ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהתעניין במוצר שלך, ככל שהליד הוא באיכות גבוה יותר כך האיש מכירות או בעל העסק יחסוך זמן ומאמץ במכירת המוצר שלו. הסינון והרלוונטיות בטופס הליד ועוד כמה פרמטרים חשובים יעזרו לבעל העסק לקבל פניות רלוונטיות יותר ובכך עלות פר ליד תרד ואחוז ההמרה יעלה.
איכות הליד נמדדת ב- 7 פרמטרים עיקריים
- בלעדיות הליד – חברת לידים יוצרת קמפיין שיווקי לבעל העסק ומספקת לבעל העסק את הלידים, היא מוכרת את הליד לפי ההסכם התקשרות עם בעל העסק. בעל העסק בוחר האם הוא רוצה לקבל את הלידים בבלעדיות או שלא בבלעדיות. במידה ובעל העסק בוחר לקבל את הלידים בבלעדיות הוא יקבל לידים איכותיים יותר.
בסופו של דבר הלקוח לא יקבל מספר פניות מכמה בעלי עסקים שונים אלא רק מבעל עסק 1. הלקוח מקבל הצעה אחת ולא יכול להשוות ולקבל כמה הצעות על אותו שירות מה שיסיט את צומת הלב שלו מהפנייה הראשונית של בעל העסק. שליחה אחת לבעל עסק אחד יעלה את אחוז ההמרה של בעל העסק והוא יקבל לידים באיכות גבוה יותר. - אימות הליד – אימות הליד מתבצע על ידי הודעת SMS לאישור מספר הפלאפון של הלקוח לאחר שענה על מספר שאלות בטופס הליד, כך בעל העסק מקבל ליד שכל הפרטים של הלקוח מאומתים ואמיתיים ולא שגויים. כך בעל העסק מקבל רק פניות אמיתיות וכך יחס ההמרה עולה ובעל העסק לא מבזבז את הזמן ואת התקציב שיווק על לידים שהם לא אמיתיים.
- מיקוד הקהל – ברגע שבעל העסק או חברת הלידים יוצרים קמפיין שיווק באחת הפלטפורמות שיווק כמו גוגל , פייסבוק , אאוטבריין לפני פרסום הקמפיין יש אפשרות בחירת הקהל. מיקוד קהל היעד יעזור לקבל ליד שהוא ממוקד ורלוונטי יותר.
לדוגמא: בעל העסק מקים קמפיין בפייסבוק להטבות מס לפנסיונרים, בשלב של בחירת הגיל לקמפיין הוא בוחר פרסום רק לגילאי 65+ כך הלקוח מיקד את הקהל ויקבל רק פניות רלוונטיות מאנשים שהם בגיל המתאים לקבל את ההטבה. לאחר מכן ברגע שבעל העסק מתקשר ללקוח שהשאיר פרטים בטופס ליד הוא ידבר רק עם לקוח רלוונטי ולא עם פלח אוכלוסייה לא רלוונטי שהוא מתחת לגיל 65 ש "יבזבזו" את תקציב השיווק. בחירת הקהל תעלה אחוז ההמרה יעלה וכך הליד יהיה איכותי יותר. - כותרת רלוונטית וממוקדת – הכותרת של המודעה באחת מהפלטפורמות שיווק היא אחת מהפרמטרים העיקריים לקבל ליד איכותי יותר וממוקד יותר. בחירת כותרת מתאימה למודעה תעזור ללקוח להבין תוך כמה שניות האם המודעה רלוונטית אליו או לא.
לדוגמא: בעל עסק של הלוואות מעוניין לקבל פניות להלוואות רק עם כרטיס אשראי. בכותרת בעל העסק יכול להוסיף את המלל הרלוונטי ללקוחות כדי לקבל פניה רלוונטית ולהוסיף את המלל בכותרת "רק לבעלי כרטיס אשראי" לאחר מכן שהלקוח יצפה במודעה הוא ילחץ רק במידה ויש לו כרטיס אשראי ובכך בעל העסק או חברת הלידים ייצרו ליד ממוקד ורלוונטי יותר. - כמות השאלות בטופס ליד – טופס הליד הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר שימדוד את איכות הליד. ככל שהלקוח יענה על מספר רב יותר של שאלות וישאיר יותר פרטים כך איכות הליד תעלה. טופס ליד קצר שמכיל 2 שדות בלבד של שם ולטלפון בלבד יגרום לבעל העסק לקבל המון פניות לא רלוונטיות עם מעט מידע מה שיקשה בסופו של דבר על בעל העסק בשיחת המכירה וכך יהיה יותר וקשה "לסגור" את הלקוח.
אנו ממליצים לייצר טופס ליד עם הרבה שלבים שמותאם לשירות שאותו אתה מעוניין לספק וכך לקבל את הפרטים לפני ההתקשרות עם הלקוח מה שיעזור להתכונן היטב לשיחת מכירה עם הרבה פרמטרים שהם קריטיים למכירה של המוצר.
לדוגמא: יועץ משכנתאות יוצר קמפיין שיווקי לקבלת פניות לייעוץ משכנתאות. יועץ המשכנתאות יוצר טופס ליד שהוא בעל 5 שדות כדי לייצר ליד איכותי יותר ולקבל יותר מידע על הלקוח לפני שיחת המכירה הלקוח עונה על מספר שאלות רלוונטיות כמו:
– סכום משכנתא: סכום המשכנתא עוזר ליועץ משכנתאות להבין איזה נכס הלקוח מעוניין לרכוש.
– סוג שירות: האם השירות הוא למחזור משכנתא, ייעוץ משכנתא, משכנתא לגיל הזהב.
– הון עצמי: בחירת ההון העצמי יחסוך ליועץ משכנתאות לידים שהם לא רלוונטים ואין להם מספיק כסף כדי לרכוש דירה.
– שם: שם של הלקוח.
– פלאפון: כדי להתקשר ללקוח.
לאחר מכן יועץ המשכנתאות מתקשר ללקוח וכבר יודע על הלקוח המון מידע רלוונטי שחוסך לו זמן בשיחת המכירה וכך הליד הוא איכותי יותר וממוקד יותר מה שמעלה את אחוז המרה של אותו יועץ משכנתאות. - בחירת בפלטפורמה – חברת הלידים או בעל העסק צריכים לבחור את הפלטרפומת שיווק שמתאימה לקהל היעד של בעל העסק. יצירת כמה קמפיינים בכמה פלטרפות יעזרו לבעל העסק להבין היכן מומלץ לו לפרסם. במידה ובעל העסק מקבל המון פניות רלוונטיות ואיכותיות בגוגל יותר מאשר בטיקטוק למשל הוא יבין שקהל היעד שהוא מחפש נמצא בגוגל ולא בטיקטוק ויכוון את רוב תקציב השיווק שלו לגוגל.
לדוגמא: בעל עסק שמעוניין לקבל לידים של חיסכון פנסיוני ומכוון לקהל מבוגר שיש לו חסכונות מעל סכום של 300 אלף ש"ח יעדיף לייצר קמפיין בפייסבוק ששם יש אפשרות בחירה של קהל מבוגר יותר ולא בטיקטוק שבדרך כלל טווח הגילאים שם הוא צעיר יותר וסביר להניח שאין להם את החסכונות המתאימים. - לידים חמים – מהירות שליחת הליד היא קריטית ליצירת ליד איכותי יותר. מהירות התגובה והתקשרות מהירה עם הלקוח לאחר השארת פרטים הופכת את הליד ל"ליד חם". כאשר לקוח מעוניין לקבל פרטים על שירות או מוצר ומקבל ישר פניה לאחר כמה דק' מבעל העסק הליד הוא רלוונטי יותר. הלקוח זוכר על מה מדובר ויותר קשוב בשיחת מכירה. כך שיחת המכירה קלה יותר ואחוז ההמרה של בעל העסק עולה.
במידה ובעל העסק אינו מתקשר ללקוח לאחר השארת הפרטים הלקוח שוכח על מה הוא השאיר פרטים לרוב הוא עסוק יותר וכך יותר קשה למקד אותו בשיחה. כדי לקבל לידים איכותיים יותר מומלץ להשתמש במערכת CRM ואוטומצייה ששולחת את הליד תוך כמה שניות לבעל העסק כדי שיצור עם הלקוח אינטראקציה.