כחברת שיווק ופרסום בדיגיטל, עברנו המון כדי לספר לכם את מה שתשמעו עכשיו. עבדנו עם המון עסקים וחברות והשקענו הרבה כסף כדי סוף-סוף למצוא מודל שיווקי שעובד כמעט בכל תרחיש, ומחזיר את ההשקעה שלו.
המסקנה ברורה – כתבת תוכן שיווקי היא הכלי האפקטיבי ביותר ליצירת לידים – לא משנה באיזה תחום, ואנחנו נוכיח זאת בכתבה שאתם הולכים לקרוא כעת.
תהנו!
מה זה בכלל כתבת תוכן שיווקי?
במילים פשוטות, מדובר בכתבה שעל פניו נראית נייטרלית ולא ממומנת באופן כזה או אחר אך משמשת ככלי שיווקי ומיתוגי למוצר/שירות מסוים. לדוגמא, במקום שגולש יופנה לעמוד נחיתה אחרי שראה פרסומת בפייסבוק שהכותרת שלה – "הקורס האחרון שתעשה בשוק ההון" ויופנה לעמוד נחיתה שהוא נטו מכירתי, הגולש ייחשף לפרסומת שמפנה אותו לכתבה שהכותרת שלה – "קורס שוק ההון שמשנה לאלפי אנשים את החיים" ויועבר לכתבה שנראית נייטרלית ובעצם מספרת לגולש סיפור מסוים על קורס ולא ממבט שיווקי.
נקודת המבט הנייטרלית הזו יוצרת אצל הגולש הפרדה קוגניטיבית במוח שנותנת לנו המפרסמים ובעלי עסקים מרווח גדול יותר להיכנס לו באמצע היום ולשווק כי הוא בכלל לא מודע שמדובר בפרסומת!
כמובן שהכתבה צריכה להיות מנוסחת בצורה חכמה ולחמם אותו לאט לאט, אך ברמת העיקרון כל עוד אנחנו לא מפנים אותו ישר לעמוד נחיתה ברוב המקרים יהיה לגולש קשה לזהות את הטשטוש בין כתבת תוכן שיווקי וכתבה רגילה שהוא נחשף אליה.
הבסיס להצלחה של כתבת תוכן שיווקית
התהליך הקוגנטיבי שהזכרנו בפסקה הקודמת הוא נגזרת של התובנה הבאה:
אנשים אוהבים חדשות. הם אוהבים לקרוא מה חדש, מי נפרד ממי, על העסקה הגדולה במשק, על המכשיר המהפכני החדש, התגלית החדשה של השנה וכו…
אנחנו בטוחים שהבנתם מה המסר כאן, אבל שימו לב לדבר הבא –
בגלל הטבע האנושי והפסיכולוגיה, יש תנועה רחבה מאוד לאתרי חדשות ותוכן והמודל הכלכלי של אתרי חדשות הוא מפרסומת באתרים שלהם!
חשבו על זה – תנועה כה גדולה ביום מניעה הרבה אנשים להקליק ולהגיע לכתבות שלהם וכך הם נחשפים למגוון פרסומות שאתרי התוכן מקצים להם מה שנקרא – "שטחי פרסום".
עוד נתון מעניין, אחוז מאוד גבוה של ישראלים פותחים את הבוקר שלהם עם חדשות. זה יכול להיות YNET, מאקו, גלובס או כל אתר חדשות כזה או אחר בהתאם לנישה שהוא מייצג לקוראים שלו.
מיתוג איכותי – בדרך שונה מהרגיל
כתבת תוכן שיווקי היא כלי סופר חזק ואפקטיבי למיתוג של עסק או חברה. ויש לכך כמה סיבות:
- מדובר בדרך נייטרלית, הרי כפי שאמרנו כתבות לרוב לא באות למכור לגולש משהו אלא ליידע אותו לגבי חדשות כאלה ואחרות. אם עושים כתבות בדרך נכונה ואפקטיבית ניתן למתג ולהעצים עסקים בצורה שלא נראית "מאולצת" ואפילו אמינה!
- כתבה זה משהו מאוד פשוט – מסר + כותרת + תמונה = כתבה 🙂
- כתבת תוכן שיווקי זו דרך מצוינת להעביר סיפור, שהרי מדברים מנקודת מבט אחרת על אותו עסק/מותג ולא אותו עסק מדבר על עצמו. בנוסף אנשים אוהבים סיפורים, זה טמוע בנו והמוח שלנו מגיב בצורה חיובית יותר לסיפור – ישנה אומנות שלמה הנקראת סטוריטלינג שמי שמומחה בה יודע להעביר מסרים(גם שיווקיים) בצורת סיפור, לסקרן ולעניין יותר מאשר אחרים.
כתבת תוכן שיווקי – הדרך הזולה ביותר להביא תנועה לעסק שלכם
בגלל הנקודות שציינו למעלה, ברוב הפעמים קליק(CPC) לכתבה יהיה זול יותר מאשר קליק לדף נחיתה.
בדרך זו תוכלו לחשוף את עצמכם ליותר אנשים פשוט כי זה גם עולה לכם יותר זול!
ולכן אנחנו מגיעים לסעיף הבא:
כתבת תוכן היא האופציה הטובה ביותר לשלב ראשוני במשפך שיווקי מעמיק!
נסביר – כאשר אנו מנסים למכור מוצר או שירות יקר(מעל 1,000 ש"ח) באינטרנט, הסיכויים שלנו להמיר ממשפכים שיווקיים קצרים או כמעט אפסי. כדי להצליח להמיר ולמכור לגולשים את המוצרים האלו אנחנו חייבים לחמם אותם. הם חייבים לעבור משפך שבו הם מכירים אתכם, מתחילים להביע עניין בכם ובסוף מחליטים לבצע את הרכישה אצלכם.
ואנחנו מבטיחים לכם שאין דרך טובה יותר לחשוף גולש שלא שמע עליכם ולא מכיר אתכם מאשר כתבת תוכן שיווקי איכותית. גם בגלל שזווית הראייה נייטרלית וגם בגלל העלות הזולה, הסיכויים שלכם להעביר הלאה להמשך המשפך גולשים הרבה יותר גבוהה, וגם בגלל שלאנשים כבר נמאס מפרסומות והם די עיוורים אליהן.
"שיווק הדדי" – המודל שלא שמעתם עליו.
כתבת תוכן שיווקי מאפשרת לנו להשתמש במודל שנקרא "שיווק הדדי". המודל הזה בעצם אומר שהתנועה שאנחנו מכניסים לאותו אתר חדשות יכולה להמיר לא רק בכתבה שעליה הוא הקליק ולשמה הוא נכנס אלא גם לכתבות נוספות הנמצאות באותו אתר ובכך להזין את שאר התחומים והכתבות שיש באתר.
במילים אחרות, גם אם הכנסו תנועה על נושא ויראלי X, גולש יכול לנווט בקניון המידע העצום שיצרנו עבורו ולהמיר במקומות נוספים ובכך לשמש כמקור הדדי לתחומים נוספים. יש מקום לכולם במודל הזה!
מבחר עצום של כתבות תוכן
יתרון נוסף ומשמעותי של כתבת תוכן היא העובדה שיש מבחר עצום של סוגי כתבות:
ועוד המון סוגים שונים של כתבות!
מספיק עם התאוריה, בואו נדבר קצת ניסיון בשטח:
בתחילת דרכנו הקמנו נכס דיגיטלי לייצור לידים לתחומים מסוימים. בתחילת האבולוציה שלו הוא היה מעוצב כמו דף נחיתה, ואיך נאמר – הפסדנו הרבה כסף וייצרנו לידים בעלויות מאוד גבוהות ולא משתלמות.
לאחר ישיבות וסיעורי מוחות החלטנו לעשות שינוי ולעצב את הנכס כאתר חדשותי שמדבר על אותם נושאים בהם אנחנו מייצרים את הלידים. ומאז – לידים בכמויות מסחריות, עלות ליד מצוינת שרק הולכת ומשתפרת ובסוף היום – ביזנס חזק ויציב.
אנחנו לא יכולים לחשוף כאן את שם הנכס והשיטות שלנו, אך התוכן שקראתם עד כה נכתב כניסיון בשטח.
אז מה אתם אומרים שלא צריך עמוד נחיתה?!
לא זה ממש לא מה שאנחנו אומרים, עמוד נחיתה יכול להיות כלי מכירה מצוין אך יש כאן עניין של טיימינג.
אם תנסו למכור לגולש בפעם הראשונה שהוא נחשף אליכם, הסיכויים שתצליחו יהיו נמוכים.
אנחנו מדברים על מוצרים או שירותים שעולים יותר מ-1,000 ש"ח, שבהם נדרש משפך שיווקי ותהליך ארוך יותר. מנגד, ישנם עסקים ובעלי מקצוע שדווקא דף נחיתה הוא האפשרות הכי טובה שלהם להמרה כי השירות/מוצר לא יקר במיוחד ואין צורך בתהליכים ארוכים ומורכבים.
שילוב של כתבה כחשיפה ראשונית ולאחר מכן הפניה לעמוד נחיתה יוצרת משפך שיווקי מפלצתי!
נקודה נוספת ששווה לגעת בה, עמוד נחיתה מאוד פרסונלי לעומת כתבה שמשתמשת במודל ה"שיווק הדדי". ככלי מכירה זה יתרון מובהק בגלל שאתם לוכדים את הגולש בהצעה שלכם ולא נותנים לו לזלוג למקומות אחרים, אך אתם מפספסים כאן את העיקרון הכל כך יפה הזה…
אם אתם עולים באסטרטגיות PULL, שאלו אסטרטגיות משיכה של גולשים שחיפשו אתכם – לדוגמא פרסום ממומן בגוגל אזי עמוד נחיתה ייתן לכם תפוקה טובה יותר במרבית המקרים. אם דיברנו על גוגל, שמנו לב שהרבה יותר קל לקדם אורגנית בגוגל(SEO) כתבת תוכן שיווקי מאשר עמוד נחיתה. גוגל אוהב תוכן ואורך ומעדיף לקדם אורגנית תכנים כגון כתבות שמשאירות את הגולשים יותר זמן על אותו דף מאשר עמודי נחיתה שלרוב מאוד ממוקדים, קצרים ובעלי הרבה פחות תוכן מאשר כתבות.
עד כאן המאמר שלנו, אנחנו מקווים שנהנתם והפקתם ממנו ערך.
במידה ואתם רוצים לבנות משפכים שיווקיים עוצמתיים בשילוב כתבות ודפי נחיתה, נשמח לדבר איתכם ולהפוך את העסק שלכם למפלצת של לידים ומכירות. אתם כבר יודעים איך להשיג אותנו 🤙