קופי בלי פייסט, איך עושים קופירייטינג נכון? קבלו 10 טיפים שיעשו לכם סדר

תוכן עניינים

קופירייטינג

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

קופירייטינג, כתיבת תוכן או תוכן שיווקי, במדריך הבא נעשה סדר בדברים 🙂


השאלה היא מה זה וכיצד זה עוזר בשיווק ומיתוג עסקים?

מאחורי כל אתר מוצלח או קונצפט מנצח יושב רעיונאי או בשמו היותר מוכר – קופירייטר. הרבה טוענים ש"או שיש לך את זה או שלא" אבל גם המוכשרים ביותר זקוקים לאימון ועבודה מתמדת. לכן, קופירייטינג הוא כמו שריר, אם תעבדו עליו נכון והרבה תוכלו לחזק ולפתח אותו.

כנראה כבר הבנתם על מה אנחנו הולכים לדבר הפעם אבל גם אם לא, הנה 10 טיפים לקופירייטינג נכון, טוב ומניע לפעולה:

  1. למי אתה מדבר? – הא'-ב' ולפחות גם הג'-ד' בכתיבה משכנעת זה להבין בדיוק מי הולך לקרוא את המילים שלך. מחקר מעמיק הוא חובה ולא צורך, כיוון שגם אם לכל אחד נאמר אותו המסר הדרך תהיה שונה לחלוטין.
  1. מי אתה? – לא פחות חשוב ממקבל המסר הוא המוסר, ברוב הפעמים לא תדברו בשם עצמכם, גם אם זו החברה שלכם אתם כנראה תדברו בשמה או כפי שהיא הייתה מתנסחת. לכן חשוב לבצע מחקר מעמיק על מבצע הטקסט, להבין מי אומר את המילים יעזור להגדיר את המשמעות בצורה הטובה ביותר.
  1. בנו בסיס – כאן הגיע הזמן לחשוב על המסר המרכזי, מה אתם רוצים להגיד בשורה התחתונה? אם אתם לא מצליחים להגדיר את זה בשורה אחת, גם 100 עמודים לא יספיקו.
  1. שלדים בנייר – סביב הנושא המרכזי, חשבו על איך תרצו להעביר את המסר ותנו משפט מרכזי לכל פסקה. ברגע שתראו מול העיניים את הנושא שלה, תוכלו להבין את רצף הדברים בצורה הטובה ביותר ולהתאים אותם זה לזה.
  1. בין שלוש לשש – כל פסקה הרחיבו לעד שש שורות אך לא פחות משלוש, פחות מכך זו אינה פסקה (חוקי הכתיבה בעברית) אלא משפט. מעבר לשש שורות זו אמנם עדיין פסקה אבל בעולמנו אין לאף אחד סבלנות לתוכן ארוך וגדוש, לכן עדיף לצמצם.
  1. מה הקשר? – הגיע הזמן לחבר בין הפסקאות, בנו מילות חיבור ומשפטי המשך בין הפסקות, אם עבדתם נכון בשלב זה כבר אומרה להיות זרימה הגיונית לטקסט וכל מה שנותר הוא לחבר אותו.
  1. דה ז'ה וו– הגיע הזמן לבדק בית, קראו את מה שכתבתם מהתחלה ועד הסוף. כמה פעמים? עד שתעברו שלוש קריאות רציפות ללא עצירה לשיפורים.
  1. לא מצחיק! – הגיע הזמן לעבור על כל הבדיחות וההומור שניסתם לשלב פנימה, לא רוצים לבאס אבל חלק ממה גרם לכם לגחך לא מצחיק או לא מובן. חשבו האם זו בדיחה פנימית? האם קהל היעד אמור להבין אותה? מה היא משרתת? ורק בסוף קבלו את ההחלטה אם זה באמת מצחיק.
  1. אני אקרא אותך – תנו לעוד כמה אנשים קרובים לקרוא את מה שכתבתם, נסו למצוא את אלו שיגידו לכם את האמת בפנים. אף אחד לא כותב מושלם וברור באופן מיידי ופידבק מהסביבה עוזר לשמור על ראש פתוח ועל תוכן שמדבר להרבה אנשים.
  1. למדו – אנחנו לא מדברים כאן על קורסים, למדו מהתוכן שאתם כתבתם, בדקו מה הציבור חושב עליו, האם הוא עובד ומה תוכלו ללמוד מנקודות החולשה וההצלחות שלו.

גם אם החלטתם לכתוב בעצמכם או לפנות לקופירייטר מקצועי, עכשיו אתם וידעים מה תהליך העבודה ותוכלו לבחון בעין מקצועית יותר כל תוכן שתקבלו. בפעם הבאה נציג לכם עוד עיקרון מעניין מבית הג'ירף הכחול.

אם תרצו לשמוע עוד, להכיר אותנו קצת ולהבין על העולם הזה הרבה יותר הירשמו לניוזלטר שלנו!

לבנתיים, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא, להחכים וללמוד על עולם השיווק, מכירות ולידים.

לחצו כאן למעבר לאיזור המידע 🙂

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

אולי יעניין אותך גם: