CPA הוא מודל תמחור לקמפיינים בפלטפורמות פרסום לקידום ממומן לדוגמא: גוגל ופייסבוק.
המשמעות באנגלית – Cost per action
המשמעות בעברית – תשלום פר פעולה
המודל מתייחס למפרסמים אשר בוחרים ב- תשלום לפי פעולה ולא לפי קליק שזה אומר שלקוח אשר נחשף למודעה שלכם ולא לחץ עליה לא תשלמו על החשיפה אלא רק על הקליק ולאחר התשלום על הקליק ניתן למדוד את התשלום לפי פעולה.
איך ניתן למדוד CPA?
כדי למדוד את הרווחיות של הקמפיין שלכם אתם צריכים להגדיר תקציב יומי לבדוק את הCPC ולאחר מכן לבדוק את הCPA.
לדוגמא: איש שיווק הגדיר תקציב של 200$ ליום ומתוך ה – 200$ הCPC היה 10$ פר קליק איש השיווק ישלם על 20 פעולות שלקוחות הקליקו המודעה שלו.
לאחר מכן שאותו איש שיווק בדק את הקמפיין ומדד אותו הוא הבין שמתוך ה-20 פעולות רק 5 אנשים לחצו על הפעולה שהגדיר מראש (יצירת קשר, רכישת מוצר ועוד..) בסופו של דבר אותו איש שיווק ישלם CPA של 40$ פר פעולה.
דומאות לפעלות של CPA :
- רכישה של מוצר
- יצירת קשר
- הרשמה לניוזלטר
- לחיצה על באנר שמוביל לדף נחיתה
- הקלקה על טלפון להתקשרות
- להתקין אפלקציה
- הרשמה להורדה בחינם
- הורדה של מדריך חינמי
- לחיצה על שאלון שמוביל בסופו של דבר לליד
מה ההבדל בין CPA ל – CPC:
במודל CPA אתם תשלמו רק עבור הפעולה שאתם מגדירים מראש ולא עבור הקליק.
לדוגמא: איש מכירות מעוניין למכור את הקורס הדיגיטלי שלו ומעוניין שהלקוחות שנחשפו למודעה שלו יכנסו לדף נחיתה שפרסם במודעה ממומנת בפייסבוק ויורידו את המיני קורס שהוא משווק. איש המכירות הטמיע כפתור להורדת המיני קורס והמתין כשבוע לבדיקת תוצאות הCPA .
לאחר שבוע בדק את הקמפיין והבין שהקליקו על המודעה שלו 20 אנשים והוא בזבז באותו יום 42$ בקמפיין ממומן בפייסבוק. ה(CPC (Cost Per Click של אותו איש מכירות היה 2.1$.
לאחר הבדיקה של ה- CPC האיש מכירות בדק את התוצאות של הCPA ראה כי רק 3 אנשים מתוך ה20 אנשים לחצו על הכפתור להורדת המיני קורס של אותו איש מכירות.
זאת אומרת שהוא שילם 14$ CPA.
ברוב הפלטפורמות לא ניתן למדוד CPA אלא רק מול החברת לידים שאתם מתנהלים מולה או חברת השיווק. בדרך כלל CPA נמדד על ידי אותו אדם המנהל את הקמפיין או רואה חשבון שבודק את העלויות שיצאו בסופו של דבר.