בלעדי: 5 טיפים ששווים זהב לכתיבת כתבות שיווקיות ממירות

תוכן עניינים

כתבות שיווקיות

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

מאז ומתמיד המונח 'כתיבה שיווקית' נחשב ל"נשקן הסודי" של חברות הפרסום והיח"צ. ועם יד על הלב? אפשר בהחלט לומר שכבודן במקומו מונח הודות ל"צבא" של אנשי קופי המשחיזים מסרים כמו חרבות. אך מה באמת נמצא "מאחורי הקלעים" של כל מילה משכנעת? מהו כוחן של כותרות בטקסט? כיצד גורמים ל"באז" סביב נושא מסוים? איך יוצרים הנעה לפעולה? כיצד מייצרים לידים והופכים אותם ללקוחות משלמים? כל זאת ועוד, במדריך החד פעמי שלנו – 7 טיפים ששווים זהב לכתיבת כתבות שיווקיות ממירות. מתחילים!

לפני הכל – מהי כתבה שיווקית

נתחיל דווקא ממה היא לא כתבה שיווקית: היא לא פלטפורמה לפאר בה את עצמכם וגם לא פיתיון כדי "לדוג" לקוחות פוטנציאליים. היא לא נועדה לשמש כ"שלט חוצות" וגם לא להיות זירה של הבטחות גדולות ומפוצצות. אז מהי כן כתבה שיווקית? היא מוצר תוכן שמטרתו לעורר עניין; לדבר על תופעה, להציף בעיה, לרגש, להכעיס, לטלטל, להתמקד בנושאים ש"בוערים" לכם באמת… כתבה שיווקית אומנם נועדה להביא לקוחות, אך היא שואפת לעשות זאת בצורה אלגנטית, מתוחכמת, בלי להתנשא, עם המון שנינות ובעיקר עם הגעה ישר ולעניין, בלי ללכת סחור-סחור ועם המון נתינת ערך אשר מגיע מגובה בנתונים. 

וכעת – נעבור למנה העיקרית – 7 הטיפים ששווים זהב לכתיבת כתבות שיווקיות ממירות:

טיפ #1: יצירת כותרות אטרקטיביות ו"חדשותיות"

בין אם היא הופיעה בYnet, Mako, Walla וכו' (ועל אחת כמה וכמה בפלטפורמות של טאבולה או אאוטבריין) כל מי שנכנס לכתבה שיווקית יודע שמדובר בכתבה שיווקית. ובאופן כללי, יש לומר, אנשים לא אוהבים "כשדוחפים להם" מכירות בפרצוף. אז אל תעשו זאת! ואפשר להתחיל כבר ממש בטופ החל מהשלב של ניסוח הכותרת. מצד מחד, היא צריכה לעורר מספיק עניין. מצד שני היא אמורה להצטייר כטקסט בעלת ערך אשר הגולש שקורא אותה יזדהה איתה או יפיק ממנה ידע אשר יוכל לעזור לו בעתיד. לדוגמה: "הממשלה אישרה: רפורמות חדשות יעצרו את הגזל על תשלומי כפל ביטוחי בפוליסות החיים והבריאות"

טיפ #2: לא לדבר "מכירות" אלא תועלות

מטרת העל של כתבה שיווקית היא למכור. זה ידוע. אבל – אם תדברו במונחים של "אנחנו הכי טובים", "אנחנו הכי מהירים", "אנחנו הכי שירותיים" וכו', כל מה שתעשו זה רק להיות אחד מתוך 1,000,0000,000,000 (מישהו יודע מה המספר הזה?) עסקים שמנסים למצב את עצמם כטופ של הטופ בתחומם. במקום זה, כדי ליצור כתבה שיווקית אשר תוכל להביא תוצאות, צריך לדבר על "כפתורי הכאב" של הלקוח; להציג, בעיה, להביא פתרון (או כמה פתרונות), להמחיש מה יקרה כשהפתרון הזה יגיע ולהראות שיש ביכולתכם להציע את הפתרון הזה בעצמכם.

אז למכור את השירות/מוצר? בהחלט! אבל לעשות זאת דרך הצגת ערך ותועלות. 

טיפ #3: להגיע לפואנטה על ההתחלה

בעלי עסקים נוטים לחשוב שאת "הטוב שומרים לסוף". ובכן, זה אולי נכון כשמדובר בדובדבן על קצפת אך לא כשמדובר בכתבה שיווקית, פחות. במקרה כזה – אתם רוצים ישר לדבר על הבעיה, ישר לדבר על התופעה, בלי לשגע את הקוראים ובלי לבזבז זמן. למעשה, באופן סטטיסטי, מרבית הכתבות שכן מצליחות להמיר – הן אלו אשר קופצות "למים העמוקים" ופותחות כמעט מיידית בתופעה/בעיה/תחום שהקורא התעניין בהן. 

טיפ #4: חייבת להיות הנעה לפעולה

בסופו של דבר – אתם רוצים שהכתבה השיווקית תביא לכם תוצאות. ומהן תוצאות? זה לקוחות שקונים או מקבלים מכם שירות כמובן. סקופ: זה לא יקרה כמובן בשום צורה אלא אם כן תניעו אותם לפעולה כלשהי. תזמינו אותם לבצע בדיקת זכאות, למלא שאלון, לשאול שאלה, לקבל ייעוץ בחינם או כל דבר אשר יגרום להם להשאיר פרטים.  

טיפ #5: הציגו עדויות

כדי שלקוח יוכל להבין מדוע כדאי לקנות או לקבל שירות דווקא מכם – הציגו ושלבו בכתבה "סיפורי הצלחה" – אנשים שעברו בזכותכם מסע חיובי. הם התחילו ממקום כמוה "תמיד הייתי במינוסים ולא ידעתי מה לעשות", "פגשתי את מר …." "עכשיו אני נמצא בחופש כלכלי ואפס דאגות על הראש".

השאירו פרטים

לקבלת הצעת לידים חמים!

אולי יעניין אותך גם: