ROI הוא מושג פופולרי ביותר בעולמות השיווק וההשקעות בארץ ובעולם.
משמעות המילה ROI היא ראשי תיבות:
בעברית – החזר על השקעה
באנגלית – Return On Investment
חישוב ROI
מושג זה מודד את גובה ההשקעה לדוגמא בשיווק או השקעה בנכס ממשי ואת השיעור ההכנסה על אותה הוצאה.
לדוגמא: איש עסקים קנה לידים לעסק בסכום של 100 אלף שקלים.
איש העסקים יצר בהכנסות ישירות ממכירות לאותם לידים שרכש סכום של 500 אלף שקלים.
כיצד נחשב את החזר ההשקעה במקרה זה?
{(הכנסה – הוצאה) \ הוצאה} כלומר ניקח את גובה ההשקעה נחסיר ממנו את גובה ההכנסה ואותו נחלק סכום ההוצאה
לדוגמא: 500 אלף שקלים – 100 אלף שקלים = 400 אלף שקלים לחלק 100 אלף שקלים
שהם (סכום ההוצאה) = ROI פי 4.
חישוב החזר על השקעה
זאת אומרת שהחזר ההשקעה עבור אותה עסקה לרכישת לידים הינו פי 4 ,
על כל שקל שמשקיע בפרסום ובתנאי שישמור על אותה סטטיסטיקה אנו צפויים לייצר החזר השקעה דומה אם לא זהה.
ROI הינו פרמטר משמעותי שבאמצעותו ניתן לייצר גם כן בהירות לגבי עסקאות עתידיות נוספות.
לדוגמא: אם למשל ביצעתי בעבר עסקה בעלת ROI של פי 5 המתבססת על מספרים גדולים ולאורך זמן אוכל גם כן להסתמך על אותו צפי ROI בעת בניית תוכנית שיווקית , תכנית עסקית, תכנית להשקעות וכו.. .