מושגים בשיווק דיגיטלי יעזרו לכם לעשות דריכת רגל נבונה בעולמות השיווק. בין אם אתם בעלי עסקים שמתעניינים בשיווק על מנת להגדיל את המכירות של העסק, או בין אם אתם כבר מעורבים בדרך כזה או אחרת בתחום השיווק הדיגיטלי – אנחנו יודעים – המושגים והמילים הגדולות עשויות לבלבל.
במאמר הקצר הבא ניגע ב-8 מושגים בשיווק דיגיטלי שכנראה יצא לכם לשמוע עוד לפני שהגעתם לכאן אבל לא בטוח שהבנתם בדיוק למה הכוונה 🙂
מושגים בשיווק דיגיטלי – מי אלו 2 הפלטפורמות המובילות לבניית אתרים?
פלטפורמות לבניית אתרים:
WIX – פלטפורמה ישראלית לבניית אתרים שפותחה ב-2006.
יתרונות: מערכת ידידותית ופשוטה, לא דורשת ידע בקוד או תכנות.
נותנת מענה איכותי לבעלי עסקים שרוצים לבנות אתר טוב בצורה פשוטה.
חסרונות: יש הטוענים שהפלטפורמה של וויקס לא מתאימה לבעלי אתרים "רציניים" שצריכים לבצע שינויים והתאמות ייחודיות כדי להתאימו לעסק שלהם.
WORDPRESS – נחשבת לפלטפורמת בניית האתרים הגדולה והמקצועית בעולם.
בערך כשליש מהאתרים בעולם בנויים על פלטפורמה זו, בניהם חלק מהאתרים הגדולים והמורכבים ביותר.
וורדפרס נחשבת לפלטפורמה המועדפת בשוק אך חשוב לציין שוויקס מצמצמים את הפערים בקצב די מרשים.
חווית משתמש:
UX – אפיון חווית משתמש (User Experience) עוסק באלמנט החווייתי של השימוש במוצר ולמעשה 'מודד' את תחושותיו של המשתמש כתוצאה מהשימוש במוצר ואת שביעות רצונו ממנו ומהארגון כולו.
המוצר יהיה בדרך כלל אתר אינטרנט\דף נחיתה\חנות איקומרס.
האלמנט החווייתי נולד מתוך ההבנה שהצרכנים זקוקים הן למענה פרקטי והן למענה רגשי – ולמעשה הם רוצים להרגיש שהאתר, האפליקציה או התוכנה מבינים אותם ואת הצרכים שלהם, 'מדברים' בשפה שלהם ויכולים להפוך את התהליך לנוח, ידידותי, פשוט ומהנה.
UI – עיצוב ממשק משתמש (User Interface Design) לממשק המשתמש, יש תפקיד של כבוד בחוויית המשתמש – כי בלעדיו (בגרסתו המוצלחת) לא יתממש הפוטנציאל שלשמו התכנסו המשתמשים מול המסך. עם זאת, יש לזכור שהוא רק רכיב אחד מכלל הרכיבים היוצרים את חוויית המשתמש.
UX\UI הם למעשה שני חלקים המשלימים זה את זה וכמעט תמיד יאמרו באותו משפט כחלק אינטגרלי.
איך הם עובדים יחד?
מעצב UX מחליט כיצד ממשק המשתמש עובד ואילו מעצב UI מחליט כיצד נראה ממשק המשתמש.
זהו תהליך מאוד שיתופי, ושני צוותי העיצוב נוטים לעבוד יחד.
בזמן שצוות UX פועל על זרימת האפליקציה, כיצד כל הכפתורים מנווטים וכיצד הממשק משרת ביעילות את הצורך של משתמש המידע, צוות ממשק המשתמש עובד על האופן בו יופיעו כל רכיבי הממשק הללו. על המסך.
מושגים בשיוק דיגיטלי – הכירו את הכלים הפופולריים של גוגל
Google adwords – מערכת הפרסום של גוגל, מבוססת על חשיפה על פי חיפוש מילות מפתח של המשתמשים. המפרסם בוחר באילו מילות מפתח הוא מעוניין להתמקד, וברגע שהגולש יחפש את אותם ביטויים במנוע החיפוש, האתר\דף נחיתה שלכם יופיע כחלק מתוצאות החיפוש.
שיטת תשלום: PPC (pay per click)
Google Trends – כלי אשר מאפשר לגולשים לזהות נתונים מעניינים לגבי מגמות של חיפוש נושאים שונים באינטרנט. באמצעות כלי זה ניתן להשוות בין ביטויי חיפוש שונים וללמוד באיזה תקופות הם היו פופולאריים ובאיזה תקופות חלה ירידה בהתעניינות לגביהם.
חשוב לציין כי גוגל טרנד אינו מציג את מספר החיפושים של נושא מסויים, אלא נותן ציון של בין 1 ל-100 בנוגע לכמה טרנדי אותו נושא בתקופת זמן מסוימת.
Google Analytics – אחד הכלים המובילים והטובים שיש בחינם לניטור וניתוח פעולות גולשים באתרים מבית היוצר של גוגל. באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לדעת מאיפה מגיעים הגולשים לאתר, באיזה עמודים הם צופים, כמה זמן הם נמצאים באתר ובכל עמוד, לעקוב אחר פעולות המרה, לקבל ניתוח גיאוגרפי ודמוגרפי מפורט ועוד אינספור נתונים חשובים שמאפשרים ללמוד מהתנהגות הגולשים ולשפר את ביצועי האתר שלכם.
המטרה שלנו בכל מאמר היא לתת לכם הקוראים כמה שיותר ערך לפיתרון הבעיות והשאלות הנפוצות ביותר בתחומי השיווק, לידים ומכירות במשק הישראלי ובעולם. בין אם אתם בעלי חברות, עסקים קטנים או גדולים, זה לא משנה, המושגים בשיווק דיגיטלי שציינו במאמר עליכם להכיר כדי להתמצות בסביבה הדיגיטלית שהולכת וצוברת מהירות (והדהירה לא תגמר בקרוב).
זה בדיוק הזמן לקבל 10 טיפים עוצמתיים לשיפור יכולות כתיבת התוכן שלכם.
או לעבור לעמוד המאמרים על לידים ולקחת את העסק שלכם כמה שלבים קדימה 🙂