חברת תקשורת יכולה לקבל לידים איכותיים כדי להפנות אותם לאנשי מכירות ולהגדיל את הסיכוי לסגור עסקה. את הלידים מומלץ לרכוש בשיטת CPL כדי להקטין את הסיכון ולהגדיל את הסיכוי להחזיר את ההשקעה מחבילת הלידים שנרכשה. בנוסף, את הלידים ניתן להשיג בין היתר מאתרי אינטרנט ופורטלי תוכן, מחשבונים פיננסיים, מערכות השוואה ושאלונים, בוטים וכמובן כתבות ומאמרים.
למה חברות תקשורת צריכות לידים?
תעשיית התקשורת בישראל התפתחה לתחום תחרותי ביותר, כאשר עסקים מתחרים על כל ליד פוטנציאלי. כדי להבטיח עמדה מנצחת במירוץ הזה, חברות צריכות למנף את כוחו של שיווק דיגיטלי, המציע יתרון אסטרטגי בתחרות האינטנסיבית הזו.
מה היתרונות של לידים לחברת תקשורת?
עד 2023, נוף השוק הפך לצפוף עוד יותר בגלל שטכנולוגיית הסיבים האופטיים מתרבים וישנם ספקי פלאפונים מגוונים המציעים חבילות טלוויזיה, אינטרנט וסטרימינג. עם זאת, למרות הזמינות של אפשרויות שירות בתחום של אינטרנט או טלוויזיה, צרכנים ישראלים לא עוברים בין חברות בתדירות גבוהה כמו בעבר.
באקלים תחרותי זה חיוני לכל חברת תקשורת, גדולה או קטנה, לבנות רשת ביטחון של לידים מבוססים ואיכותיים. לידים אלו הם לא רק מוצא לימי משבר אלא הבסיס לפעילות עסקית יומיומית של חברת תקשורת המוכרת חבילות פלאפונים או טלוויזיה. כמו כן, לידים עוזרים לחברות וסוכני מכירות להרחיב את בסיס הלקוחות הקיים שלהם ולהגיע ללקוחות חדשים.
מה חברות תקשורת עושות עם לידים?
הפתרון טמון בחקר עולם השיווק הדיגיטלי. חברות המתמחות בשיווק דיגיטלי ויצירת לידים יכולות לספק את המומנטום הדרוש לעסק, לתפקד מסביב לשעון, ובכך למנוע את הצורך לרדוף אחרי לידים קרים. חברה כזו יכולה לבצע מחקר שוק מקיף, כולל ניתוח מתחרים, ליצור משפך שיווקי ממוקד היטב, ליצור קמפיינים מרתקים ומסעות לקוחות מדידים, ובמידת הצורך למתג מחדש את התדמית של חברת התקשורת כדי לעזור לה לבלוט בין המתחרים.
הבדלים בין סוגי לידים לחברות תקשורת
קחו, למשל, חברת תקשורת המציעה שירותי אינטרנט. היא צריכה לכוון את השיווק שלה לעסקים או לגיימרים בישראל, בעוד שחברה המציעה שירותי סלולר צריכה להתמקד בעיקר בלקוחות בודדים המשתמשים בטלפונים שלהם לעתים קרובות. חברת שיווק דיגיטלית ותיקה תהיה בעלת המומחיות באסטרטגיות שנועדו למשוך לקוחות פוטנציאליים משתי הקבוצות הדמוגרפיות.
כך הופכים לידים ללקוחות משלמים
חברות שיווק דיגיטלי מסוימות מציעות גם חבילות לידים מוסמכות מראש לרכישה, שהן תפוקות ישירות של קמפיינים שיווקיים ופרסומיים. גישה זו יכולה לחסוך זמן משמעותי ולהפחית את עלויות הפרסום. עם זאת, חיוני לוודא שהמקור המוביל הוא חוקי ומוסדר, שכן ישנם גם מקורות בלתי חוקיים רבים. הבחירה האופטימלית תהיה חברה עם גישה בלעדית למסד נתונים, שבה לקוחות פוטנציאליים לא הוצפו על ידי פניות מתמידות, וכך קל יותר לאנשי המכירות של חברת התקשורת להמיר אותם ללקוחות משלמים.
פרמטרים המשפיעים על עלות הלידים
משרדי שיווק דיגיטלי מציעים שירותי רכישת לידים לחברות תקשורת במחירים מגוונים, הנקבעים בהתאם לאיכות וכמות הלידים הכלולים בחבילה. מכיוון שהלידים הם הכוח המניע מאחורי הצמיחה הפיננסית של כל חברת תקשורת, חברת שיווק דיגיטלית מיומנת יכולה לתדלק את המנוע הזה באמצעות אסטרטגיות שיווק חדשניות, המאפשרות לעסק ליהנות מאספקה קבועה של לידים באיכות גבוהה.
מודלים לתמחור לידים
לפי מודל העלות לליד (CPL), אתה משלם רק על תוצאות במקום על קליקים או הופעות. לידים הם מצרך בסיסי לעסקים, חברות ומרכזי מכירות, מכיוון שלא ניתן לבצע מכירות ללא לידים. הצלחתו של מודל זה ניכרת בתוצאות המוחשיות וביכולת לעקוב אחר ההתקדמות בדיוק. תהיה תמונה ברורה של כמה לידים אתה מקבל וסוגר מדי יום, מה שהופך את מדידת ה-ROI לפשוטה. מודל ה-CPL גם מבטיח שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות כדי יודעים בדיוק על מה משלמים.
היתרונות של מודל CPL ביצירת לידים לחברות תקשורת
לשם השוואה, בין דגמי התשלום השונים הקיימים בעולם השיווק הדיגיטלי, כגון CPM (עלות למיליון צפיות), CPA (עלות לתוצאה), CPV (עלות לכל צפייה), Retainer (תשלום חודשי עבור שירות) ו-CPL (עלות לכל ליד). בכל מקרה, מודל ה-CPL הוא זה שלעתים קרובות מחזיק מעמד עבור קונים מובילים והוא המומלץ ביותר. הסיבה קשורה לכך שמודל CPL ממזער סיכון תוך שיפור הסבירות להעלאת ההחזר על ההשקעה (ROI) מחבילת הלידים הנרכשת.
על מה משלמים כאשר קונים לידים?
לפי מודל CPL, הלקוחות משלמים אך ורק עבור הליד ולא עבור הפרסומות. התשלומים מתבצעים רק עבור לידים לגיטימיים העומדים בקריטריונים שנקבעו מראש. גישה זו שוללת סיכונים לתקציב הפרסום, לכלים, לכוח אדם, לשטחי משרדים ולבדיקות מודעות. במקום זאת, עסקים משיגים לידים בדוקים, בלעדיים ואמיתיים שעברו דרך חווית לקוח איכותית. מודל זה נטול הפתעות, מותאם לתחום העיסוק ומספק עלויות ותוצאות שקופות שכמובן נקבעו מראש.
איך יודעים שמדובר על חברה מקצועית ליצירת לידים בתחום התקשורת?
בעידן הדיגיטלי העכשווי, עם העלייה המתמדת במחירי הפרסום, איכות כלי הפרסום שמייצרים לידים לעסק היא קריטית. חברות מקצועיות נמדדות ביכולת שלהן למנף כלי פרסום מתוחכמים, המותאמים לתחומי הפעולה הספציפיים של הלקוחות.
האם אפשר לקנות לידים במודל ווין ווין?
מודל WIN-WIN המבוסס על הצלחה ונטול הוצאות שיווק רלוונטי גם לתחום של לידים עבור חברות תקשורת. בשביל להשיג את הלידים במודל הזה, משתמשים בכלים מגוונים. כלים אלה יכולים לכלול רשתות אתרים ופורטלי תוכן, מחשבונים פיננסיים, מערכות השוואה, שאלונים, בוטים, מאמרים בעלי תובנות, פגישות דיגיטליות ואסטרטגיות רבות אחרות במרחב המקוון. לבסוף, אסטרטגיות וכלים אלה יכולים ליצור מנוע בר-קיימא ליצירת לידים שמתיישר עם היעדים העסקיים של חברת התקשורת.