היום במאמר אנחנו הולכים לדבר על איך לפנות נכון לקהל היעד שלכם. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים שתוציאו את המילה "קהל יעד" מהלקסיקון שלכם ותתחילו לדבר על "אווטאר".
אנחנו לא מדברים על היצורים הכחולים מהסרט ההוליוודי או על הילד הקירח עם החץ על המצח. כשאנחנו מדברים על אווטאר במונחי עולם השיווק אנחנו מדברים על הלקוח האידיאלי – זה שאתם רוצים שיהיה הלקוח שלכם, זה שאתם רוצים לעבוד איתו, זה שבשבילו אתם מוכנים למכור את המוצר/שירות שלכם ולעבוד קשה.
אנחנו מתעקשים על ההגדרה הזו כי אחת הטעויות הקשות ביותר של עסקים בשיווק ופרסום העסק שלהם זה לכוון ל-"קהל היעד" שלהם, כאשר מדובר ברוב המקרים בהכללה מאוד פשטנית של גיל ואזור גיאוגרפי.
אנחנו אומרים לא!
אם אתם מפרסמים לקהל יעד רוב הסיכויים שהפרסומים שלכם יהיו חלשים, לא ידברו לאווטאר שלכם ואתם תיבלעו באוקיינוס הגדול של הפרסומים ואף אחד לא ישים עליכם. מזל שאתם קוראים את המאמר הזה, כי מהיום המצב הזה הולך להשתנות.
בניית אווטאר – הרבה יותר מסתם קהל יעד
מן הסתם שלמוצר או שירות מסוים יש קהל יעד, אנחנו לא אומרים שהמונח הזה לא קיים – אבל כדי להבין לעומק מי באמת הקהל יעד הכי רלוונטי עבורכם אתם חייבים לבנות לו אווטאר.
הצעד הראשון והבסיסי בתהליך הוא לתת לו שם + תמונה + מרכיבי אישיות:
- למי אתם פונים – מייקל, קובי או שרית? איך הם נראים לדעתכם(מהניסיון שלכם או ע"פ מחקר).
- מה הגיל של אווטאר שלכם?
- במה הוא עובד?
- איפה הוא גר, באיזה מיקום גיאוגרפי ומצב סוציואקונומי?
- מהם התחומי עניין שלו, מה הוא עושה בזמן הפנוי, איפה הוא גולש באילו אתרים ואיזה תוכן הוא אוהב?
- נשוי? רווק?
השלב הזה הוא הגדרה יחסית שטחית של האווטאר, ותכל'ס – לא החלק הבאמת מעניין (תעשו אותו בכל זאת יא עצלנים) כעת נעבור לחלק המעניין באמת של בניית האווטאר – החלק הפסיכולוגי.
המנוע האמיתי של בני האדם, ואיך להשתמש בזה לרצוננו
אנחנו הולכים להטיל פה פצצה – בני-אדם מונעים יותר מכל דבר בעולם מרגשות ותשוקות.
כן, גם האנשים הכי אנליטיים שיש מונעים מרגשות ותשוקות, ואנחנו כמשווקים ומפרסמים צריכים להבין אילו רגשות ותשוקות הכי חשובים לאווטאר שלנו ולדבר עליהם. להראות לאווטאר איך אנחנו פותרים את הרצונות/חשקים/בעיות שלו ואיך החיים שלו יראו הרבה יותר טוב אחרי שהוא יקנה מאיתנו ויסמוך עלינו.
עוד נקודה חשובה, אנחנו רוצים לפנות לאווטאר ישירות. לא לפתוח ב-"אנשי מכירות רבים…" | "המון נשים בהריון…" – הפניות האלו לא עובדות כי הן כלליות מאוד למרות שהן פונות לקהל היעד. אתם צריכים להיות ממוקדים יותר, לפנות לאווטאר שלכם בצורה אישית, כאילו אתם מדברים איתו עכשיו בטלפון.
לדוגמא:
"שחקן כדורסל, האימונים שלך הולכים להיראות אחרת לגמרי" | "אם את בהריון, את רוצה לנסות את…"
אז איך מגלים מהם הרצונות והחשקים החזקים ביותר של האווטאר שלנו?
באופן ראשוני – מחקר.
זה לא חייב להיות איזה מחקר אקדמי של 3 שנים שבו אתם נוסעים למקומות בעולם ומראיינים אלפי אנשים מקהל היעד שלכם, אלא אפילו מחקר מקומי בעזרת רשת הקשרים שלכם. אנחנו מאמינים בנוסחה שבעזרת רשת קשרים של 3 אנשים אתם יכולים להגיע לכל בן אדם רלוונטי, אז תתחילו לבדוק – תרשמו פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם שאתם מחפשים לדבר עם בן אדם X, חפשו ברשת הקרובה שלכם מישהו שאולי מכיר או יכול לקבל גישה למישהו שנראה כמו האווטאר שלכם וכו..
לאחר מכן מראיינים את אותו אדם, קבוצת אנשים ומנסים להבין 2 דברים עיקריים:
- מהם הרצונות הכי חזקים שלהם בחיים?
- מה הם צריכים כדי למלא את אותם רצונות?
תסדרו לכם טבלה של מינימום 5 רובריקות בכל צד ותמלאו אותה.
עד כאן ביצעתם מחקר אווטאר יותר מעמיק מרוב המשווקים ובעלי העסקים בישראל.
עכשיו עליכם לסווג את הרצונות האלו ע"פ סדרת עדיפות, מהגבוה להכי פחות חשוב.
השלב האחרון – פנייה ממוקדת לקהל היעד שלכם
עכשיו אחרי שאתם מבינים את קהל היעד שלכם לעומקו, עליכם להפנות את המסרים שלכם בקמפיינים, בנכסים הדיגיטליים שלכם, ובחווית לקוח בשירות ומכירה שלכם אל הרצונות שהכי בוערים בקהל היעד שלכם.
ככה פשוט – ככה אפקטיבי וחזק.
לאחר שתנסו את השיטה הזו תוכלו לראות כיצד התוצאות וה-ROI שלכם הולכים וגדלים.
מקווים שנהנתם מהמאמר וקיבלתם כלי חדש!