ליד מאפשר לקבל פרטים של לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים במוצר או בשירות. אבל מאיפה מביאים אותם, מה אפשר לעשות על מנת להבטיח שהם יהיו רלוונטיים ואיך זה תורם לעסק? הנה כל התשובות
החשיבות של לידים
כל בית עסק רוצה לקבל מידע על לקוחות פוטנציאליים. מה שהופך את המידע על הלקוחות האלה לרלוונטי היא העובדה שיש סיכוי גבוה לכך שהם ירצו לקנות את המוצר או השירות. בשביל שהעסק יידע שיש אנשים שרוצים לקנות ממנו מוצרים או שירותים מסוימים, הוא חייב לקבל כמה שיותר מידע אמין ומבוסס. כאן בדיוק נכנסים לתמונה לידים ולכן הם כל כך חשובים.
ליד, או במקור Lead, נותן לבית העסק מידע על הלקוחות הפוטנציאליים שמתעניינים במוצר או בשירות שלו. המידע יכול להיות בסיסי בלבד ולכלול רק שם, אך הוא גם יכול להיות יסודי ולכלול מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני, מקום מגורים, גיל וכן הלאה. מטבע הדברים, קל יותר לבצע כיום איסוף לידים באמצעות כלים מקוונים ואפשר גם לפנות לחברות שמתמחות בזה.
היתרונות של הבאת לידים בצורה מקצועית
בעלי עסקים צריכים להתייחס אל הבאת לידים בתור חלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק והקידום שלהם. תוצאות ליכולת לקנות לידים על בסיס הצלחה ולפנות מלכתחילה רק אל חברות שמתמחות בכך, אפשר להשיג כמה יתרונות משמעותיים:
- להגדיל את מספר הלקוחות – מטרת העל של לידים היא להגדיל את מספר הלקוחות של בית העסק. כאשר בית עסק משלם לגורם מקצועי כמו חברת לידים ובתמורה מקבל פרטים על לקוחות שבוודאות רוצים לקנות את המוצר או השירות שלו, הוא יכול בקלות להגדיל את הרווחים וההכנסות.
- השקעה משתלמת – השוואה בין אפיקי פרסום שונים מטה את הכף בצורה משמעותית לאפשרות של הבאת לידים. זו השקעה משתלמת בטווח הקצר כי היא מאפשרת לכל בית עסק להגיע ישירות אל לקוחות פוטנציאליים, אבל גם דרך טובה לחסוך בהוצאות בטווח הארוך כי היא חוסכת את הצורך לשלם על קמפיינים לא מוצלחים. בנוסף, המודל שמאפשר תשלום על בסיס הצלחה בלבד מעניק לבית העסק תחושת ביטחון.
- מיקוד בקהל יעד פוטנציאלי – לידים מיוחדים בכך שהם מאפשרים להתמקד בקהל יעד פוטנציאלי. בית העסק הוא במובן הזה יחסית פאסיבי, כי הלקוחות מגיעים אליו ומשאירים פנייה שמביעה התעניינות במוצר או בשירות שלו. אם מתמקדים בקהל יעד פוטנציאלי, יש סיכוי הרבה יותר גבוה להגדיל את מעגל הלקוחות וליהנות מרווחים גבוהים יותר.
שיטות שבהן אפשר להשתמש כדי להביא עוד לידים
החשיבות של הלידים עבור בית העסק המודרני מרחיבה את ארגז הכלים שעומד לרשותו. באמצעות השיטות השונות אפשר למקד טוב יותר את המשאבים של בית העסק, לנצל בצורה אופטימלית את התקציב וליצור בידול ויתרון יחסי מול המתחרים. עם זאת, כן כדאי להכיר את ההבדלים בין השיטות שבהן משתמשים.
הדרך הקלאסית להביא לידים – היא למשל לבנות עמוד יצירת קשר באתר בית העסק. אם לבית העסק יש אתר מצליח, אמין ועם תנועת גולשים בהיקף גבוה, אפשר לנצל אותו כדי לבקש מהגולשים שמתעניינים במוצר או בשירות להשאיר שם את הפרטים שלהם בצורה מסודרת. לאחר מכן, בית העסק יכול לבחור בזמנו החופשי מתי לפנות אל אותם לקוחות פוטנציאליים ולבצע מולם את העסקה. בנוסף ניתן להביא לידים לעסק דרך קניית לידים באון ליין בדרך זו העסק יקבל אספקה יציבה של לידים מבלי להוציא כסף על תקציבי פרסום.
דרך נוספת היא לגייס את המידע באופן עקיף – כמו למשל דרך רשתות חברתיות, במנועי חיפוש וכן הלאה. במקביל, ניתן להקים דפי נחיתה ולקדם אותו עצמאית על גבי הפלטפורמות השונות. כאשר גולשים מגיעים לעמוד נחיתה חיצוני ומשאירים בו פרטים, בית העסק יודע שיש מתעניינים במוצר או בשירות שלו.