה, שיתוף של מאמר וכו…

  2. הקטנת אחוז הנטישה – הגיון פשוט, ככל שלמשתמשים נוח ואינטואטיבי יותר לגלוש באתר, הניווט טבעי יותר – כך הסיכוי שינטשו את האתר הולך וקטן.

  3. קידום אורגני בגוגל (SEO) – חווית משתמש טובה תורמת לשיפור דירוג האתר בגוגל, חווית משתמש איכותית קשורה באלמנטים חשובים ל-SEO: היררכיית תוכן באתר, אופי הגלישה באתר, אחוזי נטישה, וככל שגוגל רואה שגולשים נשארים באתר ותופסים אותו כאיכותי, דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש יעלה.

  4. הגדלת כמות המשתמשים – כפועל יוצא מהקידום האורגני בגוגל, באופן טבעי תגדילו את כמות המשתמשים באתר שלכם.

  5. הגדלת רווחיות – בסופו של יום, חווית משתמש איכותית תשפיע על כל הפרמטרים באתר ותביא בסוף להגדלת הרווחיות שלכם.

 

אילו גורמים משפיעים על חווית המשתמש באתר?

  • נוחות הניווט – אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא שיהיה למשתמשים שלכם נוח באתר, ע"י היררכיה באתר, סרגל ניווט נוח, בולטות של אלמנטים שאתם רוצים להדגיש וכו…

  • עיצוב מהודק – עיצוב מתבצע בהתאם לאפיון בשלב הראשוני בתהליך. המטרה שלו להיות אחיד ולשדר את אותה שפה לאורך כל הדפים באתר או באפליקציה, וחשוב שיהיה שמיש בהתאם למטרות העסקיות שלכם – כלומר יחזק את ההנעה לפעולה שאתם רוצים לגרום למשתמשים לבצע. נהוג לבצע עיצוב מינימליסטי ונושם, לא להעמיס על הגולשים ולא לבלבל אותם בהרבה דברים.

  • תוכן איכותי – בטוח שמעתם את המשפט "תוכן הוא המלך". האמת שהמשפט כבר נהיה חרוש, אבל ככה או ככה – הוא פשוט נכון. תוכן איכותי שמעניין את הגולש ומשאיר אותו באתר הוא מרכיב מאוד משמעותי ביצירת חווית משתמש אופטימלית, ורצוי לשלב בין כמה סוגי תוכן שונים – פסקאות קצרות ולא עמוסות, תמונות, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקה ועוד..

  • מהירות טעינת האתר – פרמטר חשוב ביותר שמשפיע על נטישת גולשים הוא כמה מהר האתר שלכם נטען. הדור של היום חסר סבלנות, ואם האתר שלכם לא עולה תוך 2 שניות – סיכוי גבוה שגולשים רבים ינטשו אותו עוד לפני שייטען.

 

כמו שהבטחנו – 6 שיטות לשיפור חווית משתמש

  1. רספונסיביות למובייל – מי שלא יודע, היום רוב התנועה מתבצעת במובייל ולא דרך הדסקטופ. לכן אתר שלא רספונסיבי למובייל ולא מספק חווית משתמש טובה שם, אין לו סיכוי להצליח. נקודה.

 

  1. שיפור מהירות האתר וקיצור זמן טעינה – כפי שציינו, מדובר בפרמטר קריטי שימנע מגולשים לנטוש אתכם עוד לפני שנכנסו לאתר! מעבר לכך, אם האתר שלכם יהיה איטי וכל עמוד יטען יותר מכמה שניות בודדות – גולשים רבים פשוט ייתיאשו וינטשו אותו.

 

  1. בניית פרסונות – אתם חייבים לאפיין: מי הולכים להיות המשתמשים באתר/אפליקציה שלכם? מה מאפיין אותם? מה התחביבים שלהם? מה הרקע סוציו אקונומי שלהם? כך תוכלו לאפיין ולבנות את קהל היעד שלכם באופן המדויק ביותר ולבנות את האתר בצורה שתהיה להם הכי נוחה.

 

  1. אפיון תסריטי שימוש – אחרי שאתם יודעים מי הפרסונות שהולכים לגלוש באתר שלכם, אתם יכולים לאפיין תסריטי שימוש באתר שלכם. איזה צורה ובנייה של היררכיית תוכן תעניק להם את חווית המשתמש הנוחה ביותר?

 

  1. רושם ראשוני – עוד משפט לעוס ונדוש: "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". אבל מה לעשות, במבחן המציאות זה פשוט נכון. ע"פ מחקרים לוקח לגולש הממוצע בין 3-7 שניות בלבד באתר בטרם יחליט האם להמשיך לגלוש בו או לא. כנגזרת מכך, חשוב מאוד להשקיע ברושם ראשוני באתר שלכם ולדאוג להשאיר את אותם גולשים בררנים. האתר צריך לתת להם את התחושה שהוא הגיע לאתר מקצועי שמבין את הצרכים שלו ומספק לו מענה מהיר לצרכים שלו.

 

  1. הנעה לפעולה – בסופו של יום, לכל משתמש שנכנס לאתר או לאפליקציה שלכם יש צורך או מטרה מסוימת שהוא רוצה למלא. המטרה שלכם – למלא לו את הצורך הזה ולהניע אותו לפעולה לכל אורך הגלישה שלו לבצע אותה. ככה פשוט, אבל טיפה יותר מורכב.

 

סיכום

אנחנו מקווים שנהנתם מקריאת המאמר והפקתם ממנו ערך.

נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם באפיון ושיפור חווית המשתמש בנכסים שלכם!

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

אולי יעניין אותך גם: