מה זה טיוב לידים?
תהליך טיוב לידים מטרתו לאמת את פרטי הלקוח שהשאיר את פרטיו בטופס ליד. האימות יכול להתבצע במספר דרכים: בטלפון, ב-שליחת SMS אוטומטית או בדיקה ידנית של הליד במידה וחסר פרטים בטופס.
המטרה של תהליך הטיוב הוא לבדוק את הפרטים שהגיעו מטופס הליד של לקוח הפוטנציאלי ולוודא שהם אמינים ואמיתיים. טיוב לידים הוא שירות שמתבצע על ידי חברת לידים , משרד פרסום , בעל העסק. התהליך נועד להבטיח שהלקוחות הקצה שקונים את הלידים יקבלו את הפרטים מאומתים ואמינים ולא יקבלו פרטים של איזשהי תוכנה אוטומטית שמשאירה פרטים שגויים או לקוח שהשאיר ליד עם מספר פלאפון לא אמיתי. המטרה למנוע לידים לא אמיתיים שנחשבים ללידים לא איכותיים וברוב המקרים גם לא שמישים. התייעלות אימות הליד עוזרת לחברת הלידים שמפרסמת את הטופס ליד לסנן באופן אוטומטי דרך אימות הלידים ולשלוח ללקוח הקצה שקנה את הלידים רק לידים שהם איכותיים אמינים ואמיתיים ובכך חוסכת גם ללקוח וגם לחברה עצמה זמן וכסף!
בנוסף ישנה עוד מטרה לתהליך הטיוב : להכין את הלקוח שהשאיר את הליד לפגישה או לטלפן אליו ותזכר אותו שהוא אמור לקבל טלפון לאחר השארת הפרטים, ובעצפ להכין אותו לשיחת מכירה. במאמר הבא נסביר מדוע נדרש תהליך כזה, מה ההבדל בין סוגים שונים של לידים וכמובן כיצד חוסכים זמן והוצאות.
** ליד, או במקור Lead, הוא מושג שמתאר פרטים שהושארו על ידי לקוח שהביע עניין במוצר או בשירות מסוים.
איך לייצר ליד מטויב?
אפשר לבצע טיוב ב3 דרכים שונות: ידני, טלפוני ובאמצאות SMS ללקוח. היכרות עם ההבדלים בין הדרכים יכולה לעזור גם למשרדי הפרסום והשיווק וגם ללקוחות הקצה. בנוסף, כדאי להכיר את הדרכים הללו על מנת להחליט האם לוודא לבד את הפרטים – או לפנות לחברה חיצונית ולשלם על השירות.
טיוב ידני
מבוצע לדוגמא על גבי לידים שיש בהם פרטים שגויים או לא מלאים. אם חסר ספרה במספר הטלפון או שהאימייל אינו שלם, אין מה להעביר את הליד הזה לבית העסק כי אין לאנשי המכירות מה לעשות איתו.
טיוב טלפוני
מבצעים אותו באמצעות שיחה יוצאת על ידי נציג. בשביל להשלים את התהליך, מכינים את הנציג עם תסריט שיחה מסודר ודואגים לכלול בו את כל הפרטים החשובים עבור בית העסק.
יש לציין ששיחת טיוב היא לא שיחת מכירה. המטרה שלה היא לא לסגור עסקה ולמכור למוצר את הלקוח, אלא רק לקבל פרטים ולהכין אותו. מעבר לכך, מי שמבצעים את שיחת הטיוב הם לא אנשי מכירות אלא אנשי טלמרקטינג. לכן, כדי לבצע טיוב לא צריכים בכלל להכיר את המוצר או השירות אלא לעבוד לפי דוגמא ברורה לתסריט שיחה פשוט וקצר.
טיוב בהודעת SMS
טיוב בהודעת SMS זהו השימוש הכי נפוץ כדי לאמת את פרטי הלקוח. בזמן שלקוח מזין את פרטיו בטופס הליד הוא רושם מספר פלאפון , כתובת , שם ומקום מגורים. כדי לאמת שאכן הפרטים שלו נכונים הוא מזין בסוף השאלון את מספר הפלאפון שלו והמערכת שולחת SMS באופן אוטומטי כדי לאמת את פרטיו. כך הליד הוא יותר איכותי וגם נמכר ביותר יקר ללקוח שקנה את הליד.
דוגמאות לטיוב לידים
הנה למשל כמה שאלות שיכולות לעלות במהלך השיחה:
- האם התעניינת במוצר?
- מה שמך המלא?
- מהו אזור המגורים שלך?
- האם השארת לנו פרטים?
- באיזה מוצר/שירות התעניינת?
דוגמא נוספת
השאר מספר נייד ותקבל הודעת SMS לפלאפון שלך כדי לסיים את התהליך ולבסוף תזין את הקוד שנשלח אלייך.
מה ההבדל בין ליד מטויב לליד רגיל?
ליד מטויב כולל פרטים נכונים בלבד. הוא מעיד על כך שהלקוח הפוטנציאלי עדיין מתעניין במוצר או בשירות והוא מבוסס על קריטריונים שנבחרים על ידי לקוחות הקצה בעצמם. ליד כזה גם עולה יותר כסף, אבל הוא מגדיל את הסיכוי לסגור עסקה.
ליד רגיל לא עבר אף תהליך של אימות על ידי נציג מקצועי. בעל העסק לא יודע מתי הליד נאסף, מי בדיוק השאיר אותו, האם הפרטים בו נכונים וכן הלאה. זהו ליד שאפשר להשתמש בו, אך אחוזי הסגירה איתו נמוכים יותר.
פרסום מבוסס תוצאות
המטרה של איסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים היא להגדיל את הסיכוי לכך שבסופו של דבר בית העסק יצליח למכור להם את המוצר או השירות. זהו מודל של פרסום מבוסס תוצאות, בו בתי עסק משלמים רק אם הם אכן מגדילים את מספר הלקוחות שלהם.
בצד של חברות השיווק או הפרסום, המטרה של טיוב היא לדאוג לך שהלקוחות יהיו מרוצים. אם משרד הפרסום או השיווק מציע שירות מבוסס תוצאות, כדאי לו שהתוצאות יהיו טובות ולכן הוא לוקח אחריות גם על הטיוב.