בחירת ספק לידים לעסק שלכם יכולה להיות פעולה בעלת השפעה רבה על ביצועי והתפתחות העסק ולכן שווה לקחת בחשבון מגוון פרמטרים חשובים למדידת איכות הספק ומניעת טעויות נפוצות שעשויות להשפיע לרעה.
10 הנקודות החשובות ביותר לבחירת ספק לידים איכותי
- אמינות – בדקו שלחברת הלידים\ספק יש משרדים פיזיים שאפשר לבוא לשתות קפה עם מנהל קשרי הלקוחות, להכיר לעומק ולאפיין יחד את צרכיי העסק וכמובן לראות את העובדים בחברה. בדקו שלחברה יש כתובת, כתובת מייל, אתר אינטרנט ומספר טלפון זמין לכל בעיה שתצוץ.
- זמינות – בדקו את הזמינות של ספק הלידים שלכם כדי להתנהל בצורה שוטפת – בקשת עצירה של הקמפיינים במידה והמבנה הארגוני שלכם משתנה, שינוי כמויות יומיות ותקציבים לפי חגים ומועדים ועוד. כמו כן, בדקו את האפשרות שלכם לעצור את אספקת הלידים בהתראה מהירה ולהזדכות על היתרה במידה והאיכות אינה עומדת ביעדים שלכם.
- לקוחות מאותה נישה – חשוב לוודא שהספק אכן עובד בתחום או בנישה שלכם וקיימים ברשותו לקוחות דומים לכם בעלי סיפורי הצלחה. בדיקה זו תאפשר לכם לקבל אינדיקציה לסגנון הפרסום, עלויות ואחוזי המרה לאורך שלביי התהליך. נקודה נוספת היא הרזומה של הספק בנישה שלכם, במידה והספק מציג הוכחות בלעדיות להצלחתו בנישה ויודע לספק לכם וודאות בנוגע לתוצאות העתידיות אליהן הוא מסוגל להגיע איתכם – נקודה זו מהווה יתרון עבורכם.
- מערכת CRM – תוודאו שחברת הלידים מספקת לכם גישה למערכת CRM ייעודית שתספק את הלידים בזמן אמת שתקבלו את הלידים באופן מיידי לאחר שהתקבלו במערכת. לידים חמים בהכרח מעלים את אחוז ההמרה בקמפיין ולכן מערכת מעקב לידים חשובה מאוד. בנוסף ניהול הלידים מתבצע דרך המערכת אתם כחברה צריכים לעקוב אחרי הלידים שמתקבלים ולוודא סטטוס של כל לקוח ולקוח באיזה סטטוס הוא נמצא. האם הוא ענה לטלפון? לא ענה לטלפון? האם הטלפון שהלקוח השאיר תקין? האם צריך לחזור ולהתקשר שוב לאותו לקוח במועד מאוחר יותר?
- תקופת ניסיון – מומלץ לבקש מחברת הלידים תקופת ניסיון שתוכלו לוודא שאכן הלידים מתאימים לצרכים שלכם, בתקופת הניסיון ניתן לקנות כמות קטנה של לידים ובעצם לבחון את רמת המקצועיות של החברה, לבדוק את התגובה של הלקוחות להתקשרות, לקבל אינדיקציה לגבי אחוז ההמרה בעסקה ולא לסכן הרבה כסף בתור התחלה.
- זיכויים – תמיד תוודאו שניתן לקבל זיכוי ללידים שלא ניתן להתקשר אליהם. החברה אמורה לספק לכם הסכם התקשרות בו רשום את התנאים לזיכוי ולעצירה של ההספקה בתוך 24-48 שעות במידה ויש , אתם מעוניינים לעצור את הקמפיין , הטלפונים שהתקבלו בטופס ליד אינם תיקנים,, הפרטים בטופס ליד אינם תקינים.
- הסמכות רישיונות – תמיד טוב לוודא שהחברה מקצועית ועברה הסמכות ניתן לבחון ולקבל מגוגל ADS , מחברת META outbrain תעודה על ניהול קמפיינים ותיעוד לניהול קמפיינים.
- פלטפורמות – בדקו שהספק לידים שלכם עובד עם כל הפלטפורמות הנפוצות בשוק כמו: טיקטוק, פייסבוק, גוגל, outbrain. כך תוכלו למדוד באיזה פלטפורמה מגיעים הלידים הכי איכותיים שמתאימים לעסק שלכם.
- יחס המרה – לבסוף יחס המרה זה הדבר הכי חשוב עבורכם אתם צריכים לבדוק האם הROI קמפיין לידים שלכם חיובי וההחזר השקעה שלכם ביחס לעלות ההשקעה מניב רווח חלקי מהעלות של הקמפיין או עלות הליד. תבדקו שהלידים המתקבלים נהפכים בסוף לעסקה ובכך אחוז ההמרה שלכם יעלה והעסק שלכם יצמח.
- מודל CPL – בדקו שלספק לידים שלכם יש אפשרות בחירה לעבוד במודל CPL . במודל של רכישת לידים ב-CPL הספק עומד בהתחייבות החזר כספי מלא. הספק מאפשר ללקוחותיו לעצור את ההזמנה ולזכות את יתרת הלידים שאינה סופקה בטווח של עד 7 ימים מרגע הבקשה כאשר השאיפה היא לעצירה כמה שיותר מיידית. זו הדרך להקל על הלקוחות ולספק להם יותר וודאות, כל עסק יכול להגיע ולבדוק את איכות וקצב האספקה ולהחליט האם הוא מעוניין להמשיך את ההזמנה ואף לחדש אותה.