לידים לביטוחים מתחלקים בין מגוון סוגים, למשל – ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, ביטוחי חיים למשכנתא, ביטוחים אלמנטריים, ביטוחי משכנתא, ביטוחי דירה, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח סיעודי ועוד..
תחום הביטוח נחשב לקשה ביותר בעולם ייצור הלידים וזאת עקב רמת תחרותיות גבוהה בין חברות הביטוח, סוכנויות הביטוח ומשווקים פנסיוניים נוספים.
עברו לנושא המבוקש בקליק
ייצור לידים לביטוח היא משימה קשה לביצוע ונחשבת ל"אומנות בפניי עצמה" – לכן, סוכני ביטוח, בעלי חברות או עצמאיים, הכנו לכם מדריך לידים לביטוחים הכולל מחירונים, פרטי הליד המתקבלים, תהליך לייצור לידים לביטוח – אחד התחומים המאתגרים, תחרותיים ומתגמלים בעולם ייצור הלידים בישראל.
אילו פרטים מקבלים סוכני הביטוח בטופס ליד?
איך חברת בלו ג'ירף מייצרת לידים לביטוח? אנו מייצרים כתבות בנושאים חמים וברפורמות הקשורות לביטוחים בשילוב של כלים טכנולוגיים ושאלונים ארוכים כדי לייצר ליד איכותי עבור הסוכן ביטוח.
שאלות שהלקוח עונה בשאלון חכם לייצור לידים לביטוח
- מה שמך ? – שאלה ראשונה שנשאלת את הלקוח היא מה השם המלא שלך?.
- האם אתה מעשן או עישנת בשנתיים האחרונות? – הלקוח בוחר האם הוא מעשן או לא מעשן.
- מהו גילך? – הגיל הוא מרכיב מרכזי בהצעה להוזלה בביטוח.
- מהו איזור מגוריך? – הלקוח בוחר בין כל איזורי הארץ שמציע לו השאלון: המרכז והשרון, חיפה והקריות, ירושלים והסביבה, הגליל והגולן, אריאל והשומרון, באר שבע והסביבה ועוד איזורי מגורים.
- אילו סוגי ביטוחים יש ברשותך? – בשאלה זו אנחנו מעוניינים לדעת אילו ביטוחים ישלו כדי לשהסוכן ביטוח ידע איזה ביטוח להציע לו הוזלה ואיזה ביטוח הוא יוכל להוזיל, ובוחר בין האפשרויות הבאות:
1. ביטוח בריאות
2. ביטוח חיים
3. ביטוח תאונות אישיות
4. ביטוח מחלות קשות
5. לא ידוע לי, אשמח שתבדקו - כמה אתם מוציאים בחודש על ביטוחים? – שלב זה הוא החשוב ביותר בטופס ליד, הלקוח בוחר את התשלום שהוא משלם ובוחר מבין כל האפשריות : עד 100, מעל ל500 ש"ח, "אשמח תבדקו לי".
- מה מספר הנייד שלך? – בסוף הבדיקה אנו שולחים SMS ללקוח שמשאיר את הליד ובודקים שהלקוח אינו רובוט ויש בנאדם מאחורי השאלון. ובכך סוכן הביטוח מקבל ליד מסונן, מאומת ואיכותי.
הסוכן ביטוח מקבל את כל הפרטים שהוא צריך כדי למכור ללקוח ביטוח או להוזיל לו את הביטוח.
אילו אפשריות אנחנו נותנים ללקוח לאחר סיום השאלון?
- שלח הודעה לסוכן ביטוח
- קבל מדריך להוזלת ביטוחים למייל
- הכנס מספר תעודת זהות למציאת ביטוחים
- מלא את תאריך הנפקה של תעודת הזהות שלך
פרטים אלו הם פרטים לחבילת VIP בביטוחים – סוכני הביטוח יוכלו לבדוק את פרטי הלקוח ב"הר הביטוח" ולקבל עוד פרטים מדוייקים בנוגע ללקוח.
כמה עולה לידים לביטוח? לפי סוג ליד ופלטפורמה לפרסום
מחיר הליד | פלטפורמה | סוג ליד | סוג הביטוח | פירוט |
החל מ- 80 ש"ח – 120 ש"ח | טאבולה אוטבריין גוגל פייסבוק | ליד אונליין קידום ממומן | ביטוח חיים ביטוח בריאות ביטוח חיים למשכנתא | ליד שמוייצר בעזרת פלטפורמות לקידום ממומן על ידי פרסום באנרים: בתוך אתרי חדשות כמו MAKO, CALCLIST או באמצעות קמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק. הלידים נשאלים שאלון ביטוח ארוך: בדרך כלל הדף שמופנה ללקוחות הוא על רפרומה סודית בביטוח או הוזלת ביטוחים. כל הלידים נשלחים בבלעדיות דרך מערכת CRM ייחודית. איזה פרטים תקבלו? שם מלא, טלפון, איזור מגורים, כמה הלקוח משלם על הביטוח?, איזה ביטוחים ישלו על פי מה שהוא מסמן. |
45 ש"ח – 65 ש"ח | גוגל | ליד אורגני | בדיקת הר הביטוח | ליד שמיוצר בעזרת אתרים אורגניים שאנחנו מקדמים בנושאי בדיקת הר הביטוח וקידום SEO למילות מפתח רלוונטיות כמו "הוזלת ביטוחים" "כפל ביטוחים" "איתור ביטוח" הלקוח מחפש את השירות שלו בגוגל והוא רואה את האתרים שלנו במקומות ראשונים ומשאיר ליד. איזה פרטים אתם מקבלים בטופס ליד? שם מלא, סוג ביטוח , תאריך לידה, תעודת זהות, תאריך הנפקה וטלפון. הליד הוא מופנה לסוכנים בעלי רישיון ממשרד האוצר שמוצאים דו"ח הר הביטוח מלא הכולל מספר פוליסה, כפל ביטוחים , גובה הפרמייה ועוד.. |
החל מ7 ש"ח – 40 ש"ח | גוגל | ליד אורגני | ביטוח רכב | הלקוח מחפש בגוגל את השירות המבוקש לדוגמא: "ביטוח רכב לטיוטה" והאתרים האורגנים שלנו יקפצו בתוצאות הראשונות ושם יהיה לו אפשרות להשאיר ליד בטופס מהיר וחכם רב שלבי הליד כולל אימות מספר פלאפון, סינון לפי גיל איזור מגורים, הליד נשלח בבלעדיות, כולל תז, ותאריך הנפקה כדי לקבל את כל הפרטים שלו בעזרת המערכות של סוכני הביטוח בקלות |
450 שקלים אחוז התיאום פגישה הוא 18.5% | גוגל, פייסבוק | פגישות – ליד אורגני , ממומן, רשימות | ביטוח חיים ביטוח בריאות ביטוח חיים למשכנתא | אנחנו מייצרים ליד איכותי ומסונן לפי – גיל, גובה תשלום על הביטוח, סוגי הביטוחים, תאריך הנפקה ותעודת זהות (במידה והליד מגיע מגוגל), במידה והליד לא מגיע מגוגל אלא מכתבות תוכן – הוא עובר שאלון ללא תעודת זהות ותאריך הנפקה. מיד לאחר מכן – הליד מקבל שיחה מסוכנות לביטוח אשר מבצעת תיאום פגישה ובירור זכאות להוזלה בביטוח, נכנסים איתו לבדיקה בהר הביטוח ומשם מתאמים פגישה עם סוכן. ניתן להשתמש גם ברשימות של לידים שכבר התקשרתם אליהם בעבר לחזרה של FLLOW UP |
למה תחום הביטוח נחשב לכל כך קשה בעולם ייצור לידים?
- אנשים כבר שבעים מכל השיחות שהם מקבלים ממוקדי מכירות באופן יומי/שבועי ואין להם כוח לשמוע הצעות ואנשי מכירות שמנסים למכור להם(בטח אם זו דאטה קרה)
- הרבה אנשים כבר ביצעו את השינויים וניצלו את הרפורמות ואין מה לעשות בתיק שלהם
- אנשים נכוו בעבר מסוכני מכירות ששיקרו או ניצלו אותם בדרך כלשהי ומדד האמון שלהם מאוד נמוך
- בואו נהיה כנים, זה ממש לא הענף הכי סקסי שיש…
אז נכון, מדובר בתחום לא פשוט בכלל שרווי בתחרות רבה, אך עדיין הוא יכול להיות מאוד רווחי(לא סתם יש עליו תחרות עזה כל כך) במידה ומנהלים את האופרציה שלו בצורה נכונה תוך שימוש בכלים הנכונים.
ולראיה, חברות הביטוח משלמות 7.8 מיליארד שקל בשנה לסוכנים – ואתם יכולים להיות טיפה במים ולהרוויח
ה-מ-ו-ן כסף!
לידים לביטוח אונליין – אילו פלטפורמות ניתן לייצר את הלידים ומהו המשפך השיווקי?
ייצור לידים אונליין הפך להיות קריטי לכל עסק שמעוניין להצליח בשוק תחרותי. באמצעות פלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל, ניתן לנצל את כלי הפרסום המתקדמים שלהן כדי למקד קמפיינים לקהלים רלוונטיים וליצור לידים לביטוח באינטרנט. בנוסף, פלטפורמות כמו אוטבריין מאפשרות לכם להפיץ תוכן ממומן במאמרים ובאתרי תוכן, מה שמגביר את החשיפה ומוביל לכניסות איכותיות.
אוטבריין – היא פלטפורמה המיועדת להצגת המלצות תוכן כאשר הגולש קורא כתבה שמעניינת אותו. במקביל, הוא מקבל המלצות תוכן מאאוטבריין. לרוב, הגולשים אינם מחפשים ביטוחים, מכיוון שזה נושא לא מעניין במיוחד. לכן, יש צורך לעניין את הקורא על ידי קניית שטח פרסום באתרים מובילים כמו Mako, Ynet, One וכו'.
באמצעות כתבה מעניינת שנותנת ערך לקורא, ניתן לעודד אותו להקליק מיד על המודעה שתעניין אותו. לדוגמה: "רפורמה חדשה בתחום הבריאות – חסכו מאות אלפי שקלים". בכך, ניתן להסב את תשומת הלב של הקורא מהכתבה, ובאמצעות קריאה לפעולה (call to action) הוא יקליק על המודעה ויקרא את הכתבה.
בכתבה עצמה ניתן להטמיע שאלון ייעודי שיכול לייצר ליד לביטוח איכותי.
גוגל – מודעות חיפוש הן כלי פרסום יעיל שמאפשר למקד את המודעות לפי כוונת המחפש, מה שמוביל למשיכת לקוחות פוטנציאליים מתעניינים בביטוח. בעזרת טרגוט ממוקד, ניתן להגיע לאנשים לפי דמוגרפיה, תחומי עניין ופעילות קודמות, מה מפחית בזבוז כסף וזמן בהשגת קהל רחב שאינו רלוונטי.
דוגמא לקוח שחיפש את הביטוח "הר הביטוח" ניתן לפרסם לו כתבה ייעודית להוזלה בעלויות הביטוח, כפל ביטוחים ואיתור ביטוח דרך דף נחיתה ייעודי עם טופס ליד לייצור לידים איכותיים לביטוח אונליין.
פרסום באמצעות גוגל אדס מציע גמישות תקציבית, שבו תוכלו להתחיל בתקציב קטן ולהגדיל אותו עם הזמן בהתאם לתוצאות. העלות משתנה לפי תחרות בשוק וציון איכות, כאשר אין מחיר קבוע לקליק. המערכת מתאימה למפרסמים בכל הגדלים, עם אפשרויות חינמיות למפרסמים קטנים ופתרונות בתשלום עבור עסקים גדולים.
פייסבוק – כדי לייצר לידים לביטוח דרך פייסבוק, ניתן להשתמש בקמפיינים שמנוהלים דרך מנהל המודעות או הדף העסקי. פייסבוק מספקת טופס מובנה המיועד לניהול מודעות לידים, שאפשר לאסוף מידע פרטי התקשרות כמו שם, דואר אלקטרוני ומספר טלפון, מה שמקל על יצירת קשר עם אנשים המעוניינים במוצרים שלכם.
הטופס הייעודי נוח לשימוש וכולל אפשרות להוסיף שאלות מותאמות אישית שמתאים לביטוח כמו: גיל, מעשן לא מעשן? כמה אתה משלם על הביטוח וכו.. כך שתוכלו להבין טוב יותר את הצרכים והאינטרסים של הלקוחות הפוטנציאליים.
לרוב הצעת ערך בביטוח הוא מחיר כך שדרך רפורמות חדשות שיצאו תוכלו "לצוד" את עיניי הלקוח שיבין שהוא יכול להוזיל בקלות את עלות הביטוח וללא כל מאמץ.
באמצעות קמפיינים לידים בפייסבוק, ניתן להשיג מגוון מטרות, כמו זיהוי לקוחות פוטנציאליים, איסוף מידע לשליחת ניוזלטרים, אבחון התנהגויות של לקוחות לקדם את העסק שלכם בצורה אפקטיבית ולהגביר את מעורבות הלקוחות.
לרוב לידים אונליין לביטוח מיוצרים כך
- הזרמת תנועה לכתבת תוכן ארוכה בנושאים השונים (ביטוח חיים, ביטוח בריאות, רפורמות שונות, כפל ביטוחים, ראיון אישי, דמות ציבורית)
- הליד עונה על שאלון של מספר שלבים באופן מותאם לצרכי הלקוח
- הליד מאשר הרשמה באמצעות קוד אימות טלפוני, לכן מכחישי פנייה כמעט לא קיימים
- שיווק רימרקטינג – כל מי שנחשף לכתבה וקרא אותה נחשף שוב במקומות שונים במדיה עד להמרה.
- כתבות SEO שמכניסות תנועה לאתר וממירות דרך האתר
- באמצעות ניוזלטר ורשימות תפוצה
יתרונות לידים אונליין לביטוח
- כמות גבוהה יותר גם לאורך טווח ארוך(ניתן להתחייב לכמות גבוהה)
- ניתן לסווג לפי סוג הליד(לפי רמת מעורבות, הצעת ערך, תמונה, סוג כתבה) מגוון מאוד רחב של סוגי ליד
- מקור התנועה – אפשר לשחק עם הפלטפורמה המייצרת ולייצר סוגים שונים של לידים
- שילוב מנצח בין הפלטפורמות – ניתן לייצר חליפה מותאמת אישית ללקוח
חסרונות לידים אונליין לביטוח
- דרוש נוהל עבודה בכדי להשיג תוצאות איכותיות ולהשיג ROI גבוה
- נדרש צוות מכירות מיומן שיודע לקשר את סוג הליד ואופן המכירה הטוב ביותר
- יכול להתקרר במידה ולא חוזרים אליו בזמן ומשאירים אותו באוויר
מהם לידים מטויבים לביטוח?
לידים אלו עברו תהליך דיגיטלי (לידים אונליין) אך הבידול הוא שהם עוברים שיחה טלפונית מאיש מכירות ולאחר ביצוע השיחה ואספקת כל הפרטים הרלוונטיים מקבל הלקוח את פרטיי סוכן הביטוח שאליו מיועדת השיחה הבאה ומתואמת לו שיחה לשעה ספציפית.
אלו הדברים שלרוב אנשי המכירות מוודאים בשיחה
1. האם הליד מעוניין בהמשך תהליך.
2. האם הליד פנוי לשיחת המשך בתאריך שנקבע.
3. מוודאים את ביצוע הפגישה בפועל.
יתרונות לידים לביטוח מטויבים
– מאוד איכותי, שנייה לפני סגירה
– התהליך יוצר תחושת ארגון ומקצועיות (כאילו מתנהלים מול תאגיד ולא מול סוכן עצמאי)
– סינון מעמיק של הלידים, רמת הוודאות באיכות הליד היא מאוד גבוהה
– חיסכון בזמן, הליד מגיע מיודע לתהליך ועבר חימום של אנשי מכירות לפני זה
חסרונות לידים לביטוח מטויבים
-כמות מוגבלת בעקבות האיכות הגבוהה
-יקר בצורה משמעותית מהאחרים
-תהליך הייצור לוקח יותר זמן
מחירים ממוצעים ללידים לביטוח
המחיר משתנה בין גודל תיק הביטוח ופוטנציאל הלקוח, איכות הליד והאם נקבעה שיחה עתידית או פגישה.
טווח המחירים בעבור לידים לביטוח ולידים לסוכני ביטוח המיוצרים בתהליך אונליין – 60-110 ש"ח בתוספת מע"מ.
טווח המחירים בעבור לידים לביטוח או לידים לסוכני ביטוח המיוצרים דרך טיוב טלפוני – 175-750 ש"ח בתוספת מע"מ לליד.
לידים לביטוח אופליין
לידים שמוקד טלמרקטינג מתקשר לדאטה קרה שהשאירה פרטים יותר משבועיים אחורה ומכל סיבה שהיא לא הייתה התקדמות בתהליך. מכיוון שהשאירו פרטים ניתן להבין שהם רלוונטיים והאתגר הוא לנסות "להחיות" אותם להפוך מליד קר לליד חם.
במידה ואיש המכירות מצליח לחמם אותם הוא מטייב אותם וקובע פגישה וכך הופך את הליד אופליין מקר לחם. בשונה מלידים קרים שמוקדי טלמרקטינג מתקשרים אליהם ישירות ומנסים למכור להם, כאן הליד עבר תהליך חימום מסוים והתחמם משמעותית.
יתרונות לידים לביטוח אופליין
- מחירים נוחים
- כמות בלתי מוגבלת
- עבר אינטראקציה בין אישית עם איש מכירות המשפרת את איכות הליד
- שיחות מוקלטות
חסרונות לידים לביטוח אופליין
- איכות הליד אינה טובה כמו לידים מטויבים
- הליד עשוי להיות לאחר הרבה שיחות וחסר סבלנות
סיכום:
סקרנו במאמר את שלושת סוגי הלידים בענף הביטוח והצגנו את התהליך שהם עוברים, היתרונות והחסרונות של כל אחד וכמובן המחיר הממוצע בשוק.
לידים לביטוח מתאימים לחברות ביטוח, סוכנויות ביטוח, סוכני ביטוח וגופים פיננסים נוספים.
בלו ג'ירף מדיה היא יצרנית לידים מהמובילות בישראל, אנו עובדים עם ספקים ומשפכים אינטרנטיים עמוקים ומורכבים שמייצרים את איכות הליד הטובה ביותר – ואתם מוזמנים לבדוק אותנו.
נשמח לעמוד לשירותכם ולספק עבורכם חבילת לידים מותאמת אישית העונה על הצרכים שלכם!