בעולם המשכנתאות המורכב והתחרותי, ישנם מגוון רחב של סוגי לידים למשכנתאות בין אם אתם מחפשים מיחזור משכנתא, ייעוץ משכנתא מקצועי, פתרונות למסורבי משכנתא, הלוואה כנגד נכס, או אפילו אפשרויות לרכישת דירה ללא הון עצמי ניתן לייצר לידים מותאמים אישית לכל סוג שירות.
ניתן לייצר לידים למשכנתאות באמצעות פלטפורמות שיווק כמו: גוגל, אאוטבריין, פייסבוק ועוד.. באמצעות מודעה , כתבה עיתונאית, באנר באתר חדשות, שמוביל לשאלון טופס ליד מדויק, בדרך כלל לידים אלו מיועדים ליועצי משכנתאות, בנקים וגורמים פיננסיים נוספים.
עברו לנושא המבוקש בקליק
- דרך אילו פלטפורמות ניתן לייצור לידים למשכנתאות?
- אילו פרטים מקבלים בטופס ליד?
- כמה עולה לידים למשכנתא?
בעזרת מערכת CRM מתקדמת ניתן לשלוח את הליד במהירות כדי שישאר ליד חם (ולא יתקרר) , מה שמאפשר ליועץ משכנתא או גורם פיננסי אחר להכין הצעות מדויקות בהתאם לשירות לדוגמא לייעוץ משכנתא ניתן להכין תמהיל משכנתא מומלץ לפי הנתונים שהלקוח השאיר בטופס ליד.
אילו פרטים מקבל היועץ המשכנתאות ואילו שאלות קיימות בטופס ליד?
איך אנחנו מייצרים לידים למשכנתא? בלו ג'ירף פיתחה שאלון מותאם אישית עבור יצירת לידים למשכנתאות. הלקוח עונה על השאלות לאחר השארת הפרטים היועץ משכנתאות מקבל את הליד דרך מערכת CRM שנשלח אליו באופן אוטומטי תוך פחות משניה.
השאלות שנשאלות בשאלון:
- מהו מחיר הנכס? – הלקוח מזין את מחיר הנכס שהוא מעוניין לקחת עבורו משכנתא
- הנכס נמצא ב? – אותו משאיר פרטים מזין את המיקום של הנכס
- מהי מטרת המשכנתא? – הלקוח בוחר מתוך 6 אפשרויות:
1. רכישת נכס ראשון
2. רכישת נכס נוסף
3. מטרה אחרת
4. איחוד הלוואות נוספות
5. מיחזור משכנתא קיימת
6. משכנתא הפוכה - גובה משכנתא מבוקשת – לאחר מכן הלקוח מזין את סכום גבוה המשכנתא.
- מהו גילך? – הלקוח נשאל על הגיל שלו
- מצב משפחתי – לוקח המשכנתא בוחר מבין האפשריות של מצבו המשפחתי
1. רווק/ה
2. בזוגיות עם ילדים
3. בזוגיות בלי ילדים
4. גרוש/ה
5. חד הורי - הכנסה נטו למשק הבית – כאן נשאל על הכנסה של בני המשפחה כדי לבדוק את זכאותם למשכנתא.
- יש הכנסות נוספות? – הכנסות מעבר למשכורות ולכנסה ממשק הבית
- האם יש לך הלוואות? – בשלב זה הלקוח נשאל על הלוואות שיש לו כדי להתאים את המשכנתא ולבדוק את הזכאות שלו למשכנתא.
- החזרי חודשי רצוי – הליד נשאל על הסכום שהוא מעוניין להחזיר כל חודש על המשכנתא.
- האם יש חריגה ממסגרות האשראי בשלוש שנים האחרונות? – בשלב זה הליד נשאל על בכן , ולא על החריגות שיש לו באשראי כדי שיועץ המשכנתאות ידע להתאים את המשכנתא האידאלית עבורו והכי שלנו יבחן את רמת הסיכון שקיים בלקיחת משכנתא של הליד.
- איחור בתשלומי הלוואות קיימות? – כדי שהכלי ידע לחשב את המשכנתא ולבדוק את הסיכון של לוקח המשכנתא הוא בודק האם יש איחור בתשלומי הלוואות.
- קיימים תיקים בהוצאה לפועל? – בדיקה האם ללקוח יש חובות קודמים.
- שם מלא? ומספר נייד? – כאן הלקוח שמשאיר את הליד משאיר את פרטיו האישיים כדי שיועץ המשכנתאות יוכל לחזור אליו.
- אימות בSMS – כדי שהליד יהיה ליד מטויב ומאומת הלקוח מקבל SMS לפאלפון ומזין את הקוד שקיבל.
בסיום הזנת התשובות בשאלון יקבל הליד תמהיל אפשרי עבור המשכנתא שלו לפי 3 סוגי ריביות –
- ריבית פריים
- ריבית קבועה צמודה
- ריבית קבועה לא צמודה
התמהיל כולל סכום , שנים, והחזר חודשי רצוי.
יועץ המשכנתא ימשיך את הטיפול עם הלקוח לאחר שקיבל את כל הפרטים שנשאלו בשאלון.
דוגמא לשאלון לייעוץ משכנתא חדשה , גללו ימינה ושמאלה כדי לראות את השאלות שאנו שאולים ליצירת ליד איכותי למשכנתאות
לידים למשכנתא אונליין – אילו פלטפורמות מומלצות לייצור לידים?
משכנתאות זהו תחום תחרותי שבדר"כ מיוצר ליועצי משכנתאות, והפלטפורמות העיקריות לייצור לידים למשכנתא הן: אאוטבריין, גוגל, ופייסבוק. כל אחת מהפלטפורמות הללו מציעה יתרונות שונים שיכולים לסייע ליועצים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה יעילה וממוקדת.
גוגל – ישנן שתי דרכים עיקריות לייצור לידים למשכנתא דרך גוגל. הראשונה היא לידים אורגניים (SEO), שבהם מתפרסמות כתבות תוכן על עדכוני ריביות, כמו ריבית הפריים, ריבית משכנתא וריבית בנק ישראל. כאשר הלקוח מחפש מידע על עדכוני ריבית, הוא עשוי להגיע לדף שבו יש שאלון לחיסכון בריבית המשכנתא. השאלון הזה מספק למידע רחב יותר על הפרופיל של הלקוח, ובסופו הליד נשלח ישירות ליועץ משכנתאות דרך מערכת CRM.
השיטה השנייה היא מודעות חיפוש. מודעות אלו ממוקדות לשאילתות של הלקוח, לדוגמה, אם הלקוח חיפש "מחשבון משכנתא". מודעות אלו מופיעות בראש העמוד ומיועדות לקהלים רלוונטיים, תוך טרגוט של תחומי עניין, גיל ומיקום. לאחר שהלקוח חישב את המשכנתא, הוא מקבל הצעה לשיפור תנאי המשכנתא, ולאחר מכן יועבר לשאלון טופס ליד שיכלול את פרטיו המלאים.
לנו יש כלים כמו "מחשבון משכנתא" באתר משכנתא גורו שיודע לייצר לידים מדוייקים ליועצי המשכנתא עם כל הפרטים שהיועץ צריך כדי לקבל ליד איכותי ולייצר הצעה איכותית ללקוח..
פייסבוק – קמפיינים בשיווק בפייסבוק בדרך כלל מרחיבים את חיפוש הקהל הרבה יותר מגוגל. כאן יש צורך לקלוע לקהל היעד דרך קמפיינים שמנוהלים מדף עסקי. על ידי קמפיין לידים, ניתן לאסוף פרטי התקשרות כמו שם, טלפון, גיל ומטרת המשכנתא. ניתן להוסיף לשאלון שאלות נוספות שיכולות למקד את היועץ ולסייע לו להציע תמהיל משכנתא מדויק יותר.
שאלות כמו: "מה סכום המשכנתא?", "איזה סוג של שכירות יש לכם?" (כגון ייעוץ למשכנתא חדשה, משכנתא למסורבים ועוד), "מהו שווי הנכס?", "מהי הכנסת משק הבית?" ו"מה מצב חשבון הבנק?" הן דוגמאות לשאלות שיכולות לעזור ליועץ להתמקד בשיחה ולהציע את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.
אוטבריין – אוטבריין היא פלטפורמת פרסום תוכן שמאפשרת ליועצי משכנתאות להגיע לקהל רחב דרך כתבות תוכן שמטרתן לעורר עניין ולעודד לחיצה מצד הלקוח. דרך אוטבריין, ניתן להציע כתבות עם כותרות "מפחידות" או מעוררות סקרנות, כמו למשל: "מיליון ישראלים נפלו בפח ולקחו משכנתא צמודה למדד". כותרות אלו מושכות את תשומת הלב של הלקוחות ומעודדות אותם לחקור את הנושא לעומק.
כאשר הלקוח לוחץ על המודעה, הוא מועבר לכתבת תוכן מעמיקה שמספקת מידע רב על הנושא הנדון, ובסופה מופיע טופס ליד להשארת פרטים. כך, הלקוח לא רק מקבל מידע חשוב, אלא גם מתבקש להשאיר את פרטיו כדי לקבל ייעוץ נוסף, דבר שיכול להוביל למכירות נוספות עבור היועץ.
בנוסף, ניתן להשתמש בכותרות כמו "בנק ישראל החליט להוריד את ריבית הפריים", שמציגות עדכונים חשובים שיכולים להשפיע על החלטות פיננסיות של הלקוחות. גם כאן, הלקוחות יכולים להרגיש את הדחיפות להיכנס ולהבין מה המשמעות של השינוי, ולכן הם ילחצו על הבאנר.
הבאנרים של אוטבריין משתלבים בכתבות תוכן באתרי חדשות ואינטרנט מובילים, כמו MAKO, YNET, כלכליסט ועוד. השילוב של תוכן איכותי עם הצעות רלוונטיות מספק יתרון משמעותי ליועצים, שכן הוא מאפשר להם להגיע לקהל יעד פוטנציאלי שמתעניין במידע על משכנתאות ופתרונות פיננסיים.
כמה עולה לידים למשכנתאות?
פירוט | מחיר לליד | סוג שירות |
מחזור משכנתא מתקיים כאשר אדם שנטל משכנתא מעוניין לשפר את תנאי הריביות והמסלולים, ולהחליף את המשכנתא שלקח במשכנתא חדשה. לרוב, לידים אלו מיועדים ליועצי משכנתאות ויועצים פיננסיים שמקבלים לידיהם את הפרטים הפיננסיים של הלקוח ומשפרים לו את התמהיל שקיבל מהבנק. בכך, הלקוח חוסך עשרות אלפי שקלים בשנה על ידי קבלת ריביות טובות ונמוכות יותר. | 100 – 120 ₪ | לידים למחזור משכנתא |
כאשר לקוח מגיש בקשה למשכנתא לדיור והבנק דוחה את בקשתו, הוא נחשב למסורב משכנתא. במקרה כזה, קיימות בפניו מספר אפשרויות, כגון: שיפור דירוג האשראי, הגדלת ההכנסה החודשית, פנייה למימון חוץ בנקאי ועוד. לרוב, מסורבי משכנתא ייקחו יועץ משכנתא שילווה אותם לאורך כל התהליך. לפיכך, לידים של "משכנתא למסורבים" מיועדים בעיקר ליועצי משכנתאות המתמחים בסיוע ללקוחות במצב זה. | 110 – 130 ₪ | משכנתא למסורבים |
איחוד הלוואות מיועד ללקוח המתקשה לעמוד בתשלומי ההחזרים של המשכנתא או של הלוואות. מצב זה יכול לגרום לריביות גבוהות במיוחד והתחייבות לכמה גופים במקביל. איחוד הלוואות זה בעצם הלוואה אחת תחת "קורת גג אחת", ולמעשה ריבית נמוכה יותר מכלל ההלוואות הקיימות, ובכך ניתן להקטין את ההחזר החודשי הצפוי. לרוב, לידים אלו היו מטופלים על ידי גופים פיננסיים שנותנים הלוואות או יועצי משכנתאות ויועצים פיננסיים שנותנים פתרונות אלו. | 100 – 120 ₪ | לידים לאיחוד הלוואות והקטנת החזר החודשי של המשכנתא |
משכנתא הפוכה היא הלוואה לכל מטרה המיועדת ללווים בני 60+ שיש ברשותם נכס בבעלותם. הנכס משמש כבטוחה להלוואה והוא משועבד לגוף המלווה שמעניק את סכום המשכנתא הדרוש. לרוב, לידים למשכנתא הפוכה מטופלים על ידי גופים פיננסיים הנותנים הלוואות, יועצי משכנתאות ויועצים פיננסיים מנוסים. | 90 – 110 ₪ | לידים למשכנתא הפוכה |
הלוואה כנגד נכס מיועדת ללקוח שיש לו דירה בבעלותו ומעוניין לקבל הלוואה כנגד הנכס שלו. הבנק בעצם משעבד את דירת המגורים והלקוח מקבל הלוואה כנגד השעבוד. לידים להלוואה כנגד נכס מיועדים בדרך כלל ליועצי משכנתאות, גופים פיננסיים שנותנים הלוואות ויועצים פיננסיים. לרוב, טופס הליד יכיל את השאלות הרלוונטיות כמו: מה שווי הנכס, ופרטים על הלווה. | 110 – 135 ₪ | לידים להלוואה כנגד נכס |
ייעוץ למשכנתא חדשה מיועד ללקוח שמעוניין לרכוש נכס ותמורתו לשעבד אותו לבנק. תהליך זה הוא ארוך ומורכב ודורש ידע פיננסי ועמידה איתנה מול יועצי המשכנתאות של הבנק, שבעצם מוכרים ללקוח את ההצעה המשתלמת ביותר לבנק ולאו דווקא מכוונים להצעה המשתלמת ביותר ללקוח שמגיע לפגישת ייעוץ. אלו בעצם אנשי מכירות שעובדים בשביל הבנק. האינטרס של יועץ משכנתאות פרטי הוא לעזור ללקוח לקבל את הריביות הטובות ביותר ואת התנאים הטובים ביותר למשכנתא כדי שיוכל לעמוד בהחזרים החודשיים. לידים אלו מיועדים בדרך כלל ליועצי משכנתאות מנוסים שמקבלים דרך מערכת CRM לידים איכותיים עם הפרופיל המלא של הלקוח הכולל: שווי הנכס, הכנסה חודשית, גובה הלוואות קיימות ועוד. לאחר קבלת טופס הליד, היועץ מכין הצעה מסודרת ללקוח. | 65 – 80 ₪ | לידים לייעוץ משכנתא חדשה |
קניית לידים למשכנתאות
חברת הלידים בלו ג'ירף פיתחה טכנולוגיה חדשה לקניית לידים למשכנתאות און ליין.
יועץ המשכנתא בוחר את סוג הליד:
- ייעוץ משכנתא
- משכנתא הפוכה
לאחר מכן בוחר סוג חבילה:
- BASIC – חבילה זו הלידים נשלחים ממחשבון משכנתא, נשלחים בבלעדיות, מאומתים עם קוד SMS.
- STANDARD – הלידים נשלחים ממחשבון משכנתא, הלידים נשלחים בבלעדיות, מאומתים עם קוד SMS , וציינו שהם מעוניינים להתייעץ עם יועץ משכנתאות.
- VIP – לידים לייעוץ משכנתאות מכתבות תוכן, נשלחים בבלעדיות, בעלי פרופיל פיננסי מלא, מיוצרים על ידי פורטל משכנתאות המוביל בישראל – "משכנתא גורו".
לאחר מכן בוחר בכמות לידים על ידי הזזת המד: 15, 25, 50, 75, 100, 125, 150, 175, 200.
מה זה לידים למשכנתאות והאם הם מתאימים ליועצי משכנתאות בלבד?
לידים למשכנתאות אלו לידים שנוצרו במיוחד עבור יועצי משכנתאות, גופים פיננסים, אנשי מכירות, בנקים וחברות השקעה. הלידים הללו מוסננים ומיוצרים על ידי שאלון ארוך על מצבו הפיננסי של הלווה והפרמטרים שמזין הלקוח שמעניין לקחת משכנתא חדשה או לעשות מחזור משכנתא.
לידים אלו אינם מתאימים רק ליועצי משכנתאות אלא לעוד כמה גופים פיננסים.
גופים המעוניינים בלידים למשכנתאות
קהל היעד ללידים מהסוג הזה הוא בדרך כלל:
- יועצי משכנתאות
- גופים פיננסיים
- אנשי מכירות מסוגים שונים
- סוכנויות ביטוח
- חברות השקעה כאלו ואחרות
- בנקים
אילו תחומים נוגעים בלידים למשכנתאות?
- מחזור משכנתא – הכתבות שהגולשים מופנים אליהן לרוב מדברות על הרפורמה החדשה, השינויים בשוק וכיצד ניתן לנצל אותם לטובת הוזלה במשכנתא ובהחזר החודשי, הכתבות מעלות את הערך של יועצי משכנתאות ומציפות לגולש את הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה
- משכנתא חדשה – גם כאן הגולשים מופנים לכתבות שמדברות על הרפורמה החדשה, השינויים בשוק וכיצד ניתן לנצל אותם לטובת הוזלה במשכנתא ובהחזר החודשי, מציגים סטטיסטיקות של ציבור הלווים ומחדלים שונים וכיצד הציבור יכול להימנע להיכנס לסטטיסטיקות הללו, הכתבות מעלות את הערך של יועצי משכנתאות ומציפות לגולש את הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה
- איחוד הלוואות והורדת ההחזר החודשי – דומה מאוד למחזור ומשכנתא חדשה, אך כאן מציגים את האפשרות לאיחוד הלוואות וחיסכון של כסף בהחזרים החודשיים. מציגים סטטיסטיקות של ציבור הלווים ומחדלים שונים וכיצד הציבור יכול להימנע להיכנס לסטטיסטיקות הללו, הכתבות מעלות את הערך של יועצי משכנתאות ומציפות לגולש את הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה
מהם סוגי לידים למשכנתאות שקיימים כיום בשוק?
באופן רחב ישנם 3 סוגים של לידים:
- לידים מייצור אונליין
- לידים מטויבים
- לידים פגישה מתואמת
לכל אחד מהם עלויות ייצור שונות, איכות ליד שונה ואופן ייצור שונה לחלוטין.
במאמר הקרוב ניגע בכל אחד מסוג הלידים ונפרט כיצד מייצרים אותם בשוק, מה העלויות שלהם
ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד ואחד.
לידים למשכנתאות אונליין
מדובר בליד המיוצר בתהליך אינטרנטי המיוצר דרך כתבת תוכן או כתבה שיווקית שנוגעת בנושאים שונים הקשורים לתחום. המטרה של הכתבה ליצור בידול, הצפת צורך ופתרון לבעיה.
בד"כ מייצרים תנועה דרך אתרי חדשות, נכסים דיגיטליים, מנועי חיפוש, וידאו, רשתות חברתיות ועוד..
הגולש נחשף לתוכן הכתבה ובוחר האם להשאיר פרטים, כמובן שחברות ייצור לידים מתאימות את התוכן כדי להגיע לתוצאות מקסימליות לאחר מחקר שוק מעמיק ולמידת התחום ומתחרים.
יש כמה רמות ליד ללידים אונליין:
- ליד בסיסי – פרטים בסיסיים(פרטים דמוגרפיים)
- ליד איכותי – פרטים פיננסיים(כמה הון נזיל, מידע קרנות וכו…) המחיר של הליד יכול להשתנות בהתאם לפרטים הפיננסיים של אותו אדם.(כמות הון נזיל וכו..)
לרוב לידים למשכנתאות אונליין מיוצרים כך:
- הזרמת תנועה לכתבת תוכן ארוכה בנושא משכנתא
- הליד עונה על שאלון של מספר שלבים באופן מותאם לצרכי הלקוח
- הליד מאשר הרשמה באמצעות קוד אימות טלפוני, לכן מכחישי פנייה כמעט לא קיימים
- שיווק רימרקטינג – כל מי שנחשף לכתבה וקרא אותה נחשף שוב במקומות שונים במדיה עד להמרה.
- כתבות SEO שמכניסות תנועה לאתר וממירות דרך האתר
- ניוזלטר ורשימות תפוצה
יתרונות לידים למשכנתאות אונליין:
- כמות גבוהה יותר גם לאורך טווח ארוך(ניתן להתחייב לכמות גבוהה)
- ניתן לסווג לפי סוג הליד(לפי רמת מעורבות, הצעת ערך, תמונה, סוג כתבה) מגוון מאוד רחב של סוגי ליד
- מקור התנועה – אפשר לשחק עם הפלטפורמה המייצרת ולייצר סוגים שונים של לידים
- שילוב מנצח בין הפלטפורמות – ניתן לייצר חליפה מותאמת אישית ללקוח
חסרונות לידים למשכנתאות אונליין:
- דרוש נוהל עבודה בכדי להשיג תוצאות איכותיות ולהשיג ROI גבוה
- נדרש צוות מכירות מיומן שיודע לקשר את סוג הליד ואופן המכירה הטוב ביותר
- יכול להתקרר במידה ולא חוזרים אליו בזמן ומשאירים אותו באוויר
מה המחיר של ליד למשכנתאות?
נע בין 70 ל-100 ש"ח, תלוי בסוג הפרטים שמילא בשאלון ומה עומק הפרטים שיש עליו.
לידים מטויבים למשכנתאות
לידים אלו עברו תהליך דיגיטלי(לידים אונליין) אך הבידול הוא שהם עוברים שיחה טלפונית מאיש מכירות ולאחר ביצוע השיחה ואספקת כל הפרטים הרלוונטיים מקבל הלקוח את פרטיי הסוכן פיננסי שאליו מיועדת השיחה הבאה ומתואמת לו שיחה לשעה ספציפית.
אלו הדברים שלרוב אנשי המכירות מוודאים בשיחה:
- האם הליד מעוניין בהמשך תהליך.
- פרטים פיננסיים
- האם הליד פנוי לשיחת המשך בתאריך שנקבע.
- מוודאים את ביצוע הפגישה בפועל.
יתרונות לידים מטויבים:
- מאוד איכותי, שנייה לפני סגירה
- התהליך יוצר תחושת ארגון ומקצועיות(כאילו מתנהלים מול תאגיד ולא מול סוכן עצמאי)
- סינון מעמיק של הלידים, רמת הוודאות באיכות הליד היא מאוד גבוהה
- חיסכון בזמן, הליד מגיע מיודע לתהליך ועבר חימום של אנשי מכירות לפני זה
חסרונות לידים מטויבים:
- כמות מוגבלת בעקבות האיכות הגבוהה
- יקר בצורה משמעותית מהאחרים
- תהליך הייצור לוקח יותר זמן
מחירים ממוצעים:
המחיר משתנה בין גודל הלקוח, איכות הליד והאם נקבעה שיחה עתידית או פגישה.
מחירים מגיעים ל-750 ש"ח.
לידים מתואמים למשכנתאות
ליד שכבר עברו שיחת טיוב שגוף פיננסי או יועץ משכנתאות ייפגש איתם לצורך המשך תהליך.
הליד הכי איכותי וחם בתחום, וגם המחיר שלו בהתאם.
מחירים ממוצעים:
מגיע גם למעל 1000 ש"ח
סיכום:
סקרנו במאמר את שלושת סוגי לידים ליועצי משכנתאות ולידים למשכנתאות באופן כללי והצגנו את התהליך שהם עוברים, היתרונות והחסרונות של כל אחד וכמובן המחיר הממוצע בשוק.
בלו ג'ירף מדיה היא יצרנית לידים מהמובילות בישראל, אנו עובדים עם ספקים ומשפכים אינטרנטיים עמוקים ומורכבים שמייצרים את איכות הליד הטובה ביותר – ואתם מוזמנים לבדוק אותנו.
נשמח לעמוד לשירותכם ולספק עבורכם חבילת לידים מותאמת אישית העונה על הצרכים שלכם!